اقدام حرفه ای سازمان مدیریت تهران| هر روستا صاحب سند توسعه می شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
اقدام حرفه ای سازمان مدیریت تهران| هر روستا صاحب سند توسعه می شود

به گزارش خبرنگار جامعه خبر، جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران به ریاست انوشیروان محسنی بندپی و دبیری مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و اعضای شورا در طبقه ۱۶ ساختمان عباس آباد برگزار شد.

شهرام عدالتی معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این جلسه با بیان اینکه روستاهای کشور نیازمند سندتوسعه روستایی هستند گفت: در استان تهران ۹۴ درصد شهرنشین و فقط ۶ درصد روستایی داریم و به سوی وضعیت بحرانی می رویم. هرچند در طول انقلاب هم باید گفت در دولت یازدهم و دوازدهم نگاه ویژه ای به روستاهای کشور شد.

وی افزود: ما باید به سمت نوزایی حیات روستایی برویم تا حیات دوباره به روستاها بازگردد. ما در تهران شهرجدید داریم اما آیا روستای جدید هم داریم؟ این پژوهش ها و نگاه ها در اتحادیه اروپا دیده شده و در حال اجرا است. ما در سازمان مدیریت پس از بررسی ها و تحلیل محتوا در اسناد بالادستی، قوانین و فعالیت های بنیادها و نهادها در توسعه روستایی به تحلیل ها و دانسته ها و آمارهایی رسیدیم و آن را اولویت بندی و درجه بندی کردیم.

عدالتی اظهار کرد: ما (سازمان مدیریت تهران) تا سال ۱۴۲۴ آینده استان تهران را در قالب سند توسعه استان تهران در حال تدوین داریم و جغرافیای اقتصادی برای استان را استخراج کردیم. در این آینده نگاری وارد روستاها شدیم که بحث مفصلی است.در این اجرایی شدن این طرح شهرستان ورامین را بعنوان نخستین شهرستان پایلوت انتخاب کردیم و وارد روستاهای آن شدیم.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: در این شهرستان تک تک روستاها را از نظر تخصص و پیشران ها مورد بررسی و تحلیل قراردادیم تا برای هر روستا یک سند توسعه تدوین کنیم. اگر این سند تصویب شود استانداری و تمام دستگاه های اجرایی و شورای برنامه ریزی استان می داند که فلان روستا چه ظرفیت و تخصصی دارد و چه نوع تصمیم گیری به نفع این روستا و بر اساس برنامه و سند آن خواهد بود. ما نخستین استانی هستیم که در این حوزه وارد شده است.

مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: جلسه بعدی با حضور تمامی فرمانداران استان تهران در جلسه فوق العاده ای در مورد این طرح و اجرای آن نشستی خواهیم داشت.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false