افتتاح باکیفیت ترین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
افتتاح باکیفیت ترین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر روح الله مهدی پناه روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در گفتگو با ستاد خبری نمایشگاه در خصوص چگونگی برگزاری هشتمین نمایشگاهِ بین المللی شهر هوشمند بیان کرد: نمایشگاه شهر هوشمند با ترکیبی که می بینید سالهاست در مشهد وجود نداشته. سابقه ای داشته ایم در سال های گذشته با عنوان السیت که چند دوره در سطح کیفی نسبتا خوبی برگزار شد.

متاسفانه ادامه پیدا نکرد و درسالهای گذشته در سطح کوچکتر و نازل تری برگزار شد که بعضا به یک غرفه بزرگ مقیاس ختم می شد یا یکی از سالن های نمایشگاه به آن اختصاص داشت اما امسال با توجه به تغییراتی که در حوزه ی مدیریت شهری شاهد بودیم و توجه ویژه ای که شهرداری و اعضای شورای شهربه بحث شهر هوشمند و شهروند هوشمند دارند بنا شد هم به لحاظِ کمی و هم به لحاظِ کیفی، با ضریب بیشتری به این مقوله بپردازیم و در حال حاضر هم شاهدِ اتفاقی متفاوت با سالهای پیشین هستیم و امیدوارم بتوانیم این برند را حفظ کنیم.

وی در خصوص حضور فاوا در عرصه های شهری اظهار کرد: معمولا در خروجی های فناورانه ی حوزه ی شهرداری این اتفاق در شرح وظایف فاوا تعریف شده و عمده خدماتِ هوشمندی که در تمام شهر در حال ارائه است، یک سر آن به سازمانِ فاوا بر می گردد. سازمان فاوا خودش متولی خیلی از این بخش هاست در دیگر بخش ها به عنوان مشاور حضور دارد.

مهدی پناه گفت: در هشتمین نمایشگاهِ شهرهوشمند نیز در حوزه ی خدمات هوشمندِ مدیریت شهری، سازمان فاوا حضور دارد و سایر مجموعه های خدمت دهنده نیز در این غرفه خدماتشان را ارائه می کنند.

روح الله مهدی پناه در پایان در خصوص رشد این نمایشگاه بیان کرد: یکی از وجه تمایز های نمایشگاهِ امسال با سالهای گذشته این است که سیاست گذاری کلی نمایشگاه امسال مبنی بر این است که خیلی وجه سازمانی پیدا نکند و غرفه عنوان شهرداری یا سازمان فاوا ندارد، بلکه غرفه ی شهر هوشمند است با مجموعه خدماتی که دارد و همه ی سازمان ها تحت لوای یک نام کلی در فاوا متمرکز شده اند.

مسعود ریاضی رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس مشهد هم در حا‌شیه افتتاحیه هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند در خصوص میزان ظرفیت کلانشهر مشهد برای هوشمند سازی اظهار کرد: اگر از جنبه فناوری بخواهیم به این حوزه بنگریم چندان مشکلی دیده نمی شود، زیرا ما هم متخصصین اش را داریم و هم جوانان با انگیزه با لا و هم شهرداری در این زمینه تجربیات خوبی دارد اما شهر هوشمند جنبه های مختلفی دارد از شهروند هوشمند گرفته تا حاکمیت هوشمند و تکنولوژی هوشمند و… بنابراین در حوزه فناوری بنده مشکلی نمی بینم، در دیگر حوزه ها باید سرمایه گذار جذب کنیم.
این عضو شورای اسلامی شهر در پاسخ به اینکه استارتاپ ها تا چه میزان می توانند در رشد خدمات الکترونیک به شهرداری کمک کنند؟ ، گفت: دنیای آینده دنیای استارتاپ هاست و خوشحالم که شهرداری در این زمینه پیشقدم شده
وی افزود.: از تمام جوانانی که میشناسم و آنهایی که از طریق شما صدایم به گوششان می‌رسد میخواهم به این نمایشگاه سر بزنند تا بتوانند خلاقانه در مدیریت شهر مشارکت کنند و بسترهای خوبی را برای کسب و کار رقم بزنند
 گفتنی ست این نمایشگاه  تا 16 دی ماه  از ساعت 16 الی 22 جهت بازدید علاقمندان در نمایشگاه بین المللی مشهد دایر می باشد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false