ارزان ترین کابل شبکه - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
ارزان ترین کابل شبکه

درست است که ارتباطات بی‌سیم گسترش پیدا کرده اما هنوز انتقال داده‌ها از طریق شبکه‌ای از کابل‌ها، مرسوم به کابل شبکه رواج دارد و بسیاری به تهیه آن برای مصارف خانگی و صنعتی می‌پردازند و از مزایای این کابل در انتقال با کیفیت اطلاعات بهره می‌برند. کابل شبکه در طول زمان دارای تنوعی بیشتر شده و هر دوره نمونه‌ای با استانداردهای جدید به این عرصه وارد گشته که توانسته‌اند انتخاب‌های مناسب‌تری را در مقابل دیدگان مخاطبانشان قرار دهند.

کابل شبکه چیست؟

کابل شبکه به زبان ساده رابط بین دستگاه‌ها برای اتصال و انتقال داده است که در بستر شبکه اتفاق می افتد. اطلاعات دراین کابل بین مبدا و مقصد در جریان است. یک مثال واضح، اینترنت است که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابل‌های شبکه کامپیوتری نیز مورد مناسبی برای مثال هستند تا این نوع کابل‌ها قابل فهم‌ شوند.

کابل اترنت نیز در شبکه محلی (LAN)، شبکه شهری (MAN) و شبکه جهانی (WAN) استفاده می‌شود. کابل‌هایی که برای اتصال دستگاه‌هایی مانند سوئیچ‌ها، روترها و کامپیوترهای شخصی برای انتقال داده استفاده می‌شوند، کابل اترنت هستند.

سوکت Rj45

توجه کنید که از لحاظ ظاهری، کابل های شبکه دارای 8 سیم هادی هستند که وظیفه انتقال اطلاعات را برعهده دارند. این 8 رشته سیم، که معمولا برای تشخیص بهتر در رنگ‌های مختلف ساخته شده‌اند، به سوکت‌ شبکه، مخصوصا سوکت RJ45 متصل می‌شوند که به صورت استاندارد در تجهیزات شبکه از آن استفاده می‌شود. همچنین این 8 رشته هادی، در تمامی آنها، دو به دو به هم تابیده شده‌اند.

آشنایی با برند های کابل شبکه

بیشتر تفاوت ‌کابل های شبکه به کیفیت، سرعت، پهنای باند و قیمت آن‌ها مربوط می‌شود. در حقیقت شرکت‌های سازنده، نوع کیفیت کابل را تعیین‌ می‌کنند. در ادامه همراه ما باشید تا معروف ترین و با کیفیت ترین برندها در این زمینه را به شما معرفی کنیم.

کابل شبکه لگراند (LEGRAND) :

لگراند شرکت معتبر فرانسوی که دفتر مرکزی آن، از ابتدا تاکنون، در شهر لیموژ در منطقه لیموزین مستقر بوده‌ است. این شرکت به تولید تجهیزات شبکه و کابل شبکه می‌پردازد و از پرچم‌داران تولیدکننده تجهیزات شبکه است که در بازار ایران نیز عرضه بالایی دارد. لگراند کابل‌های خود را با رنگ‌بندی انحصاری استفاده می‌کند به‌طوری‌که کابل‌های CAT5 را رنگ طوسی، CAT6 را با رنگ آبی و همچنین CAT6A و CAT7 را با رنگ زرد تولید می‌کند.

کابل شبکه لگراند (LEGRAND) در فروشگاه آراد شبکه در دسترس می باشد.

کابل شبکه نگزنس(Nexans) :

نگزنس یکی دیگر از برندهای معروف فرانسوی در تولید کابل شبکه است که فعالیت خود را از سال 1897 آغاز نموده است. این شرکت کابل‌هایی با استانداردهای Cat6 ،Cat6a و Cat7 با متراژهای 305 و 500 متری تولید می‌کند. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که کابل‌های شبکه با برند نگزنس سرعت انتقال بالا و نویز کمی دارند و از همین رو آن را در دسته بهترین برندهای کابل شبکه در دنیا می‌شناسند.

کابل شبکه نگزنس از برند‌های پرمصرف و باکیفیت در بازار ایران است.

 

کابل شبکه اشنایدر(Schneider) :

اشنایدر هم یکی از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات و کابل شبکه در کشور فرانسه است. اشنایدر هم مانند رقبای خود از رنگ به‌عنوان مشخصه کابل‌های تولیدی خود استفاده می‌کند. کابل شبکه اشنایدر در نوع ساختار،با دیگر کابل ها تفاوت دارد. این شرکت کابل‌های UTP و  FTP را با رنگ آبی و کابل SFTP  را را رنگ سبز تولید و روانه بازار می‌کند.

 

کابل شبکه بلدن(Belden) :

برند بلدن یک شرکت امریکایی است که پیشینه آن بیش از یک قرن در تولیدات کابل دارد. رقابت در تولید کابل شبکه بلدن با مشخصه رنگ در این شرکت هم وجود دارد و کابل‌های cat5 ,cat6 بلدن رنگ طوسی دارد و کابل‌های OUTDOOR را با رنگ مشکی توزیع می‌کند.

کابل شبکه شیلددار و بدون شیلد

همانطور که گفته شد، 8 رشته سیم به دو صورت دو به دو، در هم تنیده شده‌اند که این ویژگی در تمام کابل‌های شبکه وجود دارد. برخی از نسل‌های کابل لن، به صورت شیلددار (STP) و بدون شیلد (UTP) تولید و عرضه شده‌اند. در حقیقت در کابل‌های شبکه شیلددار، یک روکش مضاعف در درون کابل وجود دارد که باعث می‌شود نرخ تداخل سیگنال در کابل لن، کاهش پیدا کند.

انواع کابل شبکه

کابل‌های UTP: این نوع کابل‌های ساده ترین نوع ساختاری را داشته و معمولا از این کابل در محلی فاقد کابل برق و هر جریانی که عامل تولید نویز می‌شود استفاده می‌شود.

کابل‌های FTP: دارای فویل برای محافظت از نویز اطراف است . معمولا جنس فویل از ورقه‌ی نازک آلومنیومی است.

کابل‌های STP: دارای رشته‌های محافظ نویز که شیلد نام دارد.

کابل‌های SFTP: دارای فویل و شیلد برای حفاظت بهتر از نویز اطراف کابل. این نوع کابل برای استفاده در محلی که کابل برق نیز عبور می‌کند بیشتر استفاده می‌شود.

کابل‌های FFTP: دارای ۲ لایه فویل محافظ

کابل‌های SSTP: دارای ۲ لایه شیلد محافظ

 

قیمت کابل شبکه 

انتخاب بهترین برند کابل شبکه در میان برندهای متنوع و نمونه‌های با کیفیت موجود در بازار تنها با شناخت بیشتر برندها و ویژگی‌های آن‌ها امکان‌پذیر است. به یاد داشته باشید که برای انتخاب یک کابل شبکه باید به عواملی همچون سرعت و پهنای باند شبکه توجه کنید و سپس در میان برندهای موجود، بهترین را انتخاب نمایید.

شما می‌توانید برای راه اندازی شبکه و اطلاعات بیشتر با کارشناسان آراد شبکه در ارتباط باشید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false