احضار شهردار و ۴ عضو شورای شهر باقرشهر به دادگاه - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
احضار شهردار و ۴ عضو شورای شهر باقرشهر به دادگاه

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد نوشت: در حاشیه تبلیغات انتخاباتی در باقرشهر (از توابع بخش کهریزک شهرستان ری) نقدهای زیادی علیه برخی کاندیداها در مورد نحوه تبلیغات و یا عملکردآنها در شهر بود. یکی از این افراد فردی به نام باقرمظفری است که تبلیغات گسترده ای در سطح باقرشهر کرده است. نکته قابل تامل آنکه تقریبا اکثر کاندیداهای باقرشهر منتقدان او هستند و تمایلی هم به حضور در ستاد مظفری به جهت دید و بازدید هم نداشتند.

باقرمظفری با نصب بنرهای بزرگ در ساختمان های مسکونی و نصب پوسترهای تبلیغاتی بر در و دیوار باقرشهر همانند برخی از کاندیداها مانند سعید دوستعلی، محمدرضا جعفری آریا، اکبرجباری و عین الله آقاپور و غیره این روزها در دسته متخلفان انتخاباتی قراردارد هرچند او با عذرخواهی از شهروندان در روز نخست اعلام کرد که تکرار نخواهد شد.

یکی از شایعات مطرح شده در مورد او پیمانکاری ساخت ساختمان قدیم شهرداری باقرشهر است که به یک طلسم چند ده ساله تبدیل شده است و گفته می شود که باقرمظفری علت توقف ساخت این ساختمان است. هرچند قصد مصاحبه در شرایط انتخاباتی را با او نداشتم اما با حضور در ستاد انتخاباتی باقرمظفری در مورد ساختمان شهرداری باقرشهر پرسش کردم.

باقرمظفری در مورد جزئیات پرونده گفت: ساختمان قدیم شهرداری باقرشهر در جاده قدیم قم نبش خیابان شهید لک قراردارد که در دوره قبل شورا به هدف مقاوم سازی هزینه زیادی کردند اما یک مرتبه مردم باقرشهر با تعجب مشاهده کردند که این ساختمان تخریب شد.

سوال من از اعضای شورای این بود که اگر می خواستید تخریب کنید پس چرا مقاوم سازی کردید؟ اینها هزینه عمومی شهر نیست؟ یک روز مجتبی پرک عضو شورای شهر به من گفت کسی این زمین را نمی سازد چون وقف است برای همین به دلیل تجربه ای که داری تو بیا و بساز! من درپاسخ گفتم که تمایلی ندارم با نهادهای دولتی و شهرداری کار کنم چون دردسر دارد. بعد از چند ماه متوجه شدم ساخت این ساختمان را (۱۱ خرداد ۱۳۹۹ روزنامه تفاهم) به مزایده گذاشتند و چون کارم ساخت و ساز است تصمیم گرفتم شرکت کنم تا یادگاری خوبی برای شهرداری باقرشهر بسازم.

بر اساس مزایده اعلام شده باید مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان سپرده نزد شهرداری باقرشهر واریز می کردم که طی شماره فیش ۱۷۰۶۵۸۴۷ به حساب ۱۰۱۶۶۰۶۱۶۰۰۳ واریز کردم. یادم است آن روزها حدود ۷ میلیون تومان بود. دو روز بعد به واحد سرمایه گذاری شهرداری باقرشهر مراجعه کردم تا پیگیر مزایده شوم. که اگر برنده نشده ام سپرده ام را پس بگیرم. بی اختیار مستمع مکالمه یکی از مدیران بودم که با تلفن به یکی از اعضای شورای شهر می گفت: مظفری برنده مزایده شده که آن طرف تلفن انگار گفت به هیچ عنوان نباید برنده شود که من متوجه شدم. با این حال حرفی نزدم اما آقای مسئول پاسخ روشنی نداد.

در تاریخ ۲۵ خرداد ۹۹ طی نامه ای به شماره ۸۰۸۳۶۰ سعید استاد فرج شهردار باقرشهر طی نامه ای کتبی برنده شدن من را بعنوان پیمانکار ساخت ساختمان قدیم شهرداری باقرشهر اعلام کرد. من هم نامه آمادگی خود را رسما تقدیم کردم.

اما بازی آغاز شد. برخی اعضای شورا درخواست کردند مناقصه دوباره برگزار شود اما شهردار زیر بار نمی رفت. کار به کمیته انطباق کشید و این کمیته در تاریخ ۸ تیرماه ۹۹ اعلام کرد که این مصوبه قانونی نیست و مغایرت دارد. اما باز هم شورا مانع کار شد. من در تاریخ ۱۰ تیرماه ۹۹ به فرماندار ری (حسین توکلی) و شهردار باقرشهر نامه نوشتم تا تکلیف من را روشن کنند و شهردار ۱۱ تیرماه تعیین وقت برای تشکیل جلسه اعلام کرد که کسی شرکت نکرد و فقط من و آقای گراوند عضو شورا و شهردار بودیم. به دلیل عدم پاسخگویی فرماندار و شهرداری باقرشهر مجبور شدم شکایت کنم چون ۷۰۰ میلیون پول بدون استفاده در حساب شهرداری مانده بود.

در این پرونده به دلیل تضییع حقوقم و عدم اجرای تعهدات شهرداری در برابر برنده مناقصه و بلوکه شدن بی دلیل یک سال پولم از مجتبی پرک، ابوطالب بقرایی، ابراهیم قدرتی و حسین ابراهیمی اعضای شورای شهر و سعید استاد فرج شهردار باقرشهر به شماره پرونده ۹۹۰۹۹۸۲۲۹۵۲۰۰۵۳۵ شکایت کردم و متهمان پرونده به دادگاه احضار شدند که به دلیل عدم صلاحیت پرونده به دیوان عدالت اداری رفت و دیوان هم پرونده را به دیوانعالی کشور ارسال کرد و پرونده مجدد به دادگاه کهریزک شعبه یوم نزد قاضی نامدار رفت و ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ وقت رسیدگی داشت که برگزار نشد که من علتش را نمی دانم.

در مورد اظهارات باقرمظفری من (سید هادی کسایی زاده) با قاضی نامدار گفتگو کردم که گفت: فعلا من اطلاعات جزئی تری ندارم. ان شاالله در وقت رسیدگی بررسی می شود. شما هم دعا کنید خداوند کمک کنه بر اساس قانون حق به حق داره برسد.

باقرمظفری خطاب به خبرنگار ضدفساد گفت: من از شما سوال می کنم که اگر ۷۰۰ میلیون تومان شما ۱۲ ماه بیهوده در حساب شهرداری باشد شکایت نمی کنید؟ همین آقایان حالا منتقد من شدند که چرا کاندیدای شورای شهر شدم. برای این آمدم که اجازه ندهم اینطور سرمایه گذاران شهر تخریب و حذف شوند. من خودم سرمایه گذاران زیادی را راهی شهرداری کردم اما دست خالی بازگشتند. آقای فلانی به جای اینکه برای سرمایه گذار فرض قرمز پهن کند می گوید چقدر برای تو سود دارد؟ این چه حرفی است؟ کجای دنیا اینطور با سرمایه گذار برخورد می شود؟

حالا من که کوچکترین سرمایه گذارم به من کلی برچسب می زنند و فشار می آورند از کاندیداتوری انصراف بده که انصراف ندادم چون می خواهم منم مثل شما ضدفاسد باشم و شهر را از اندیشه های خشک مدیریت شهری پاک کنم.

 

 

 

عکس| حمله کاندیداهای متخلف به باقرشهر و کهریزک

فیلم| تخریب نما و زیبایی شهر توسط کاندیداهای متخلف در باقرشهر

فیلم| افزایش تخلفات در شهرستان ری| کاندیدای باقرشهر: به جهنم مردم کرونا می گیرند!

فیلم| خسروبهار: بهنام پناهنده نیروی من است!

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false