آیا احمدی نژاد می خواهد کودتا کند؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
آیا احمدی نژاد می خواهد کودتا کند؟

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر| طی یکسال اخیر شاهد فعالیت‌های انتقادی از سوی گروه وابسته به محمود احمدی نژاد، بوده ایم. از بست نشینی شخص احمدی نژاد در حرم سیدالکریم (ع) تا انتقادات تند او و اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی معاونین او در دولت دهم
تیم اخمدی نژاد در ابتدا به بهانه بست نشینی و اعتراض به صدور حکم بازداشت حمید بقایی، فضای حرم امام زاده صالح (ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را به پایگاه اعتراضی-تبلیغاتی خود تبدیل کردند. فراخوان عمومی سایت های منتسب به احمدی‌نژاد برای حضور مردم، شعارهای ضد قوه قضائیه و مجلس و دولت، کار را به جایی رساند که اعتراض تولیت امام زاده صالح را برانگیخت و نسبت به حضور مجدد آنها در حرم هشدار داد.
زمستان سال گذشته بود که فیلمی محرمانه از جلسه مجلس خبرگان رهبری در سال 68 منتشر شد، که به موضوع انتخاب مقام معظم رهبری پس از رحلت امام خمینی(ره) اختصاص داشت. این فیلم را نخستین بار شبکه فارسی زبان BBC منتشر کرد. با گذشت چندماه از این ماجرا، علیرضا نوری زاده، مجری و تحلیلگر شبکه فارسی زبان صدای آمریکا در بخشی از برنامه خبری-تحلیلی‎اش گفت: «همین ماجرای فیلم خبرگان را کی فرستاد؟ حداقل برای ما از جانب آقای احمدی نژاد آمد. چون کسی که فرستاد می‌شناسمش. رامین خان سلام علیکم.» اگرچه او اشاره نکرد که گفته شد شاید کار تیم احمدی نژاد باشد که البته ثابت نشده است. محمود احمدی نژاد حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری در 30 بهمن 96 در ادامه مواضع عجیب و غریب خود، خواستار تغییر فوری رئیس دستگاه قضا و کناره‌گیری حسن روحانی از مقام ریاست جمهوری شد.
مقام معظم رهبری در تاریخ 22 مرداد 97 درخصوص سخنان برخی افراد و القای فساد سیستمی توسط آنها به جامعه هشدار دادند: «‌بعضی‌ها جوری حرف می‌زنند، جوری اقدام می‌کنند که به اسم اینکه می‌خواهیم اوضاع را درست کنیم یا مثلاً فرض کنید طرف‌دار ضعفا و مانند اینها [هستیم]، در نقشه دشمن کار می‌کنند، خودشان ملتفت نیستند. اینهایی که خطاب می‌کنند به دولت که بایستی دولت برکنار بشود و از این قبیل حرفها، اینها دارند در نقشه‌ دشمن کار می‌کنند. نخیر، دولت باید با قوّت سرِ کار بماند، کارها را باید این دولت انجام بدهد. رئیس‌جمهور، منتخب مردم است؛ مجلس هم منتخب مردم است.»
قرارگرفتن در وضعیت «آستانه فروپاشی اجتماعی» اظهاراتی است که احمدی‌نژاد و دوستانش یک سالی است به صورت مکرر طرح می‌کنند. از سوی دیگر واژه ” آستانه”  از قریب الوقوع بودن فروپاشی حکایت دارد به گونه‌ای که زمان چندانی برای اصلاح وجود ندارد. این جریان در ادعاهای خود علت فروپاشی را بحران اقتصادی می‌داند و این درحالی است که خود مسند دولت‌داری را به مدت هشت سال برعهده داشته‌اند و کارنامه‌شان در زمینه اقتصادی کاملا روشن است.
13 دی ماه سال گذشته بود که سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی پیرامون ادعای برخی پایگاه های خبری مبنی بر دخالت جریان منسوب به یکی از مسئولین سابق در انحراف مطالبات اقتصادی مردم شهرهای مختلف که در نهایت به اغتشاش منجر شد گفت: «این موضوع با فراخوان یکی از سایت‌هایی صورت گرفت که وابسته به شخصی است که این روزها زبان به مخالفت‌خوانی نسبت به اصل و ارزش‌های نظام گشوده است.» عدم توانایی جریان احمدی نژاد برای کشاندن مردم به خیابانها کار را به جایی رساند که شخصا درخواست اجتماع خیابانی و اعتراض علنی دادند. احمدی‌نژاد در مرداد ماه 97، طی نامه‌ای خطاب به رحمانی فضلی، وزیرکشور حسن روحانی، با بحرانی توصیف کردن شرایط کشور خواستار برگزاری تجمع خیابانی می شود.
اخیرا علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای احمدی نژاد، از حسن روحانی درخواست کرده است تا زمینه خواسته قلبی آنها را فراهم کند.
فروردین امسال بود که 300 تن از یاران احمدی نژاد، طی نامه‌ای پرسش برانگیز به رهبر معظم انقلاب، انقلاب اسلامی را تجربه ای ناموفق برای آیندگان توصیف کردند. این افراد احمدی‌نژاد را منادی اصلی مطالبات مردم خطاب کرده و نظم حاکم بر کشور را باطل خواندند.
در روزهای ابتدایی آذرماه امسال هم، نامه‌ای دیگر از جنبش عدالت‌خواه دانشگاه تهران خطاب به رهبر معظم انقلاب منتشر گردید، تا با حضور در دانشگاه تهران پاسخگوی عملکرد چهل ساله انقلاب اسلامی باشند. پس از گذشت چند روز از انتشار نامه، اخباری مبنی بر حضور عناصر نزدیک به احمدی نژاد در پشت این ماجرا منتشر شد.
در اواسط آذرماه اخباری مبنی بر انتشار نامه‌ای دیگر خطاب به مقام معظم رهبری از سوی مجمع دانشجویان عدالت خواه شیراز شنیده شد که از رهبری برای پاسخگویی در باره عملکرد جمهوری اسلامی در منطقه دعوت شده بود. تکرار این نامه‌ها با مضمونی واحد شبهه دخیل بودن فرقه بهار در پشت صحنه تمامی این جریانات را افزایش می‌دهد.
آخرین تحرک فرقه بهار که به واسطه نفوذ در صف عدالت‌خواهان به اجرا درآمد، در روز 16 آذر یعنی روز دانشجو به وقوع پیوست. ماجرا ازاین قرار بود که گروهی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به صورت سازماندهی شده و به بهانه حمایت از کارگران هفت تپه شروع به دادن شعارهای سیاسی کردند. تجمعی که به خشونت کشیده شد و دستمایه شبکه‌های ضدانقلاب قرارگرفت.
در آستانه روز دانشجو، کانال دولت بهار، منتسب به جریان بهار، به صورت کاملا اتفاقی به فکر مطالبات دانشجویی افتاده و از خواسته‌های آنان دم می‌زند: «جامعه حدود ۳.۸ میلیون نفری دانشجویان کشور از گرانی سرسام آور امسال آسیب دیده و با توجه به اینکه عموما درآمد خاصی ندارند تحت فشار مضاعف‌اند. بویژه آنکه بسیاری از دانشجویان از خوابگاه دولتی نیز محروم‌اند. در آستانه روز دانشجو دولت باید برای افزایش کمک هزینه تحصیلی، اسکان و اقلام مصرفی فکری کند.»
احمدی‌نژاد که در دولت اول خود با مشخصه انقلابی‌گری و ولایت پذیری شناخته می‌شد، به واسطه حلقه‌ای از یارانش، اکنون با اشاره به مشکلات اقتصادی و وضعیت موجود به نظر می‌رسد با ایجاد هیاهو به دنبال عبور از مبانی اصل انقلاب و ایجاد هزینه برای نظام است. او اگرچه تاکنون انواع ترفندها را برای رسیدن به این هدف خود بکار بسته است ولی گویا تمامی فرصت‌هایی که برای وضعیت فعلی متصور بود منقضی شده است. به نظر می‌رسد مخرج مشترک تمامی این اقدامات، تولید بی‌ثباتی در کشور است. در این ارتباط، نوع مواجهه مردم با آشوب‌های دی ماه سال گذشته نشان داد که علیرغم گله‌مندی، مردم خواهان حفظ آرامش و رفع صحیح مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز، در چارچوب انقلاب و جمهوری اسلامی هستند. اما آیا احمدی‌نژاد و دوستانش این پیام را دریافت کرده یا اینکه به دنبال پوشیدن جلیقه‌های زرد یا کودتا هستند؟
جوانفکر

جوانفکر

جوانفکر

جوانفکر

جهان

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false