آموزش لینک سازی اصولی از سایت تهران لرن - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
آموزش لینک سازی اصولی از سایت تهران لرن

اگر قصد ساخت وب سایتی را دارید، حتما نام لینک سازی به گوشتان خورده است. لینک سازی مهارت بسیار مهمی است که نقش قابل توجهی در افزایش کیفیت سایت طراحی شده توسط شما دارد. درواقع لینک سازی  زنجیره ای است که یک صفحه را به صفحه ای دیگر متصل می کند. لینک سازی قوی و باکیفیت به سئو سایت کمک کرده و رتبه سایت را بالا می برد. اگر قصد آموزش لینک سازی و بهبود سئو سایت خود را دارید، با ما همراه باشید.

https://tehranlearn.com/external-link-building-training/

لینک سازی داخلی چیست؟

یکی از انواع لینک سازی، لینک سازی داخلی است. با استفاده از لینک سازی داخلی می‌توانید به نتیجه بسیار خوبی در سایت خود برسید. حتما بارها برای شما پیش آمده که در یک سایت در حال خواندن مطالبی هستید و کلماتی را می‌بینید که با کلیک روی هر یک از آن ها به صفحه دیگری وارد خواهید شد. معمولا این صفحات برای یک سایت هستند که به موضوعات متفاوت می پردازند. لینک سازی داخلی پیوند بسیار مناسبی را میان صفحات وب سایت ایجاد می کند. انجام این کار می تواند برای بهبود رتبه شما بسیار مؤثر باشد.

لینک سازی خارجی چیست؟

از دیگر انواع لینک سازی میتوان به لینک سازی خارجی اشاره کرد. این لینک سازی همانطورکه از نامش پیداست، میان یک صفحه از سایت شما و سایتی دیگر ارتباط برقرار می کند. بسیاری از سایت ها با رتبه بالا برای اینکه در سایت خود برای شما لینک ایجاد کنند، هزینه ای را از شما دریافت می کنند. البته این یک روش مرسوم کسب درآمد است که بسیاری از سایت ها از طریق آن به کسب درآمد می پردازند.

اهمیت استفاده از لینک سازی برای ارتقا رتبه سایت

اهمیت استفاده از لینک سازی برای بسیاری از متخصصین سئو روشن است. این متخصصین از لینک سازی برای نتیجه بهتر و بهبود کیفیت سایت خود استفاده می کنند. در واقع لینک سازی کمک می کند که بازدید از مطالب قدیمی سایت بیشتر شود. همچنین موجب می شود که کاربران در سایت حضور بیشتری داشته باشند. این روش به ساختار سایت و بالا بردن ارزش صفحات داخلی کمک بسیار زیادی می کند. همچنین سبب شناساندن صفحات به ربات های گوگل می شود. علاوه بر موارد اشاره شده، لینک سازی به قدرتمند کردن لندینگ صفحات سایت شما بسیار کمک خواهد کرد.

قواعد لینک سازی

اگر قصد دارید به لینک سازی داخلی بپردازید، باید از اصول و قوانین آن مطلع باشید. این کار را باید با کیفیت بالا انجام دهید. رعایت اصول کامل لینک سازی سبب میش ود که لینک سازی باکیفیت تری در سایت داشته و بتوانید به ارتقا سایت خود کمک کنید. از مهم ترین اصول و قوانین لینک سازی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب محتوایی مرتبط با صفحه مورد نظر
  • بولد کردن کلمات مورد نظیر
  • در نظر گرفتن تراکم مناسب در لینک های داخلی
  • بهره گیری از کلمات کلیدی جهت لینک سازی
  • رعایت تناسب تعداد لینک سازی
  • رعایت تناسب میان متن اصلی و لینک داخلی

انواع لینک های

لینک های داخلی انواع مختلفی دارند که آشنایی با آن ها به لینک سازی بهتر سایت کمک می کند. هریک از این لینک ها کاربرد خاص خود را دارند. در ادامه به هر یک از انواع این نوع لینک ها می پردازیم:

فالا یا دوفالو

یکی از مهم ترین انواع لینک های داخلی لینک فالو یا دوفالو است. با استفاده از آن می توانید کاربر را به صفحه مورد نظر هدایت کرده و امتیاز صفحات خود را افزایش دهید. بنابراین با انجام این کار صفحات شما به کاربران بیش تری نمایش داده می‌شود.

نوفالو

این لینک ها مشابه انواع فالو و دوفالو هستند. درواقع با استفاده از نوفالو می توانید مبدا و مقصد را 2 صفحه از یک سایت قرار دهید. البته این لینک ها تفاوت قابل ملاحظه ای با انواع فالو دوفالو دارد. این تفاوت در انتشار محتوا غیرمرتبط در صفحات مبدا و مقصد است.

لینک تولید شده توسط کاربر

از دیگر انواع رایج لینک های داخلی این لینک ها هستند. این لینک ها توسط کاربران سایت تولید می شوند. لینک داخلی توسط کاربر از طریق کامنت گذاری در سایت ایجاد خواهد شد. بنابراین سایت شما توسط دیگر افراد دیده می شود. امروزه استفاده از این نوع لینک ها با کمپین و هشتگ انجام می گیرد.

اسپانسری

از دیگر انواع لینک های داخلی میتوان به لینک اسپانسری اشاره کرد. این لینک با لینک فالو و نوفالو تفاوت دارد. همانطورکه از نام این لینک ها پیدا است، از آن ها برای تبلیغات استفاده می شود. در ازای قرارگیری این لینک ها در سایت، از شخص یا مجموعه مورد نظر هزینه دریافت می شود. لینک اسپانسری از جدیدترین انواع لینک داخلی به شمار می رود.

روش های مختلف لینک سازی

روش های مختلفی برای لینک سازی داخلی وجود دارد که هریک از این روش ها مزایایی دارند. آشنایی با این روش ها سبب می شود که بتوانید بهترین انتخاب را در لینک سازی داخلی داشته باشید.

لینک سازی دستی

این روش یکی از قدیمی ترین روش ها برای لینک سازی داخلی است. در این روش لینک سازی توسط افراد و به شیوه ای کاملا دستی انجام می گیرد. این روش مزایای بسیاری دارد اما سرعت پایین در انجام آن می تواند شما را به روش های دیگر ترغیب کند.

لینک سازی اتوماتیک

در این لینک سازی کلمات کلیدی توسط سیستم وردپرس به شما معرفی می شود. بنابراین می توانید از این کلمات در محتوا سایت خود استفاده کرده و به راحتی به لینک سازی داخلی بپردازید.

لینک سازی در متن

این روش از رایج ترین روش های لینک سازی داخلی است. در این روش کلمات کلیدی و قسمت های مهم متن بولد شده و موجب کیفیت بهتر سایت شما می شود.

لینک سازی عکس

از دیگر روش های لینک سازی داخلی میتوان به لینک سازی عکس اشاره کرد. در این روش با استفاده از تگ   Alt لینک سازی عکس انجام می گیرد. استفاده از این روش به شما کمک می کند تا در صورت باز نشدن عکس محتوا متنی به صورت کامل به کاربر نمایش داده شود.

لینک سازی در صفحه اول سایت

توجه به صفحه اول سایت بسیار مهم است زیرا هر کاربری در ابتدا ورود به سایت آن را مشاهده می کند. با لینک سازی صحیح و استفاده از ظاهری مناسب می توانید کاربر را برای ماندن در سایت ترغیب کنید.

لینک سازی توسط افزونه ها

استفاده از افزونه‌ها جهت لینک سازی یکی از روش‌های رایج لینک سازی داخلی است این روش به ارتقاء سایت بسیار کمک می‌کند بنابراین شما می‌توانید با استفاده از افزونه هایی نظیر محصولات درباره ما و تماس با ما دسترسی مناسبی را برای کاربر فراهم کنید.

لینک سازی در منو سایت

ایجاد منو مناسب در سایت امری بسیار مهم است. منو می تواند شامل موارد مفیدی برای این کاربر باشد. بنابراین با ایجاد لینک سازی در منو می توانید کاربران را برای مطالعه مقالات دیگر ترغیب نمایید.

سخن پایانی

اگر قصد دارید به ارتقا سایت خود بپردازید، رعایت نکات ساده بسیار ضروری است. یکی از مهم ترین موارد در سئو سایت لینک سازی است. لینک سازی صحیح می تواند به شما کمک کرده تا کاربران بیش تر در سایت مانده و رتبه سایت شما در گوگل افزایش یابد. اگر قصد استفاده از این روش را برای ارتقا سایت خود دارید، توصیه می کنیم که در ابتدا به آموزش لینک سازی بپردازید.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
  1. gara

    استفاده از افزونه‌ها جهت لینک سازی?

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false