«آملی لاریجانی» یک بار هم به کمیسیون نیامد| درآمد قوه قضائیه شفاف نیست! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
«آملی لاریجانی» یک بار هم به کمیسیون نیامد| درآمد قوه قضائیه شفاف نیست!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر حجت الاسلام حسن نوروزی گفته است: نمره بالایی به دستگاه قضا نمی دهم به این دلیل که قوه قضاییه تا به الان در بحث مبارزه با فساد آن طور که باید برخورد نکرده است. یعنی اگر آیین‌نامه قانون از کجا آورده‌ای نوشته می شد این پرونده‌های قوه قضائیه از 15 مورد به 10 مورد می‌رسید. آیین‌نامه این قانون باید هر چه سریعتر نوشته شود و قضات بررسی‌کننده آن انتخاب شوند، چرا که این اقدام می‌تواند تعداد پرونده‌ها را کاهش دهد.

وی افزود: قوه قضائیه یک لایحه در مدت 3 سال نمایندگی ما به کمیسیون نفرستاده است. رئیس قوه قضائیه یک بار هم در کمیسیون قضایی حضور پیدا نکرده به آن معنا که بیاید و از طرح‌ها، قضات، کارمندان، شورای حل اختلاف دفاع کند. یک بار به ما‌ آمار دقیق ارائه نداد که متوجه شویم درآمد قوه قضائیه چقدر است و چقدر از آن را ما در مجلس به این قوه اختصاص می‌دهیم.

ما باید بدانیم دادسرا، دادگاه دادسرای نظامی، دادسرای ویژه روحانیت، ثبت اسناد و اداره ثبت اختراعات چقدر درآمد دارد. چقدر تمبر باطل می‌کنند که ما بتوانیم از آنها دفاع کنیم که دولت نصف این درآمد را به خودشان اختصاص دهد.

واقعا درآمد شورای حل اختلاف چقدر است و اینکه الان دولت 30 میلیارد به این بخش اختصاص می‌دهد، درست است؟ لذا اگر نمره بالایی نمی دهم به خاطر این است که خودم قاضی بودم، توقع می رود مسئولان و مدیران قوه حضور جدی در مجلس پیدا کنند و میدان‌داری کنند. باید روسای دادگستری‌‌ها با نمایندگان و مدیر کل‌ها در شهرستان جلسه داشته باشند، روسای زندان‌ها و مدیر کل‌های ثبت اسناد در جلسات ممتد مشکلات را مطرح کنند و نمایندگان در جریان مسائل قرار بگیرند و از آنها دفاع کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false