آقای رئیسی| ۲ رسانه و روابط عمومی قوه قضائیه را شخم بزنید - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
آقای رئیسی| ۲ رسانه و روابط عمومی قوه قضائیه را شخم بزنید

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده| انتصاب آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعنوان رئیس دستگاه قضا برای خبرنگاری که 9 سال در این حوزه تلاش کرده اند و او را به خوبی می شناسند خوب است چون حداقل خودم باور دارم که شجاعت، مدیریت، جسارت و تیزبینی رئیس جدید دستگاه قضا برای یک تحول بزرگ کافی است.

متاسفانه قوه قضائیه در دوران آیت الله آملی لاریجانی بدترین شرایط ارتباط با خبرنگاران را داشت و روابط عمومی دستگاه قضا را می توان ضعیف ترین روابط عمومی کشور در خلاقیت، استفاده از تکنولوژی روز، به روز بودن، ارتباط با رسانه و … نامید تا حدی که من بعنوان خبرنگار فاتحه روابط عمومی قوه قضائیه را چندین سال قبل خواندم و دیگر ارتباط برقرارنکردم. وضعیت به نحوی بود که هر سازمان و دستگاه زیر مجموعه قوه قضائیه برای خودش ساز می زد. چقدر زشت است که رئیس قوه قضائیه در طول چندین سال یک ملاقات مردمی و یا یک نشست خبری نداشت. خودم شخصا ۲ بار با شخص آیت الله آملی لاریجانی در این مورد صحبت کردم که گفتند دست من نیست. خب دست کی هست؟ چند سال قبل پیشنهاد افطار خبرنگاران با حضور شخص رئیس قوه را عنوان کردم و دقیقه ۹۰ لغو شد …. یعنی خبرنگاری اگر به چند متری او برای مصاحبه اختصاصی می رسید روابط عمومی او را قلع و قمع می کرد.

این بی مدیریتی و بی تدبیری در روابط عمومی موجب شد تا مولود نامیمونی به نام مرکز رسانه قوه قضائیه ایجاد شود که هم تشکیلات روابط عمومی با آن مشکل داشت و هم سخنگویی … تیم مرکز رسانه بدون تخصص و کارایی آمدند تا فقط با ایجاد خبرگزاری میزان حقوقی به جیب بزنند و هیچ کارایی برای دستگاه قضا نداشتند. حتی روزنامه حمایت هم به کاغذپاره ای تبدیل شد به نحوی که در انتها خود رئیس قوه قضائیه به ناکارآمدی رسانه های قوه قضائیه اذعان کرد.

حالا همین تیم مرکز رسانه که نیروهای برکنار شده و شکست خورده باشگاه زرد خبرنگاران جوان هستند دست و پا می زنند خود را به شما بعنوان رئیس جدید دستگاه قضا نشان دهند که خواهش می کنم عملکرد آنها را به دقت نگاه کنید. به اعتقاد من بعنوان خبرنگار حوزه قضایی کشور عملکرد خبرگزاری میزان در سطحی است که می توان از آنها طرح دعوا کرد چون با این همه هزینه هیچ خروجی قابل قبولی برای قوه قضائیه نداشتند.

جناب آقای رئیسی … افراد دیگری هم برای تصاحب خبرگزاری میزان و روزنامه حمایت دندان تیز کردند تا جیب ها را پر کنند و دکان خوبی برا مفت خوری و خراب کردن رسانه دستگاه قضا داشته باشند. شاید اولا قوه قضائیه اصلا نیاز به خبرگزاری و روزنامه نداشته و اگر هم دارد باید توسط خبرنگاران حقوقدان و کارکشته و حرفه ای اداره و مدیریت شود. خروجی ۲ رسانه مهم میزان و حمایت باید برای مردم باشد تا آنها را در دانش حقوقی سیراب کند و در پیشگیری از وقوع جرم پیشتاز بوده و سیاست های کلی دستگاه قضا مثل قضا زدایی و مجازات جایگزین حبس را دنبال کند. این رسانه ها باید در خدمت قضات باشند تا قضات شریف دانش و تجربه خود را به مردم بازگو کنند که همین پیشگیری از وقوع جرم را به همراه دارد.
۲ سال قبل همین هدف را با ایجاد سایت قضاوت در معاونت منابع انسانی قوه قضائیه آغاز کردم و مرکز رسانه آن را تعطیل کرد چون می دانست کارحرفه ای ما آنها را خراب می کند.

اینکه افراد با هر سابقه رسانه ای تصور کنند رسانه قضایی همانند سایر خبرگزاری های دولتی و حکومتی اداره می شود سخت در اشتباهند. آنها فقط دنبال جیب خود هستند …

در مورد روابط عمومی قوه قضائیه هم همین نظر را دارم یعنی باید این دستگاه مهم با یک تیم حرفه ای ارتباطات دیده شود چراکه روابط عمومی آئینه تمام نمای یک سازمان است. پس لطفا این دو بخش را شخم بزنید و حتی پیشنهاد می کنم تیم بازرسی مخصوصی برای حساب و کتاب و عملکرد اعزام کنیم که چیزهای خوبی به دست می آید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false