80 درصد تهرانی ها از رابطه جنسی با همسرشان راضی نیستند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
80 درصد تهرانی ها از رابطه جنسی با همسرشان راضی نیستند

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر آمارها و نمودارهای کارشناسی در بهزیستی و دادگاه ها عدم رضایت رابطه جنسی را در لیست اولویت های طلاق زوجین تهران عنوان کرده اند که جای تامل دارد به نحوی که 80 درصد یک پژوهش آماری دلایل طلاق نشان از نارضایتی جنسی بوده است.

نیاز جنسی یکی از نیازهای اساسی زوجین برای ازدواج و پیوند زناشویی است. نارضایتی از رابطه جنسی می تواند به مشکلات عمیق در روابط زوجین و ایجاد تنفر از همسر، دلخوری، حسادت ،رقابت، حس انتقام گیری، احساس تحقیر، احساس عدم اعتماد به نفس و نظایر آنها منجر می شود. این مسایل توسط تنش ها و اختلافات، تقویت شده یا در قالب آنها تجلی و بروز می یابد و به تدریج شکاف بین همسران را عمیق تر می سازد و ممکن است منجر به طلاق شود.

اگر كسي بخواهد شطرنج بازي كند بايد قاعده آن را بداند تا بتواند از صفحه شطرنج و مهره‌هاي آن به درستي استفاده كند برای همین اگر كسي قواعد زندگي متاهلي را نداند قطعاً با شكست مواجه خواهد شد. متاسفانه مسائل جنسي در كشور به نوعي تابو بوده و هست.

بعنوان مثال در کارگاه ها و مراکز بهزیستی برای قبل از ازدواج چنین آموزش هایی به هیچ عنوان شفاف و حرفه ای رخ نمی دهد در حالی که ما کشوری اسلامی هستیم که در اسلام این لذت زندگی با همسر از زبان ائمه و قرآن بارها و بارها تاکید شده است.

در یک پژوهش تعداد 160 نفر از زنان و مردان با روش نمونه گيري در دسترس انتخاب شدند. تعداد 80 نفر از اين آزمودني ها مرد و 80 نفر زن بودند. از بين زنان و مردان 40 نفر مطلقه يا در حال طلاق و 40 نفر مردان و زنان عادي هستند. پرسشنامه هاي رضايت جنسي مردان و زنان با توجه به جنسيت آزمودني ها و پرسشنامه هاي سازگاري زناشويي و آگاهي جنسي به همه افراد ارائه شد و پس از تکميل پرسشنامه به وسيله آنها، داده ها از طريق آزمون T مستقل مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.

يافته هاي حاصل از تجزيه و تحليل داده ها نشان داد، سازگاري زناشويي در بين زوجين متقاضي طلاق و عادي تفاوت معناداري وجود دارد. بررسي هايي که در مورد مولفه هاي آگاهي جنسي انجام گرفته شده است در مولفه آگاهي از جاذبه هاي جنسي تفاوت معناداري بين دو گروه متقاضي طلاق و عادي ديده شده است. رضايت جنسي در دو گروه از زوجين طلاق و عادي تفاوت دارد. رضايت جنسي زنان در دو گروه از زوجين طلاق و عادي تفاوت دارد. رضايت جنسي مردان در دو گروه از زوجين طلاق و عادي تفاوت ندارد. بنظر مي رسد بدليل تفاوت آگاهي جنسي در گروه متقاضي طلاق و غيرمتقاضي، مي توان با آموزش هاي جنسي از وقوع طلاق جلوگيري کرد.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false