«انحراف جریانی»! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

پایگاه خبری جامعه خبر/سید هادی کسایی زاده: ۵۷ سال دارد. متولد رامسر که در دوران انقلاب ۱۸ ساله بود. هنر او در سخنوری به نحوی بوده که در سن ۱۵ سالگی بر علیه رژیم شاه برای مردم روستا سخنرانی کرده و می گوید که او را چندین بار ساواک تعقیب کرده است.

نامش اسفندیار رحیم مشایی است. نامی که شاید ۲۰ سال رسانه های ایران را همراهی می کند!

محمود احمدی نژاد فرماندار ماکو بود که نام مشایی بعنوان عضو شورای تامین استان آذربایجان غربی در کنار او دیده شد. اما برای نخستین بار وقتی محمود احمدی نژاد شهردار تهران شد رسانه ها نام رحیم مشایی را بعنوان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تیتر کردند.  

با پیروزی احمدی نژاد در انتخابات ۸۴ اسفندیار رحیم مشایی هم وارد پاستور شد و رئیس جمهور وقت برای او مناصبی اعم از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری،  رئیس مرکز مطالعات جهانی شدن، جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، عضو کمیسیونهای اقتصاد وفرهنگی دولت و ریاست کمیته عالی در مورد طرح خط لوله گاز ایران-پاکستان-هند تنفیذ کرد.

در دولت دهم مشایی بیشتر در تیتر رسانه ها قرار گرفت چراکه احمدی نژاد برای او حکم معاون اولی زد که با مخالفت شدید مراجع و سیاسیون و مقام معظم رهبری همراه بود و بالاخره مجبور به استعفا داد. اما همچنان متصدی پست های متعددی بود به نحوی که او را ابوالمشاغل می نامیدند. (نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور خاورمیانه،  نظارت برکار سخنگوهای دولت و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت،  ریاست گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری،  نمایندگی ویژه رئیس‌جمهور جهت تصمیم‌گیری در مورد نحوه اجرای اختیارات هیئت وزیران در امور نفت،  رئیس دفتر رئیس‌جمهور،  مسئولیت انتصاب مدیر عامل صندوق مهر امام رضا،  نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور در ستاد مرکزی راهیان نور و غیره …)

محمود احمدی‌نژاد در مراسم ملی استقبال نوروز، نشان فرهنگ را به اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دبیرخانه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد اهدا کرد.  

البته حاشیه های مشایی فقط به عناوین و منصب هایش نبود بلکه اظهارات او در جلسات و همایش ها و سخنرانی ها موجب نقد اصولگرایان و حتی اصلاح طلبان شده بود. از حق حجاب زنان تا حضور در مراسم حمل قرآن با موسیقی و دف …

مشایی قصد داشت سازمان حج و زیارت را با میراث فرهنگی ادغام کند که با مخالفت مقام معظم رهبری همراه شد. اظهارات او در مورد موسیقی و ابراز دوستی مردم ایران با اسرائیل هم بخشی از حاشیه های او به شمار می رود.

اظهارات او در مورد پیامبران و ابوعلی سینا و همچنین اسلام به نحوی بود که عنوان جریان انحرافی بعنوان یک برچسب به دولت احمدی نژاد زده شد.

اسفندیار رحیم مشایی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد. محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور وقت و جمعی از دولتمردان از جمله نیکزاد وزیر مسکن، بقایی و شیخ الاسلامی، مشایی را هنگام ثبت نام همراهی می‌کردند. احمدی‌نژاد اعلام کرد برای پیروزی مشایی سه روز روزه و چهار هزار صلوات نذر کرده است. احمدی‌نژاد گفت که مرخصی گرفته و حضور او به هنگام نامزدی مشایی غیرقانونی نیست! اما شورای نگهبان او را رد صلاحیت کرد.

حالا مشایی پس از ۴ سال سکوت این بار در کنار حمید بقایی و همراهی محمود احمدی نژاد وارد میدان سیاست شده اند و مدعی هستند بقایی باید تائید صلاحیت شود و رای مردم را دارد.

اسفندیار رحیم مشایی در گفتگویی کوتاه می گوید: اگر از روز اول بقایی نسبت به تمایل‌اش برای کاندیداتوری خبر داده بود احمدی‌نژاد اصلا آن نامه را نمی‌نوشت البته بقایی برای حضور در انتخابات با من مشورت کرد و من قطعا از حضور او استقبال کردم چرا که ایشان انسان شایسته ای است. بقایی بسیار به احمدی نژاد شباهت دارد.

مشایی با بیان اینکه احمدی‌نژاد امروز یک شخصیت شاخص در کشور و امید مردم است، گفت: این به معنای آن نیست که اگر یک نفر دیگر هم مورد علاقه مردم باشد ما او را نفی کنیم. باید حرف بزنیم. اگر حرف نزنیم انقلاب ما از دست می‌رود. اگر حرف نزنیم شجاعت پاسداشت خون شهیدان از بین می‌رود. ما اگر جسارت حرف زدن نداشته باشیم نمی‌توانیم از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم. یک جوان اگر نتواند حرف بزند پس چطور انتظار داریم نسل آینده حافظ و میراث دار انقلاب باشد؟ ما انقلاب کردیم آدم‌ها آزاد باشند و جسارت حرف زدن داشته باشند.  

من در تلگرام دیدم یکی از حامیان احمدی‌نژاد نوشته بود آقای احمدی‌نژاد با مردم پیمان بستند که از کسی حمایت نکنند. کی آقای احمدی‌نژاد پیمان بسته است؟ ایشان به مردم خبر دادند و گفتند نظر من این است که نمی‌خواهم از کسی حمایت کنم؛ روز بعد نظرش عوض شد. امام می‌گفت حرف مرد دو تاست. اتفاقا شجاعت ایجاب می‌کند آدم وقتی به حقیقتی رسید آن را بیان کند. شاید اگر من بودم می‌گفتم اگر نظرم را عوض کنم به من می‌گویند او دروغ گفت. اما احمدی‌نژاد آدم شجاعی است و وقتی به یک حقیقتی برسد آن را بیان می‌کند.

مشایی با اشاره به تحلیل بعضی از رسانه‌ها از اظهارات او و اینکه گفته می‌شود این اظهارات به منزله تهدید اصولگرایان و نظام است، گفت: من چه تهدیدی کردم؟ من گفتم این شکل اگر جلو برود، دو قطبی خطرناک شکل خواهد گرفت که به مصلحت کشور نیست. مگر خود رهبری نگفتند که به مصلحت کشور نیست؟ یعنی رهبری تهدید کردند؟ چه کسی را تهدید کردند؟

ان‌شالله هیچ رد صلاحیتی نخواهیم داشت و ما کاملا امیدواریم. بیگانه‌ها می‌خواهند مملکت در تشنج باشد. بعضی از افراد هم در جامعه هستند که ناراضی‌اند و فکر می‌کنند دشمن هر فرصتی بدهد همین که وضع عوض شود خوب است. اینها باید بدانند اگر از مسیر قانونی و منطقی برای اصلاح اقدام نکنیم و فضای جامعه را مشوش کنیم؛ هیچ جریان سیاسی‌ منفعت نمی‌برد و مطمئن باشید جز دشمن هیچ کسی از این فضا نفع نمی برد.

به گزارش خبرنگار جامعه، مرد مرموز دولت احمدی نژاد همچنان خط قرمز اصولگرایان است اما او کنار احمدی نژاد ایستاده و به قول خود احمدی نژاد ما همه یکی هستیم! 

حالا باید دید که جریان انحرافی اصولگرایان ممکن است به انحراف جریانی آنها تبدیل شود یا نه …

*روز شکست خبرنگاران!

 

اصولگرایان «شاه» رو کردند/ آیا روحانی «آس» است؟

 

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false