کلید رشد سرطان کشف شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، لاکتات در اثر فرایند شیمیایی به نام گلیکولیز تولید می شود که همان تجزیه قند یا گلوکز به مولکول های کوچکتر با هدف تولید انرژی است. درطول فعالیت بدنی لاکتات در بافت بدن و خون جمع می شود که می تواند منجر به عملکرد ضعیف جسمانی و کرختی ماهیچه ها شود.

حالا محققان گروه عملکرد ورزشی و آزمایشگاه فیزیولوژی در دانشگاه کلرادو در تلاش هستند که چگونگی عملکرد اثر واربورگ را توضیح دهند. از زمان واربورگ تمرکز تحقیقات مربوط به سرطان از سازوکار سلول ها به ژنتیک تغییر کرده است اما مقاله جدید محققان کلرادو امیدوار است که لاکتات را دوباره به کانون این تحقیقات بازگرداند.

به گزارش جامعه خبر نقش مهم لاکتات در تشکیل سلول های سرطانی از آنجا معلوم می شود که می توانیم ببینیم چرا افرادی که به طور منظم ورزش می کنند در معرض خطر کمتری برای رشد سرطان هستند. بدن ورزشکاران و آنهایی که ورزش های سنگین انجام می دهد به گونه ای آموزش دیده است که لاکتات را به طور کارآمدی به منبع انرژی برای بدن تبدیل کند، بنابراین از تجمع بیش از اندازه آن جلوگیری می شود.

از طرف دیگر سبک زندگی کم تحرک در کنار وجود قند بسیار زیاد در رژیم غذایی می تواند به تجمع بیش از اندازه لاکتات و به تبع فراهم کردن شرایط برای سرطان منجر شود.

محققان امیدوار هستند که این تحقیق به رشد و توسعه داروهایی کمک کند که از تجمع لاکتات جلوگیری می کنند. آنها خوشبین هستند که با این کار زنگ هشدار برای جامعه دانشمندان سرطان به صدا درآید: برای متوقف کردن سرطان باید لاکتات را متوقف کنید.

اخبار روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false