رشته ورزشی «جهت یابی» را انتخاب کنید! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، ورزش جذاب جهت‌یابی از جمله رشته هایی است که از تنش بسیار پائینی برخوردار است و در کمال ارامش می توان یک ورزش مهیج را نیز تجربه کرد.
 
 قدمت ۶۶ ساله این ورزش جهان و ۲۰ساله در ایران علاقه مندان زیادی را در خود جذب کرده به نحوی که برای گردش کنندگان طبیعت، کوهنوردان، اتومبیل‌رانان، اسکی‌بازان و توریست‌ها بسیار مفید و راه‌گشای مسیر آنان است.
 
این رشته از جمله رشته های خاص ورزشی است که هم به صورت علمی و کاربردی می توان به آن پرداخت و هم در تصمیم گیری های زندگی نیز تاثیر به سزایی دارد.
 
به گزارش جامعه خبر سلامت جسمانی، تبحر در نقشه‌خوانی و استفاده از ابزارها، تصمیم‌گیری در شرایط سخت از جمله فاکتور هایی است که در این رشته مفرح ورزشی قابل اتکاست و به موفقیت در آن کمک می کند. در این رشته فرایند به این صورت است که  فرد با داشتن یک نقشه که تعدادی هدف بر روی آن مشخص است با پیدا کردن مسیرهای مرتبط، اهداف را جست‌وجو و پیدا می‌کند.
 
ورزشکار می‌تواند از قطب نما در مکان‌هایی که امکان پیدا کردن اهداف مشکل است استفاده کند فرد در ابتدا با دانستن چگونگی پیدا کردن جهت شمال و سپس جهت دیگر، فراگیری آموزش جهت‌یابی را آغاز کند.
 
جهت یابی در مکان های مختلف فنون و اطلاعات خاص خود را می خواهد و این بر جذابیت این رشته می افزاید و هیچگاه تکرار در این رشته وجود ندارد و فکر و فیزیک هر دو درگیر رسیدن به هدف هستند.

اخبار روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false