نوروز و موزه گردی در پایتخت! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، تهران با داشتن 8 موزه شاخص می‌تواند محلی برای گردشگران و مسافران نوروزی که به این حوزه علاقه دارند باشد.

* موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران: در این موزه که در چند قدمی ورود به خیابان سی تیر و جمهوری قرار دارد می‌توانید مراسم تحویل سال را تجربه کنید. یکی از مکان‌های این موزه ساختمان «بنیاد سینمایی فارابی» است. می‌توانید از یکم تا ۱۳ فروردین از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ از این موزه بازدید کنید و همچنین هزینه بازدید از این موزه برای گردشگران داخلی مبلغ ۲۵۰۰ تومان و گردشگران خارجی مبلغ ۱۵ هزار تومان است.

 * موزه ملی ایران: این موزه در تقاطع خیابان امام خمینی (ره) و سی‌تیر قرار دارد. موزه مادر ایران در دو بخش ایران باستان و دوره‌ اسلامی طراحی شده است. هزینه بازدید از این موزه برای بخش ایران باستان و دوره‌ اسلامی به ترتیب برای گردشگران داخلی پنج‌هزار تومان و سه‌هزار تومان و گردشگران خارجی ۳۰ هزار تومان و ۲۰ هزار تومان است.

* موزه هنرهای ملی: این موزه در میدان بهارستان در داخل فضای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد. زمان بازدید از این موزه از پنجم تا ۱۳ فروردین بغیر از پنج‌شنبه و جمعه‌ها از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۸ است. همچنین هزینه بازدید از این موزه برای گردشگران داخلی ۲۵۰۰ تومان و گردشگران خارجی ۱۵ هزار تومان است.

 *موزه ملی فرش: این موزه یکی از نخستین موزه‌های تخصصی کشور است که در تقاطع خیابان کارگر، فاطمی قرار دارد. امکان بازدید از موزه ملی فرش هر روز از یکم تا ۱۳ فروردین ازدید از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ است. همچنین هزینه بازدید از این موزه برای گردشگران داخلی ۲۵۰۰ تومان و گردشگران خارجی ۱۵ هزار تومان است.

* موزه نقاشی پشت شیشه: این موزه در خیابان سعدی (ایستگاه مترو دروازه دولت)، خیابان برادران قائدی (هدایت) و تقاطع خیابان نورمحمدی (تنکابن) قرار دارد. این موزه در نوروز از یکم فروردین تا ۱۵ فروردین از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب برای بازدید باز است. همچنین هزینه بازدید از این موزه برای گردشگران داخلی دوهزار تومان و گردشگران خارجی هشت هزار تومان است.

*موزه رضا عباسی: این موزه در خیابان دکتر شریعتی و در نزدیکی سیدخندان قرار دارد که از یکم تا ۱۳ فروردین از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ امکان بازدید دارد. همچنین هزینه بازدید از این موزه برای گردشگران داخلی ۲۵۰۰ تومان و گردشگران خارجی ۱۵ هزار تومان است.

 *موزه ملی قرآن کریم: این موزه نبش خیابان ولی‌عصر (عج) و چهارراه سپه قرار دارد که بازدید از آن رایگان است. همچنین برای بازدید از این موزه از اول تا ۱۲ فروردین از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ زمان دارید.

 *باغ موزه نگارستان: برای بازدید از این باغ موزه از دوم تا ۱۳ فروردین فرصت دارید که هزینه بازدید از این موزه برای گردشگران داخلی چهار هزار تومان و گردشگران خارجی ۱۰ هزار تومان است.

اخبار روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false