زاید: دلم برای پرسپولیس تنگ شده است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، ایمون زاید فصل فوق‌العاده‌ای را در تیم ایندی ایلون گذراند وی به همراه تیمش در لیگ NASL نایب به قهرمانی رسید.

بر اساس این گزارش آقای هت‌تریک در ۳۱ بازی برای تیمش ۱۵ گل به ثمر رساند و ۶ پاس گل هم داد تا در پایان در تیم منتخب فصل  قرار گیرد.

او بار دیگر از علاقه خود برای بازگشت به ایران و پرسپولیس گفت. حماسه‌ساز دربی ۷۴ می‌گوید حتما می‌خواهد یک سال دیگر در ایران بازی کند. هر چند بارها تاکید کرده که اولویتش برای بازی در ایران پرسپولیس است.

 گفتگویی یا زاید انجام شده است آن را بخوانید:

 * ابتدا از شرایط خودت در تیم ایندی ایلون صحبت کن.

 فصل گذشته واقعا برای من خوب بود. برای تیمم پانزده گل زدم و فکر می‌کنم آنقدر خوب بودم که برای جایزه ارزشمندترین بازیکن فصل نامزد شدم و در تیم منتخب فصل قرار گرفتم. یک سال‌ دیگر با ایندی ایلون قرارداد دارم و قصد دارم در فصل آینده بهتر باشم. می‌خواهم ۲۰ گل بزنم و بهترین بازیکن لیگ باشم و امیدوارم که سال بعدش به ایران برگردم.

* خیلی جالب است که هنوز علاقه‌ات نسبت به ایران از دست نداده‌ای

 من عاشق دوران حضورم در ایران هستم و زمانی که از من در مورد ایران سوال می‌کنند همیشه چیزهای مثبت می‌گویم و علاقه خاصی به ایران و پرسپولیس دارم. این رویای من است که یک بار دیگر در پرسپولیس باشم، و اگر قرار است این رویا به حقیقت بپیوندد باید در همین سال یا نهایتا سال بعد رخ دهد. هیچ وقت از این آرزو دست بر نمی‌دارم و اگر بتوانم فصل آینده در لیگ NASL بهترین بازیکن باشم آن وقت پرسپولیس برای من یک واقعیت است نه رویا.

* بازی‌های پرسپولیس و لیگ ایران را دنبال کرده‌اید.

 من همیشه در طول این چند سال بازی‌های پرسپولیس را دنبال کرده‌ام. امسال آنها بسیار قدرتمند بودند و ثبات خاص در بازی این تیم می‌بینم. در سال‌های قبل نوسانی در پرسپولیس وجود داشت، اما در فصل گذشته و امسال پرسپولیس به هماهنگی لازم رسیده است و به نظر من در پایان فصل قهرمان می شود.

* یک بار دیگر از آن دربی معروف صحبت می‌کنی؟

آن بازی خاطره‌انگیز در ۳ فوریه ۲۰۱۲ برگزار شد. چرا که یک بازی خیلی خاص و تاریخی برای من شد. آن دربی کاملا متفاوت و تک بود و ممکن است دیگر هیچ وقت در تاریخ تکرار نشود. همه جزییات آن روز را یادم می‌آید. وقتی وارد ورزشگاه شدم دیدم هوا به شدت سرد است اما با این وجود ۷۰ تا ۸۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند. یک هفته قبل از دربی در نیمه دوم وارد زمین شدم و این تنها بازی من با پرسپولیس بود. دنیزلی که سرمربی بسیار خوبی بود در آن زمان هدایت پرسپولیس را در دست داشت و اصلا فکر نمی‌کردم که در نیمه دوم مرا به زمین بفرستد چرا که قبل از آن بازی فقط یک نیمه از من استفاده کرده بود.

* چه شد که در آن شرایط سخت دنیزلی به تو اطمینان کرد؟

 جو ورزشگاه واقعا هیجانی و دیوانه کننده بود. بین دو نیمه دنیزلی برای بازیکنان صحبت کرد و پس از حرف‌هایش من را صدا زد و گفت آماده شو که وارد زمین شوی. در نیمه دوم که به زمین برگشتیم همه تماشاگران چراغ موبایل خود را روشن کرده بودند و صحنه بسیار زیبایی را دیدیدم. با شروع نیمه دوم یک گل دیگر هم خوردیم. در شرایطی که ۳۰ دقیقه تا پایان بازی مانده بود دنیزلی من و مهدوی‌کیا را صدا زد که به زمین برویم. به خودم گفتم چیزی برای از دست دادن نداریم، پس به زمین برو و فقط از بازی لذت ببر. این تفکر من در لحظه ورود به زمین بود.

* البته بعد از آن ۱۰ نفره هم شدید

 بله، بعد از ورود ما مهرداد اولادی اخراج شد و ما مجبور شدیم که ۱۰ نفره بازی کنیم. وقتی که یک مهاجم دیگر در حال گرم کردن خود بود که به جای من وارد زمین شود خوشبختانه گلزنی کردم، بعد از آن ما دوباره خیلی زود صاحب توپ شدیم و من ضربه‌ای زدم که رحمتی نتوانست بگیرد. بازی دو ـ دو شد. ما کار بزرگی کردیم چرا که بازی دو بر صفر باخته را ده نفره مساوی کردیم. چند دقیقه تا پایان بازی مانده بود و ما باز هم تلاش کردیم. بادامکی از سمت چپ توپ را گرفت من هم بعد از یک چرخش به سمت راست شوت زدم. واقعا لحظه دیوانه کننده‌ای بود. در ذهن پرسپولیسی‌ها یک خاطره خوب ثبت شد و خوشحالم که من در متن این خاطره بودم دلم برای هواداران پرسپولیس تنگ شده و معتقدم آنها بهترین هواداران دنیا هستند.

* راستش را بگو. چند بار فیلم آن بازی را مرور کرده‌ای؟

 شاید باورتان نشود، روزی نیست که به آن بازی و به آن ۱۰ ‌دقیقه فکر نکنم. در آن زمان نمی‌دانستم که چه کاری کرده‌ام، اما الان که پنج سال از آن شب می‌گذرد هر روز بیشتر و بیشتر به اهمیت گل‌هایم در آن بازی پی می برم.

* هنوز هم با هواداران پرسپولیس ارتباط داری؟

 من در اینستاگرام با هواداران پرسپولیس ارتباط دارم. آنها فوق‌العاده‌اند. واقعا برای آنها خیلی دلتنگم. دوست دارم برای یک بار دیگر هم که شده برای پرسپولیس و هوادارانش بازی کنم. به همین خاطر نمی‌توانم به برگشتن به ایران فکر نکنم.

* دربی برگشت را دیدی؟ فکر می‌کردی پرسپولیس ببازد؟

 دربی همیشه شرایط خاصی دارد و هر اتفاقی می‌تواند بیفتد. با این حال پرسپولیس عملکرد بهتری نسبت به استقلال داشته و فکر می‌کنم خود هواداران استقلال هم این را می‌دانند.

* عملکرد برانکو را چطور ارزیابی می کنی؟

 من شناخت چندانی از ایوانکوویچ ندارم. نمی‌توانم راجع‌ به او نظری بدهم، اما او کار بزرگی در پرسپولیس انجام داده است و در یک جمله فرهنگ بردن را در این تیم جا انداخته است.

* تیم‌ ‌ملی ایران با کارلوس کی‌روش به دومین صعود متوالی به جام جهانی فکر می‌کند. نظرت راجع‌ به شرایط ایران چیست؟

 ایران تا به حال عالی کار کرده است. آنها در آینده سه بازی خانگی دارند که من فکر می‌کنم در هر سه بازی پیروز خواهند شد به ویژه‌ این که فضای حمایتی در ورزشگاه آزادی کار هر تیمی را مقابل ایران سخت می‌کند. البته بازی خارج از خانه برابر کره جنوبی بسیار سخت است، من حدس می زنم که از پنج بازی باقی‌ مانده ایران در چهار بازی پیروز شود. کی‌روش با تیم‌ ‌ملی ایران عالی کار کرده است و تیم‌ ‌ملی به او نیاز دارد.

* امسال فوتبال ایران و پرسپولیس مهرداد اولادی را از دست داد…

  نمی‌توانم باور کنم که دو بازیکن سابق پرسپولیس در کمتر از یک سال فوت کرده‌اند. خیلی غمگین و ناراحتم. زمانی که به پرسپولیس رفتم اولادی اولین بازیکنی بود که با من صحبت کرد. او در تمرین‌ها همیشه کنار من بود و جزئیات را برایم توضیح می‌دادچرا که او بهتر از همه انگلیسی را بلد بود من به دلیل این کمک‌ها واقعا از او سپاسگزارم. خیلی خوب می‌شد اگر من می‌توانستم به ایران برگردم و هم هادی را ببینم و هم مهرداد را اما متاسفانه این امکان دیگر وجود ندارد و  فقط می توانم به خاطراتم با آنها فکر کنم.

بازخبر

اخبار روز را با جامعه خبر دتبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false