ایران و فرانسه در زمینه توسعه تعاونی ها همکاری می کنند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش  پایگاه خبری جامعه خبر،ظهر امروز (سه شنبه) در جریان سفر «هنری نوله» رئیس شورای عالی تعاونی های فرانسه و وزیر سابق کشاورزی این کشور به تهران و دیدار با علی ربیعی وزیر کار و امور اجتماعی این تفاهم نامه به امضا رسید.

علی ربیعی با تاکید بر عمیق تر شدن پیوندها و تعاملات دو کشور، اظهار داشت: ایران و فرانسه می توانند روابط خود را در زمینه تعاونی ها گسترش دهند.

ربیعی با اشاره به همکاری دو کشور گفت: ایران و فرانسه می توانند در زمینه تولید بذر و دانه های روغنی تعامل خود را افزایش دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بازارهای اوراسیا گفت: هدف ما از تولید دانه های روغنی، کشورهای اوراسیا است زیرا این کشورها اکنون به خرید کالاهای کشاورزی ایران روی آورده اند و توسعه بخش کشاورزی با تاکید بر تعاونی ها می تواند اقتصاد ایران را قدرتمندتر کند.

ربیعی با اشاره به تنوع گیاهان دارویی که در ایران تولید می شوند، گفت: ٣٣ درصد تولید دارو در کشور از طریق شرکت هایی انجام می شود که وزارت کار آنها را پوشش می دهد.

وی یادآور شد: ایران در تولید گیاهان دارویی سابقه طولانی دارد به طوری که کشورهای اروپایی و آمریکا با تهیه این گیاهان از ایران، آن را با نشان های تجاری خود به بازارهای جهانی عرضه می کنند.

وی گفت : طبیعت غنی ایران و نیروی کارآمد در حوزه کشاورزی از جمله مزیت های ایران در این صنعت محسوب می شود و می توان از طریق تعامل با فرانسته، محولات گیاهان دارویی با نشان های تجاری ارزشمندتری به بازارهای جهانی عرضه شوند.

وزیر کار گفت: بررسی ها نشان می دهد که مصرف داروهای گیاهی در جهان رو به گسترش بوده و می توان از این گیاهان در تولید لوازم آرایشی و صنعت زیبایی که رو به توسعه است، بهره گرفت.

ربیعی همکاری در زمینه تولید شیلات، خاویار و حتی فرآوری و بسته بندی زعفران را از دیگر راههای همکاری دو کشور برشمرد و اظهار داشت: اکنون زعفران ایران به شکل فله به ایتالیا صادر می شود که ما خواهان تغییر روند کنونی هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر انتقال تجارب و دانش میان دو کشور تاکید کرد وگفت: در این راستا باید تعاونی ها راههای جدیدی برای گسترش همکاری ها بیابند.

وی با تاکید بر اینکه با تغییر اشعال تعاونی ها تغییرات شگرفی در نهادهای اجتماعی و اقتصادی ایجاد شده است، ابراز امیدواری کرد که انتقال تجارب فرانسه به ایرانیان به بهبود زندگی مردم منجر شود.

وی تاکید کرد: ایران آمادگی همه نوع همکاری در انتقال تجارب و زمینه اتصال تعاونی های بزرگ از نظر سرمایه گذاری های مشترک را دارد ضمن اینکه بازار ایران 80میلیون نفر نیست بلکه این بازار به 300 میلیون نفر کشورهای منطقه هم دسترسی دارد.

ربیعی با یادآوری وجود ناامنی در همسایگان ایران از جمله افغانستان، عراق، یمن و سوریه و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس، ثبات در ایران را دیگر مزیت کشورمان برای جذب سرمایه های خارجی برشمرد.

وزیر کار توانمندی چهار صندوق بازنشستگی تحت پوشش این وزارتخانه را 33 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: با این توانمندی می توانیم از تجارب ارزشمند فرانسه برای توسعه بخش تعاون بهره مند شویم.

 «هنری نوله» رئیس شورای عالی تعاونی ها و وزیر سابق کشاورزی فرانسه در این نشست گفت: خوشبختانه در نشست هایی که با معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، توانستیم بسیاری از امور در حوزه تعاونی ها را پیش ببریم .

وی یادآور شد: هدف از این سفر این است تا شناختی در خصوص زمینه های مشترک فعالیت ایران و فرانسه بیابیم. خوشبختانه هیات فرانسوی با صمیمیت فراوانی از سوی ایرانی ها مواجه شدند.

نوله به علاقه مردم فرانسه به سینمای ایران اشاره کرد و گفت: متخصصان فرانسوی به این نتیجه رسیده اند که سینمای ایران یکی از بهترین سینماهای جهان است و به تازگی شبکه های تلویزیونی فرانسه اقدام به پخس فیلم های ایرانی کرده اند.
وی با تاکید بر اهمیت بازار ایران برای فرانسه، از ایران به عنوان کشوری بزرگ در منطقه یاد کرد که به سوی توسعه گام بر می دارد.

در پایان این دیدار تفاهمنامه همکاری بین «حمید کلانتری» معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هنری نوله رئیس شورای عالی تعاونی ها و وزیر سابق کشاورزی فرانسه به امضا رسید.

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false