مونسان: ترمینال جدید کیش ساخته می شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، علی اصغر مونسان برنامه های در دست اجرا و آتی برای توسعه کیش را تشریح کرد:

* انجام، برنامه ریزی و اجرای کارها از یکسو و نگاه های ویژه ای که بر روی کیش وجود دارد، از سوی دیگر می طلبد که دقت نظر و تدابیر ویژه ای داشته باشیم. در واقع ما سعی کردیم طی این دوران کیش را از حواشی دور کنیم که خوشبختانه با همراهی امام جمعه محترم کیش این امر انجام شد. 

* یکی از اقدامات بسیار خوبی که ما از سال 92 آن را شروع کردیم و در شش ماهه دوم سال 95 موفق به اخذ مجوز آن شدیم، تفکیک شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش بود.

* در همین فاصله کوتاه ما اثرات خوبی از این تفکیک داشتیم تا جایی که امروز شرکت بندر و فرودگاه ما اقدامات خوبی را داشته و شناورهای جدید و با کیفیتی را به این عرصه افزوده است ضمن اینکه برنامه هایی نیز برای راه اندازی خطوط دریایی مد نظر داریم. یعنی امیدواریم که برای عید امسال توسعه مسیر کیش هندورابی را داشته باشیم.

*ترمینال جدید کیش به عنوان دومین ترمینال فرودگاهی بعد از فرودگاه حضرت امام (ره) در دست ساخت است. این فرودگاه برای جذب 4 و نیم میلیون مسافر در سال طراحی شده است. ضمن اینکه اقداماتی نیز در توسعه باند و عوامل پروازی در دست اجراست و ما در حال توسعه یکی از باندهای فرودگاه نیز هستیم. این باند در حال تعویض روکش آسفالتی است تا برای فرود ایرباس A380  که بزرگترین هواپیمای دنیاست، آماده شود ضمن اینکه فرودگاه و بندر هندورابی نیز در زمانبندی بسیار کوتاه به نتیجه رسیده اند.

* ساخت بندر هندورابی نیاز به ساخت موج شکن داشت که باید از قطعات بزرگ سنگ در آن بهره می بردیم لذا ما مجبور بودیم این قطعات را از سرزمین اصلی تهیه کنیم که هزینه و زمان بسیاری را صرف کرد. اما به لطف خداوند امروز بندر و فرودگاه هندورابی به همراه یک هتل آماده است ضمن اینکه نخستین پرواز آزمایشی نیز هفته گذشته به زمین نشست لذا آماده هستیم که با حضور ریاست محترم جمهور، این بندر و فرودگاه را افتتاح کنیم.

*شرکت عمران در راستای تجهیز بخش آتش نشانی کیش، نردبان 55 متری را برای این بخش خریدای کرده است ضمن اینکه نزدیک به 15 مورد از تجهیزات آتش نشانی نیز ارتقاء داده شده است.

* ما در حال تدوین طرح عملیاتی بحران برای جزیره هستیم تا اگر خدایی نکرده اتفاقی در جزیره رخ داد بتوانیم فعال شویم. کمیته بحران نیز در این دوران شکل گرفته است و در حال آماده سازی برنامه های آن هستیم ضمن اینکه از سال آینده احداث ساختمان ایمن و ضد زلزله را نیز برای جزیره شروع خواهیم کرد.

*در راستای تجهیز آتش نشانان ما خرید اقلام مختلفی نظیر: 2 دستگاه اطفائیه کوله ای، تجهیز کلیه پرسنل به کاپشن و شلوار ضد حریق، خودرو نردبان 55 متری، تانکر آب رسان 18 متری، احداث استخر ذخیره آب، بازسازی هر سه ایستگاه، ساخت انبار فوم، تجهیز، راه اندازی ثبت گزارش حریق و خرید دوربین حرارتی و گاز سنج و … را نیز داشته ایم.

* یکی از بارزترین اقدامات کیش ایر خرید دو فروند هواپیمای ایرباس است که هم به لحاظ نوع و هم مدل پروازی در سطح کشور از جمله جوانترین و بهترین هاست. ضمن اینکه دو فروند هواپیمای اجاره ای نیز چندی پیش وارد این ایرلاین شده بود و سبب شد که ظرفیت این بخش 50 درصد افزایش یابد که رونق و توسعه امروز کیش را به دنبال داشت. عدم افزایش قیمت بلیط نیز یکی دیگر از اقدامات خوب کیش ایر بوده است.

* امروز ما درصدد  خرید 6 فروند هواپیمای سایز کوچک با ظرفیت بین 70 تا 100 نفره هستیم تا بتوانیم مراکز کوچک استانی را نیز به کیش متصل کنیم. البته بسیار امیدوار هستیم که تا قبل از عید 2 فروند خرید داشته باشیم. همچنین تا قبل از نوروز بخش بیزینس کلاس کیش ایر نیز راه اندازی می شود زیرا ما همواره بخش اکونومی را داشته ایم و این افزایش ظرفیت ها همواره در این بخش استفاده شده است. با توجه به اینکه بخش بیزینس به لحاظ برندینگ بسیار مهم است، امیدواریم که با آمدن ایرباس های تازه این بخش را به همراه کترینگ رضایت بخش راه اندازی کنیم. در مورد پروازهای بدون کترینگ نیز به دنبال این هستیم که با آمدن هواپیماهی کوچک آنرا اجرایی کنیم البته به نظر می رسد که مردم ما چندان پروازهای بدون کترینگ را نمی پسندند لذا باید با دقت نظر این موضوع را بررسی کنیم.

* یکی از قول هایی که ما در ابتدای ورود به کیش دادیم این بود که پایداری و توسعه را در کیش متوازن کنیم. همانطور که می دانید قبلا توسعه در کیش مربوط به شرق و شمال بود و غرب و جنوب کیش عملا خالی مانده بود البته امروز همانطور که ملاحظه می کنید غرب کیش نیز در دست توسعه قرار دارد.

* در راستای تقاضای کیشوندان عزیز ما، 90 هکتار از اراضی غرب جزیره را به نام مرکز تفریحات کیش اختصاص داده ایم تا ساخت یک شهر بازی بسیار خوب را طی سال 96 آغاز کنیم زیرا این پروژه  جزء  اولویت های ماست. البته در کنار این بخش ما پروژه آوای کیش را که یک بخش فرهنگی بزرگ است داریم لذا در غرب جزیره مرکز مناسبی برای گردشگری و بخش های فرهنگی ایجاد خواهد شد.

* یکی از پروژه های بسیار ویژه که موجب ارتقای زمین های مرکز جزیره می شود، محور ویژه یا کیش 1404 است که از فرودگاه آغاز و تا ساحل دامون جلو می رود. این پروژه نیز بسیار ویژه است و بر آورد ما 6 میلیارد دلار هزینه است. این پروژه 4 کیلومتر طول و 135 هکتار از اراضی مرکزی جزیره را تحت پوشش قرار می دهد و 400 هکتار از اراضی کناری این پروژه نیز به واسطه آن ارزش افزوده می یابند.

*یکی از کارهای خوبی که مسئولان و مردم خواستار انجام آن بودند بازسازی مناطقی چون صفین بود. در این راستا طراحی منطقه انجام شده و ساماندهی آن نیز با هویت بومی به انجام رسیده است. حدود یک کیلومتر از این پروژه هم اکنون در دست اجراست و  ما تلاش داریم که تا عید این بخش را آماده بازدید گردشگران کنیم.

* در راستای رفع مشکلات بومیان اسکله صیادی نیز بهبود پیدا کرد. در این راستا سه پست اسکله کامپوزیتی نصب شده و در مجموعه 48 متر اسکله و پارکینگ ها نیز اجرا شده است. در بخش لنج ها نیز ما مشکلاتی داریم که از همکاران بندرفرودگاه خواسته ایم که بحث پارکینگ آنها را نیز برای جلوگیری از حوادث دنبال کنند.

* مونسان درباره بحث خروج خودروها از کیش گفت: این مساله دست ما نیست و مصوبه ای است که گمرک جمهوری اسلامی داشته و ورود خودرو را به صورت موقت داخل کشور نیز ممنوع کرده است. در این راستا مناطق و دبیرخانه تلاش بسیاری کرده اند اما دوستان توجیهات خود را دارند و می گویند برخی از خودروها خروج پیدا کرده و هرگز برنگشته اند. این مصوبه از اراده سازمان خارج است و ما پیگیری های لازم را نیز انجام دادیم.

* به زودی کارت اشتغال برای تمام کسانی که در کیش فعالیت می کنند، صادر می شود.

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false