سالانه بیش از ۵ میلیارد دلار هزینه بتن می‌شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

محمد شکرچی‌زاده افزود: اطلاعات ۵۵ هزار کیلومتر از جاده های کشور به لحاط میزان خرابی جاده جمع‌آوری شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: سالانه بیش از ۵ میلیارد دلار هزینه بتن در کشور می‌شود در حالی‌که کشورهای مجاور از وضعیت بهتری در این زمینه برخوردار هستند.

شکرچی‌زاده افزود: اگرچه در امور تحقیقاتی به بتن با مقاومت ۵۰ مگاپاسکال دست یافته‌ایم اما در عمل میزان مقاومت بتن حدود ۲۰ مگاپاسکال است.

وی تصریح کرد: بتن ۵۰ مگاپاسکال به عنوان شاخص مقاومت و تاثیرگذار در سراسر کشور خواهد بود که اسناد آن رونمایی می شود.

به گفته رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، جلوگیری از وقوع تلفات جاده‌ای در هر نیم ساعت بدون انجام تحقیقات امکان‌پذیر نیست،  همچنین بیش از ۵ میلیارد دلار اتلاف انرژی در ساختمان‌ها رخ می‌دهد که این مسئله نیز بدون تحقیق و پژوهش قابل رفع و رجوع نیست.

به گزارش پایگاه خبی تحیلی جامعه خبر، به گفته این مقام مسئول ایران جزو حادثه‌سازترین کشورهای جهان است و برای جلوگیری از تخریب و تلفات در برابر زلزله‌های ۵ تا ۶ ریشتر به یک برنامه تحقیقاتی جامع نیاز است.

وی با اشاره به پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی موفق در سال جاری یادآور شد: پروژه PMS یا همان سامانه مدیریت روسازی راه‌ها سرانجام پس از چندین بار خیز برداشتن وزارتخانه طی سال‌های گذشته، امسال در ۵۵ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور به منظور دستیابی به شاخص ارزیابی IRI به بهره‌برداری رسید.  

شکرچی‌زاده در ادامه بیان کرد: در زمینه زلزله نیز وضعیت گسل‌های تهران و محدوده‌های آن‌ها نهایی شد و اقداماتی که سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران پیش برده بود با محوریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تعیین و به شهرداری‌ها ابلاغ شد که بر اساس آن دیگر حق ساخت بیمارستان و ساختمان‌های ۱۲ طبقه بر روی این گسل‌ها وجود نخواهد داشت.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به پروژه رده‌بندی قیر PG اشاره کرد و گفت: این پروژه که از سال ۹۱ مطرح شده بود در این دوره به روند قابل توجهی پیش رفت و هم‌اکنون در حال ساخت آزمایشگاه PG هستیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false