رسیدگی به هر پرونده در دیوان عدالت اداری 780 هزارتومان! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
رسیدگی به هر پرونده در دیوان عدالت اداری 780 هزارتومان!

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده: با آمار و اعداد صحبت کنیم تا بهتر متوجه شویم. آمارهای رسمی می گوید: در سال 1396 تعداد پرونده های مختومه دیوان عدالت اداری به 213 هزار و 910 پرونده بوده و در همین سال تعداد پرونده های وارده 199 هزار و 153 مورد بوده است.

حالا بودجه سال 98 را در مورد دیوان عدالت اداری داریم یعنی عددی حدود 167 میلیارد تومان … حالا ضرب و تقسیم می کنیم که برای هر پرونده چقدر هزینه می شود. عددی حدود 780 هزارتومان … حالا شاید نقدهایی بر این تقسیم ساده باشد کاری نداریم آنچه مشخص و روشن است اینکه شکایت از دولت و بخشنامه ها و مصوبات کیلویی این هزینه را برای دیوان عدالت اداری خواهد داشت.

مهمترین اقدامات دیوان عدالت اداری نظارت بر مصوبات و بخشنامه های دولتی و رسیدگی به شکایات مردمی یا دستگاه های دولتی در مورد اشتباهات این بخشنامه ها و قوانین و سهل انگاری هاست. اگر مدیران سهل انگاری نکنند و معاونت حقوقی ریاست جمهوری کارش را درست انجام دهد این پول نباید اینجا هزینه شود.

چرا باید دیوان عدالت اداری اینقدر قاضی و کارمند و ساعت جلسه داشته باشد در حالی که می تواند کوچکتر و پویاتر باشد؟ چرا باید این همه پول صرف رسیدگی به این پرونده ها شود؟

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false