تلبس طلاب حوزه علمیه بقیه الله توسط آیت الله جزایری و حجت الاسلام دسمی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، جشن ولادت امام زمان(عج) و مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج)، با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و نماینده مجلس خبرگان رهبری، در مکان حوزه علمیه حضرت بقیه الله(عج) در شهرک شهید باقری منطقه ۲۲ تهران برگزار شد.

این مراسم از ساعت ۱۷ با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط یکی از طلاب مدرسه آغاز شد. پس از تلاوت قرآن، حجت الاسلام جامعی، معاونت تهذیب حوزه حضرت بقیه الله(عج) و مجری برنامه، ضمن عرض خیر مقدم به حضار محترم و تشکر از حضور پرشور طلاب، روحانیون و برادران و خواهران مومن و بسیجی در حوزه، سین برنامه را خدمت آنها ارائه کردند. پس از سخنرانی ایشان، حجت الاسلام نادری به خواندن اشعاری در مدح امام زمان(عج) پرداختند.

بعد از مدیحه سرایی روحانی فاضل جناب آقای نادری، مجری برنامه ضمن تشکر از ایشان از حجت الاسلام دسمی، تولیت محترم مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج) دعوت کردند به جایگاه تشریف بیاورند.

حجت الاسلام دسمی با صلوات حضار پشت تریبون قرار گرفته و اعیاد شعبانیه را به آنها تبریک گفتند و از حضور همه مومنان در این مراسم تشکر کردند. ایشان در ادامه به تشریح برنامه های مدرسه علمیه بقیه الله(عج) پرداختند و به تاریخچه مدرسه از ابتدای تاسیس تاکنون اشاره کردند و گفتند که از ۵ سال پیش تاکنون، خوشحال و خرسند هستیم که به لطف خداوند متعال و عنایات حضرت ولی عصر(ع)، تعداد ۵۰ نفر از طلاب مدرسه ما تاکنون توانسته اند مفتخر به پوشیدن لباس سربازی و نوکری حضرت بقیه الله(عج) شوند. ایشان در انتها ضمن تشکر مجدد از حضور پرشور طلاب انقلابی و نمازگزاران و بسیجیان به همراه خانواده هایشان در این جلسه، از حضرت آیت الله موسوی جزایری دعوت کردند جهت سخنرانی و برگزاری مراسم تلبس به جایگاه تشریف بیاورند.

براساس  این گزارش، آیت الله موسوی جزایری، ضمن تبریک این ایام با سعادت و عرض خیر مقدم به مدعوین محترم، به ایراد سخنانی پیرامون اعیاد شعبانیه پرداختند و در ادامه با توجه به روایات اهل سنت در باب ولایت امیرمومنان حضرت علی(ع) بیاناتی داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، در ادامه با اشاره به جنایات آل سعود در یمن با همکاری رژیم صهیونیستی، گفتند که ما هرگز چنین اسلامی یعنی اسلام وهابیت را قبول نداریم و اسلام ما اسلامی است که امام خمینی(ره) از آن به اسلام ناب محمدی(ص) تعبیر می کردند. همان اسلام عدالت، اسلام عقلانیت و اسلامی که حامی محرومان است و اسلام حقیقی می باشد.

براساس این خبر، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در انتهای سخنان خود گفتند ما سنتی در اهواز داریم که هنگام عمامه گذاری طلاب، به حضرت علی(ع) متوسل می شویم چرا که در روز عید غدیر نبی مکرم اسلام عمامه خود معروف به سحاب را بر سر حضرت علی(ع) گذاشتند و امیرالمومنین اولین شخصی است که توسط پیامبر معمم شده است.

پس از سخنرانی آیت الله موسوی جزایری، یکی از طلاب به نمایندگی طلابی که مفتخر به تلبس لباس روحانیت شده بودند، میثاق نامه ای با امام عصر(عج) را قرائت کردند.

به گزارش جامعه خبر، سپس مراسم عمامه گذاری توسط آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، حجت السلام و المسلمین دسمی، تولیت مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج) و حجت الاسلام و المسلمین مذهب جعفری مدیر محترم مدارس علمیه بقیه الله(عج) غرب و شرق برگزار شد.
در این مراسم ۱۸ نفر از طلاب مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج) ملبس شدند.

استاد نیوز

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false