گردشگری استانبول - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
گردشگری استانبول

به شما پیشنهاد می‌ کنیم تا حتما به این شهر زیبا سفر کرده و از جاذبه‌ های گردشگری آن بازدید داشته باشید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مناطق زیبای شهر استانبول که می توانید با سفر به این شهر از آن بازدید داشته باشید آشنا کنیم، از این رو در صورتی که قصد دارید تا به زودی با تور استانبول لحظه آخر به ترکیه و شهر استانبول سفر کنید با ما تا انتها همراه باشید.

مناطق گردشگری استانبول
همان طور که گفته شد شهر استانبول به دلیل شرایط خاصی که در طول تاریخ داشته است، مملو از جاذبه‌ های تاریخی و طبیعی است. این شهر در دوران حکومت عثمانی به عنوان یکی از مراکز قدرت این حکومت به حساب می ‌آمد و به همین دلیل ساخت بناهای تاریخی فوق ‌العاده ‌ای در این شهر زیبا صورت گرفت.
از مهم ترین جاذبه های گردشگری که می توانید در استانبول از آن بازدید داشته باشید، می توان به ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی، کاخ توپکاپی، بازار بزرگ استانبول، مسجد سلیمانیه، برج گالاتا و… اشاره کرد.

نوشتن از جاذبه های گردشگری استانبول خود نیاز به مطلب جداگانه دارد، زیرا هر یک از این جاذبه‌ های گردشگری تاریخچه پر رمز و راز و فوق ‌العاده ‌ای داشته و نیاز است تا در رابطه با آن ساعت ها صحبت کرد، اما به صورت کلی به شما پیشنهاد می کنیم که در هنگام سفر به شهر زیبای استانبول، حتماً به شیوه ای برنامه ریزی کنید که بتوانید از بخش ‌های مختلف این شهر تاریخی و باستانی دیدن کنید و هیچ یک از جاذبه‌ های این شهر را از دست ندهید.
در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید در چند روز از تمامی جاذبه های گردشگری شهر استانبول بازدید داشته باشید.

راهنمای گردشگری استانبول
برای آن که بتوانید بازدید خوبی از شهر استانبول داشته باشید، باید برنامه ‌ریزی دقیقی کرده و با توجه به این برنامه ریزی سفر خود را آغاز کنید.
در وهله اول به شما پیشنهاد می دهیم که یک روز از سفر خود را به بازدید از استانبول قدیم و بناهای تاریخی این شهر اختصاص دهید. شما می توانید آثار باستانی فوق العاده زیبایی را در شهر استانبول مشاهده کنید که از زمان امپراطوری عثمانی تا به امروز باقی مانده اند و جلوه خاصی به استانبول بخشیده اند.
پس از بازدید از بناهای تاریخی و باستانی شهر استانبول، می توانید به سراغ آثار مدرن این شهر بروید و از این آثار دیدن کنید. بی شک یکی از مهم ترین ویژگی ‌های شهر استانبول وجود آثار باستانی و مدرن در کنار یکدیگر است.

در این شهر این امکان برای شما فراهم شده تا هم بتوانید آثار تاریخی را در شهر مشاهده کنید و هم به سراغ بخش های مدرن و تفریحات جدید بروید. از مدرن ترین بخش های شهر استانبول می ‌توان به مراکز تفریحی، پل ها، کافه ها و رستوران های شهر اشاره کرد که می تواند شما را جذب خود کرده و برای ساعت ها شما را سرگرم کند.

پس از این که از آثار مدرن شهر استانبول دیدن کردید، به شما پیشنهاد می ‌کنیم که حتماً به خیابان ‌های مهم این شهر رفته و از مراکز خرید مشهور شهر استانبول بازدید داشته باشید. این کار می تواند شما را بیشتر با اقتصاد کشور ترکیه و کسب و کار مردم شهر استانبول آشنا کند. اکثر برندهای مشهور دنیا در استانبول شعبه داشته و شما می توانید از آن ها محصولات مختلفی را خریداری کنید.

در انتهای سفر خود اگر همچنان علاقه‌ مند بودید تا با دیگر بخش ‌های شهر استانبول آشنا شوید، می توانید با اجاره یک ماشین از شهر خارج شده و مناظر دیدنی خارج از شهر استانبول را نیز مشاهده کنید.
البته بسیاری از افراد ترجیح می ‌دهند که تمام وقت خود را در شهر باشند و از شهر استانبول خارج نشود، اما برای بازدید از مناطق دیدنی خارج از استانبول نیز راهکار بسیار خوبی وجود دارد که در انتهای مطلب با شما در میان می گذاریم.

نکات مهم شهر استانبول
یکی از موضوعات بسیار مهم که در هنگام سفر به شهر استانبول باید به آن توجه داشته باشید، این است که پیش از سفر از افراد با تجربه در رابطه با قوانین و آداب و رسوم مردم شهر استانبول سوال کنید، زیرا ممکن است رفتارهای بسیار زیادی برای ما ایرانیان یک عمل عادی باشد، اما برای مردم شهر استانبول به عنوان یک هنجار شناخته شود و همین موضوع می‌تواند سفر شما را دچار مشکل کند.

پیش از سفر به شهر استانبول حتماً در رابطه با این هنجارها بپرسید و آن ها را به خاطر بسپارید تا در طول سفر با چالش های مختلفی مواجه نشوید و سفر راحت و بدون دردسری به استانبول داشته باشید.

نقشه گردشگری استانبول
همان طور که گفته شد برای بازدید است شهر استانبول حتماً باید برنامه ‌ریزی دقیقی داشته باشید. برای این کار به شما پیشنهاد می کنیم که نقشه ‌ای از شهر استانبول را تهیه کرده و مناطقی که قصد بازدید از آن ها را دارید، بر روی نقشه مشخص کنید.

این کار به شما کمک می کند تا در هنگام بازدید از یک بخش، به سرعت به جاذبه های گردشگری و طبیعی دیگر حوالی آن نیز بروید و از آن ها نیز دیدن کنید. به عنوان مثال زمانی که به بازدید از ایاصوفیه می‌ پردازید، پس از اتمام بازدید خود، مناطق گردشگری اطراف ایاصوفیه را نیز مشاهده پیدا کرده و به آن ها نیز سری بزنید.
این کار باعث می ‌شود که در وقت و هزینه های شما به طرز چشمگیری صرفه جویی شود. شما می توانید با استفاده از گوشی خود نیز این کار را انجام داده و نقشه گردشگری شهر استانبول را بر روی گوشی خود نصب کنید تا بتوانید با استفاده از آن سفر بسیار خوب و بهینه از این شهر زیبا داشته باشیم.

تور گردشگری استانبول
اگر می خواهید تا تمامی این فرآیندها به صورت اتوماتیک انجام شده و شما سفری بدون چالش و دغدغه را داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم که با یک تور گردشگری به شهر استانبول سفر کنید. شما می‌توانید با کمک یک تور حرفه ای مانند تور استانبول لحظه آخر، سفر فوق ‌العاده ‌ای به استانبول داشته باشید، زیرا تمامی کارها توسط موسسه گردشگری برگزار کننده تور انجام شده و شما می توانید به راحتی از تمامی بخش ‌های مختلف شهر استانبول دیدن کنید.

افرادی که به عنوان تور لیدر شما را در طول مسیر همراهی می کنند، بسیار با تجربه بوده و به راحتی شما را به بخش های مختلف شهر خواهند برد. حتی تورهای با کیفیت و حرفه ‌ای به سراغ بخش های گردشگری خارج از شهر استانبول نیز رفته و کمک می کنند تا شما بتوانید از این بخش ‌ها نیز بازدید داشته باشید. اگر قصد دارید تا سفر خاطره انگیزی را تجربه کنید، سعی کنید تا با کمک یک تور با کیفیت به شهر زیبا استانبول سفر کنید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false