نهمین کنفرانس بین المللی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد آغاز به کار کرد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
نهمین کنفرانس بین المللی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد آغاز به کار کرد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر صبح روز سه شنبه نهمین کنفرانس بین المللی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و عادل آذر رئیس دیوان محاسبات در دانشگاه الزهرا تهران در ده ونک آغاز به کار کرد.
عادل آذر در بتدای این کنفرانس گفت: سه نهاد اصلی استقرار سیستم بودجه ریزی بر مبنای عملکرد و علمی سازی آن را برعهده دارند که سازمان برنامه و بودجه به عنوان متولی تهیه و تنظیم بودجه کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی که در دخل و خرج کشور دخیل است و دیوان محاسبات کشور به عنوان دستگاه نظارت می باشد.
 از سال ۱۳۹۲ مدل بلوغ بودجه ریزی بر مبنای عملکرد، همراه با جوایز تعریف شده تا راهکاری برای تشویق و ترغیب سازمان ها و دستگاه ها در استفاده از سیستم بودجه ریزی بر مبنای عملکرد باشد. چرا که این نظام بودجه ریزی مکانیزمی است که اگر عملی شود نتایج زیادی برای کشور در بر خواهد داشت که مهمترین آن انضباط مالی و اقتصادی کشور است.
وی وجه تمایز ممیزی های امسال نسبت به سال های قبل را افزودن نتایج و زیرشاخص ها به مدل جامع بودجه ریزی بر مبنای عملکرد خواند و گفت: در این کنفرانس به ارائه ارزیابی ها از اجرای این مدل می پردازیم. هر چند خرسندیم که امروزه نتیجه اجرا PBB را ممیزی می کنیم اما همچنان راه طولانی در پیش داریم و باید تلاش مضاعف داشته باشیم.
رئیس دیوان محاسبات کشور 10 عامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد را حمایت مدیریت ارشد، میانی و عملیاتی، تعریف و یکپارچه سازی زیرسیستم های این سیستم، تدوین و تعریف سنجه های عملکردی قابل اندازه گیری، اجرای نظام بودجه ریزی توسط واحدهای تخصصی، آموزش عمومی و تخصصی کارکنان، تعریف مراکز هزینه و بازتعریف ثبت وقایع مالی، تبیین ارتباط سیستماتیک سیستم حسابداری با سیستم بودجه، جمع آوری داده های معتبر، در نظرگرفتن تمامی ذینفعان و کنترل، پایش و بروزرسانی مستمر اهداف عملیاتی، برنامه های اجرایی و فرآیندها برشمرد و مهمترین چالش های پیش روی استقرار این مدل را تشریح کرد.
رئیس نهمین کنفرانس بین المللی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد، یکی از محورهای اصلی کنفرانس نهم را ارائه تجربیات دستگاه ها و سازمان های موفق و ارزیابی نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در سازمان های مذکور با استفاده از«مدل بلوغ بودجه ریزی برمبنای عملکرد» خواند و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی کشور،گفت: تمامی اهل حرفه و دستگاه های متولی باید تلاش نمایند نظام دخل و خرج کشور را به سمت استقرار رویکردهای علمی هدایت کنند. دیوان محاسبات هم برنامه ریزی لازم را برای اجرای حسابرسی عملکرد انجام داده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false