لطفا پوست این میوه را دور نریزید! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
لطفا پوست این میوه را دور نریزید!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر سیستم گوارشی بدن نقش مهمی در زندگی ایفا می‌کند؛ در حقیقت کوچکترین تغییر داخل آن می‌تواند مشکلات عمده‌ایی در بدن ایجاد کند و برخی عوارضی که جبران آن‌ها سخت است را به وجود آورد، بنابراین توصیه می‌شود که عادت غذاخوردن را تغییر دهید و آن را به سوی غذایی سالم‌تر بکشید تا سموم وارد بدنتان نشود، غذا‌های انحصاری زیادی وجود دارد که دستگاه گوارش را تقویت می‌کنند و عملکرد آن را به بهترین نحو تغییر می‌دهد؛ اسفناج یکی از بهترین مواد برای پاکسازی روده است که مصرف مداوم آن، روده را به خوبی تمیز می‌کند.

خواص پوست پرتقال

پوست پرتقال دارای ویتامین‌های C. و B. ۱، فولیک اسید، فلاوونوئید، آلفاکاروتن و بتاکاروتن است، همچنین دارای خواص ضدمیکروبی، ضدویروسی، ضدباکتری و ضدالتهابی است و برای بدن فواید زیادی دارد، پوست پرتقال مرکز تجمع بسیاری از خواص از جمله خواص آنتی‌اکسیدانی و آنزیم‌های اساسی است که در خود پرتقال کمتر وجود دارد؛ باعث تقویت سیستم هاضمه شده و نفخ و حالت تهوع را از بین می‌برد.

علت ایجاد قوز شست پا چیست؟

قوز یا انحراف شست پا که بروز آن هم می‌تواند زمینه ارثی داشته باشد و هم در اثر پوشیدن کفش نامناسب و پنجه تنگ ایجاد شود، پدیده شایعی است که در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود؛ انحراف شست پا موجب می‌شود مفصلی که شست را به کف پا متصل می‌کند به طرف داخل برجسته شده و یک برآمدگی در سطح داخلی پنجه پا به وجود آید که به آن قوز شست پا می‌گویند.

این برجستگی در کفش، قرمز و دردناک است و هر چه بزرگ‌تر شود راه رفتن را برای بیمار مشکل‌تر می‌کند؛ انحراف انگشت شست به طرف انگشت دوم ممکن است آنقدر زیاد شود که انگشت دوم به زیر شست برود، در شکل پیشرفته‌تر این بیماری حتی ممکن است بر اثر فشار شست، انگشت دوم هم منحرف شود و روی انگشت سوم برود.

آفت دهان و تبخال را چگونه درمان کنیم؟

یکی از دلایل بروز آفت دهان، کمبود ویتامین C. است؛ آب پرتقال تازه سرشار از ویتامین C. است و استفاده روزانه آن، ویتامین C. مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند؛ برای درمات آن راه‌های مختلفی وجود دارد، کمی پودر زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری گلیسیرین مخلوط کنید تا به شکل خمیری درآید، این خمیر را مستقیماً بر روی زخم بگذارید، راه دیگر درمان استفاده از روغن نعناع است، آن را مستقیماً بر روی زخم‌ها بگذارید تا درد آن کاهش یابد، می‌توانید ۲ بار در روز این کار را انجام دهید، سعی کنید روغن نعناع حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی زخم‌ها باقی بماند، سپس دهان را با آب شستشو دهید.

علائم کم خونی چیست؟

برای درمان کم خونی باید رژیم غذایی متعادل حاوی غله، برنج، فرآورده‌های لبنی، تخم‌مرغ، سبزی، میوه، گوشت قرمز، طیور، ماهی و دانه‌های مغزدار داشته باشید؛ غذا‌های سرشار از آهن مصرف کنید؛ قرار دادن قطعه‌ای آهن تمیز در غذا‌های پختنی از ابتدای پخت، بادکش استخوان‌های دراز در اطفال و نوجوانان، بادکش استخوان جناغ و لگن و مهره‌ها در بزرگسالان، استفاده از ظروف آهنی برای پخت غذا، مصرف روزی ۲ تا ۳ سیب، مصرف بیشتر میوه‌های مرکبات همچنین ویتامین B. ۱۲ موجود در پروتئین‌های حیوانی مانند جگر و قلوه نقش بسیار مهمی در درمان کم خونی دارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false