عکس| گورستان پایتخت عمودی می شود/ خروج بهشت زهرای تهران از مقررات - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
عکس| گورستان پایتخت عمودی می شود/ خروج بهشت زهرای تهران از مقررات

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار نوشت: سازمان بهشت زهرای تهران بر خلاف مقررات و اصول گورستان بزرگ تهران در مورد تخلفات شهروندان در تزئین قبور چشم پوشی کرده و دلالان سنگ در ازای پرداخت هزینه اجازه معماری قبور را دارند. از این رو در برخی از قطعات شکل ظاهری گورستان به گورستان مسیحیان و حتی به شکل وادی السلام در شهر نجف تبدیل شده که این بر خلاف طرح اجرای مناسب سازی قبور است. رفت آمد در این گورستان برای سالمندان و کودکان و معلولان و جانبازان سخت تر شده است. اما انگار مدیریت این گورستان بیشتر به دنبال منافع مادی سازمان است تا مردم ….

دلالان با تابلوی تعمیران قبور در ازای دریافت 500 هزار تومان تا 3 میلیون تومان قبور شما را صاحب سنگ ایستاده و باغچه می کند که این یعنی ارتفاع قبور افزایش یافته و گورستان عمودی پیش خواهد رفت. همچنین نوعی رقابت و تغییر سبک فرهنگی هم دیده می شود که به رخ کشیدن ثروت و توانایی بازماندگان را نشان می دهد. شاید روزی با این نحوه مدیریت شاهد ایجاد قبوری مانند اهرام مصر در بهشت زهرای تهران باشیم. خلاصه باید بگویم که این گورستان از شکل اسلامی و ایرانی و سادگی خودش فاصله گرفته چون مدیران این گورستان هیچ تخصص و سوادی در این حوزه ندارند و بیشتر به دنبال دیده شدن و کسب درآمد برای شهرداری تهران هستند.

وقتی که داشتند دکه فلزی ننه علی مادر شهیدی که به عشق فرزندش 20 سال در بهشت زهرای تهران زندگی کرد را قلع و قمع می کردند و آقای سعید خال مدیر روابط عمومی وقت بهشت زهرا عکس می گرفت تا به رسانه ها ارسال کند شعار سردادند که هدف این گورستان مناسب سازی و زیباسازی این گورستان است. حالا این مدیر روابط عمومی با رابطه سیاسی مدیر بهشت زهرای تهران شده و فراموش کرده چرا دکه مادر شهید را خراب کردند. حالا دکه های سنگی جای آن را می گیرند.

همین آقای سعید خال فراموش کردند چه جنجالی برای مناسب سازی قبور شهده به راه افتاد که قبور شهدا در بهشت زهرا را به اسم مناسب سازی بهشت زهرا شخم زدند تا اینکه شخص رهبر انقلاب دستور دادند با رضایت والدین شهدا باشد.

حالا چطور شده قبور مردگان تهران هر طور و به هر شکل می تواند طراحی و نصب شود؟ چرا اینقدر تغییر و دوگانگی وجود دارد؟

شاید سایر خبرنگاران به دلیل وابستگی حزبی و رسانه ای و غیره … نتوانند حرفی و نقدی بزنند با این حال با اینکه چند باز از بنده شکایت کردید و تا پای زندان هم رفتم و تعهد گرفتید که دیگر نقدی نکنم من می نویسم… چون شغل من خبرنگاری است و رسالتی دارم. مدیری که دهان منتقدان را ببندند قطعا نمی تواند پیشرفت کند و به مدیر دیکتاتور تبدیل می شود.

شاید واگذاری بهشت زهرای تهران به بخش خصوصی گره کار را باز کند. بخش خصوصی می تواند به درستی بهترین شیوه های کسب درآمد و تبدیل این شهر بزرگ به مکانی فرهنگی و اجتماعی را پیاده کند. هرچند شهرداری تهران جیب مخفی خوبی به نام بهشت زهرا دارد اما کمتر عضو شورای شهر می داند در این گورستان چه خبر است.

بهشت زهرای تهران فقط غسالخانه و فروش کفن و کپی نیست. بهتر است سری به گورستان های بزرگ جهان بزنید …

همچنین هنوز مشکل آب آشامیدنی در این گورستان تامین نشده و هنوز گران فروشی در این شهر مردگان دیده می شود.

*عکس از سید هادی کسایی زاده

 

 

true
true
true
true
  1. بهناز

    ازادی بیان حق همه هست ولی اقای محترم فکرمیکنم تمام دنیای اسلام وتشیع شهر نجف را به پایگاه بودن قبول دارند وشمادارید وادی السلام راهم زبرسوال میبرید که قدمت ان ازاسلام هم بیشتراست وپیامبران قبل از حضرت محمد هم مقابرشان انجا هست وپیامبرو امامان ما هم اقدامی برای اصلاح انجاانجام ندادندکه نشان میدهدنیاز به اصلاح نداشته چراحضرتعالی وافرادی مشابه شما فکرمیکنند اگرازهمه چیزایرادبگیرند وبه همه انگ بزنید دلیل روشنفکری وبرحق بودنتان است

    • هادی کسایی زاده

      سلام
      پیامبر 1400 سال قبل آمد تا جهالت را از بین ببرد
      همیشه متن و گزارش را کامل بخوانید
      قضاوت کردن رایگان است
      اما دلیل نمی شه چشم بسته قضاوت کنید
      الان گزارش من چه ربطی به این مطالب شما داشت؟
      ما داریم در مورد سبک معماری و مناسب سازی گورستان صحبت می کنیم
      چه ربطی به اسلام و آخرت داشت؟

  2. سعید

    از محیطی معنوی به محیطی پولکی رسیدیم.خجالت اور است مدیران بهشت زهرا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false