عوارض جلوگیری از عطسه‌/ با دهان باز عطسه کنید - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، مسعود قاسمی شایع‌ترین دلیل عطسه کردن را آلرژی خواند و اظهار کرد: عطسه یک رفلاکس غیرارادی است و از دیگر دلایل ایجاد آن ویروس، سرماخوردگی و… است. در عطسه کردن چندین قسمت بدن شرکت دارند و در حالی که جلوی عطسه کردن را بگیریم. فشار به ناحیه‌های گوش، حلق، بینی و چشم وارد می‌گردد.

بر اساس این خبر، این متخصص گوش و حلق و بینی گفت:‌ به دلیل اینکه عطسه ارادی نیست هیچ راهی برای جلوگیری از عطسه وجود ندارد و به بیمارانی که جراحی بینی انجام دادند و احتمال خونریزی در آنها وجود دارد توصیه می‌شود با دهان باز عطسه کنند تا فشار کمتری به ناحیه گوش و حلق و بینی وارد شود.

قاسمی تاکید کرد: شاید عطسه کردن از نظر افراد مورد ساده‌ای باشد اما عطسه یک سازوکار پیچیده است که علاوه بر گوش و حلق و بینی اندام‌های مغز و ریه و دیافراگم را درگیر می‌کند و از آنجا که شرایط بدنی افراد با یکدیگر متفاوت است صدا و شدت عطسه آنها هم با یکدیگر متفاوت است و فرد هیچ دخالتی در میزان شدت آن ندارد و زمانی که از عطسه کردن جلوگیری می‌کنید احتمال پارگی مویرگ‌های اعضای درگیر با عطسه وجود دارد.

به گزارش جامعه خبر، این پزشک همچنین توصیه کرد: در برخی موارد به دلیل ویروسی بودن ترشحات عطسه در حالی که در مکانی عمومی انجام گیرد امکان سرایت آن به افراد دیگر وجود دارد بنابراین باید جلوی دهان را با دستمالی پوشاند.

فارس

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false