طرح سازمان ثبت اسناد برای توسعه سند رسمی در مجلس شورای اسلامی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
طرح سازمان ثبت اسناد برای توسعه سند رسمی در مجلس شورای اسلامی

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر ذبیح الله خداییان اعلام کرد: ما در راستای طرح تحول ریاست قوه قضائیه یک سری برنامه‌ها جهت تسریع در انجام امور و سرعت دادن به کارها داریم که از جمله کارهایی که در دستور کار همکاران ما قرار دارد، مکانیزه کردن امور است.

وی افزود: بسیاری از امور نیاز است که با سرعت انجام شوند چون از طریق سنتی کارها به کندی انجام می‌شود بر این اساس توسعه فناوری اطلاعات در سازمان از جمله برنامه‌های ماست.

معاون قوه قضائیه عنوان کرد: برنامه دیگر که در دستور کار سازمان قرار دارد اجرای طرح کاداستر و تثبیت مالکیت‌های مردم و به ویژه مالیکت دولت بر اراضی ملی، منابع طبیعی و اراضی دولتی است که این امر هم در مبارزه با زمین‌خواری و مفاسد اقتصادی جلوگیری می‌کند هم از منازعات مردم و اختلافات ملکی و در نتیجه کاهش پرونده در مراجع قضایی بسیار موثر است و مانع طرح دعوای می‌شود.

وی بیان کرد: اقدام دیگری که در دستور کار داریم توسعه سند رسمی است، امروزه بسیاری از معاملاتی که روی زمین‌ها یا املاکی صورت می‌گیرد دارای سابقه ثبتی و به صورت عادی است و معاملات عادی زمینه کلاهبرداری، پولشویی و فرار مالیاتی را فراهم می‌کند.

خداییان گفت: با کمک مجلس طرحی تهیه و تقدیم کردیم که با رونق دادن و توسعه اعتبار اسناد رسمی مانع این مفاسد شویم و همکاران ما سعی می‌کنند در این زمینه پیشگام باشند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false