سردار مویدی: قوه قضائیه چرا ۲ هزار پرونده قاچاق را بررسی نمی کند؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
سردار مویدی: قوه قضائیه چرا ۲ هزار پرونده قاچاق را بررسی نمی کند؟

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر سردار علی مویدی در نشست رسانه‌ای که در استانداری کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه از هشت سال پیش بیش از 2 هزار پرونده قاچاق متعلق به دانه درشت‌ها و افراد سرشناس شناسایی شده که همچنان بلاتکلیف مانده‌اند، گفت: از دستگاه قضائی انتظار می‌رود تکلیف آنها را روشن کند. ارزش پرونده‌های بلاتکلیف به حدود 2 هزار میلیارد تومان می‌رسد که افراد مافیایی که پشت پرده این پرونده‌ها قرار دارند باید به خزانه دولت واریز کنند. بلاتکلیف ماندن بیش از 2 هزار پرونده با رقمی نجومی موضوعی است که دوستان ما در قوه قضائیه و دستگاه قضائی برای روشن شدن افکار عمومی باید به آن پاسخ بدهند.

وی با بیان اینکه این موضوع به دادستان کل کشور گزارش شده، افزود: البته نماینده قوه قضائیه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همکاری بسیار خوبی داشته است. با شناختی که از قوه قضائیه و مسئولان آن دارم می‌دانم آنها در خط مقدم مبارزه با مفاسد اقتصادی از این دست هستند ولی بلاتکلیف ماندن این تعداد پرونده در این سال‌ها موضوعی است که باید برای مردم روشن و خاطیان به عموم جامعه معرفی شوند. برخی از این پرونده‌ها که البته تعداد آنها اندک است در استان کرمانشاه تشکیل شده است.

سردار مویدی به تلاش‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای جلوگیری از قاچاق سوخت اشاره کرد و اظهار داشت: با رویکردی که دولت در احیای کارت‌های سوخت در پیش گرفته قطعا شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود و قاچاق سوخت در مرزها به حداقل خواهد رسید.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از هدفمند کردن موضوع کوله‌بری خبر داد و گفت: در این برنامه که آغاز شده هم حق کوله‌بر، هم دولت و هم تجار و بازرگانان محفوظ و همگی در چارچوب قانون وظایف و برنامه‌های خود را انجام می‌دهند. سال‌های اخیر بخصوص پس از تاکیدات چندباره رهبر انقلاب، اقدامات خوبی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته و شاهد افزایش کشفیات از لحاظ کمی و ارزش ریالی آنها بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه تا دو سه سال گذشته بیشتر روی بحث مقابله‌ای درباره قاچاق تاکید می‌شد، افزود: در یکی – دو سال اخیر توجه به بحث پیشگیری در دستور کار مسئولان قرار گرفته و موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false