سالانه 1600 میلیارد تومان هزینه تحصیل اتباع افغان| 123 هزار دانش آموز غیرمجازند! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
سالانه 1600 میلیارد تومان هزینه تحصیل اتباع افغان| 123 هزار دانش آموز غیرمجازند!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر بر اساس آخرین آمارهای کشور ۴۷۳ هزار دانش آموز اتباع خارجی و پناهنده داریم که حدود ۴۴۳ هزار نفر اهل افغانستان هستند. این تعداد دانش آموز در ۲۸ هزار مدرسه تحصیل می‌کنند. این در حالی است که سال‌های گذشته حدود ۲۸۰ هزار دانش آموز اتباع داشتیم اما بعد از دستور رهبری و مصوبه دولت، ۱۲۳ هزار دانش آموز غیرقانونی غیرمجاز وارد مدارس شدند که با مجوز خاص وزارت کشور می‌توانند تحصیل کنند.

بر اساس این گزارش مجموع کمک‌های بین‌المللی برای دانش‌آموزان پناهنده کمتر از دو درصد کل هزینه‌ای است که صرف می‌کنیم، در حالی که طبق نرم جهانی باید ۵۰ درصد هزینه ها را کمیسیاریای عالی پناهندگان و سایر تشکل‌های بین‌المللی تامین کنند. ما به وظیفه خود عمل کردیم ولی آنها به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و ما مرتب در حال انعکاس موضوع به مجامع بین‌المللی هستیم.

البته هر سال ۱۰ تا ۱۲ مدرسه از سوی کمیسیاریای عالی ساخته می‌شود، ولی حجم کمک‌ها محدود است. ایران تنها کشوری است که تمامی پناهندگان را در درون نظام آموزشی رسمی پذیرش می‌کند. حتی کشورهای توسعه یافته که ادعای حقوق بشر دارند، پناهندگان را در کمپ‌ها و اردوگاه‌ها نگه می‌دارند.

حالا با این آمارها اگر هزینه هر دانش آموز در سال بر اساس اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش 3.5 میلیون تومان در نظر بگیریم هزینه 473 هزار اتباع دانش آموز حدود 1600 میلیارد تومان در سال می شود که عدد بسیار بزرگی است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false