زندگی شبانه پاتایا و قدمی در خیابان واکینگ استریت - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
زندگی شبانه پاتایا و قدمی در خیابان واکینگ استریت

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر پاتایا شهر ساحلی کوچکی در شرق جزیره ی تایلند است. خیابان های این شهر مملو از کافه و رستوران و جشن هستند. حدود 30 سال پیش شهر پاتایا به یکی از شهرهای پرگردشگر جهان تبدیل شد و تور پاتایا را از سراسر دنیا به خود جذب کرد. خیابان واکینگ استریت قلب زنده ی شهر پاتایاست. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر با زندگی شبانه پاتایا آشنا شویم.

معرفی بازار شبانه پاتایا
تایلند، مقصد محبوب ایرانیان، به جز جاذبه های تاریخی و دیدنی، بازارهای متعددی دارد. بازار شبانه پاتایا، بازاری مسقف است که خرید در آن یک تفریح محسوب می شود. این بازار یکی از معروف ترین بازارهای خیابانی در تایلند است. شما همیشه می توانید گردشگران را در این بازار ببینید. ممکن است در طول روز به علت گرما و تو در تو بودن مغازه ها اذیت شوید، اما این بازار فضای عالی برای خریدی راحت و با آرامش فراهم می کند. در این بازار اجناسی از قبیل تی شرت، شلوارک، شلوارهای جین، کیف، چمدان، عینک های آفتابی، صابون های معطر و لوازم بهداشتی، کلاه، شال گردن، کفش و سوغات وجود دارند. اگرچه علامت موجود در ابتدای جاده‌ی دوم منتهی به این بازار می‌گوید که اینجا بازاری شبانه است اما در همه‌ی ساعات روز باز بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این بازار همچنین به بازار اجناس «ساخت تایلند» نیز شهرت دارد.

درباره خیابان واکینگ استریت
خیابان واکینگ استریت خیابانی یک کیلومتری است که از جاده ی ساحلی شروع شده و تا اسکله ی بالی های پلازا ادامه دارد و میتوان با خرید بلیط هواپیما پاتایا به سرعت به این شهر سفر کنید. هر شب این خیابان جان گرفته و مقصد تمامی شب زنده دار ها می شود. از ساعت 6 عصر تا 2 بامداد اجازه عبور به وسایل نقلیه داده نمی شود. نکته جالب در مورد واکینگ استریت آن است که به قدری تفریحات این خیابان گسترده هستند که می توانید یک هفته را در این خیابان بگذرانید. اکثر کوچه های فرعی واکینگ استریت که به جاده دوم پاتایا منتهی می شوند به کلوپ های شبانه و کسب و کار مربوط به آن اختصاص دارند. درخت معروف واکینگ استریت، واقع در نیمه های خیابان، تنها درخت این خیابان است. در اطراف این درخت اکثرا کلوپ ها و کافه ها را می بینید. این خیابان برای شب زنده دارها و کسانی که اهل پارتی و مهمانی های شبانه هستند بسیار مناسب است. جالب است بدانید پلیس هایی که در این خیابان مستقر هستند تایلندی نیستند و وظیفه آن ها ایجاد امنیت و حمایت از گردشگران در مقابل مردم ومحلی و گردشگران دیگری است که قانون شکنی می کنند. برای رفتن به این خیابان حتما پاسپورت خود را به همراه داشته باشید تا در صورت بروز مشکل، سریعا رفع مسئله شود.

کافه و رستوران های واکینگ استریت
رستوران های مختلف واکینگ استریت غذاهای بسیار با کیفیت تایلندی، فرانسوی، ایتالیایی، آمریکایی، روسی و هندی سرو می کنند. همچنین گزینه های دیگر برای غذا شامل دستفروش هایی می باشد که از اول صبح کارشان را شروع کرده و از انواع کباب ها تا حشرات خوراکی می فروشند.

کافه انی تایم (Anytime Café Pattaya)
کافه انی تایم درست در انتهای بالی هایی پیر در خیابان واکینگ استریت واقع شده است که یک نانوایی، قهوه خانه و رستوران کبابی می باشد. نمای داخلی و خارجی این کافه دیوارهای چوبی کم رنگ و کفپوش گرانیتی دارد. منوی غذاهای غربی این کافه از میانگین قیمت این غذاها در واکینگ استریت بیشتر است.

رستوران غذاهای دریایی فودفیر (Food Fair Seafood)
رستوران فودفیر یک رستوران دریایی دوطبقه بوده که از بزرگترین رستوران های دریایی پاتایاست. منوی این رستوران نرخ معقولی دارد.

رستوران غذاهای دریایی کینگ (King Seafood)
کینگ یکی از معروف ترین رستوران های دریایی واکینگ استریت هستند که با گذشت چند دهه از فعالیتش شگفت انگیز و جذاب می باشد. منوی رستوران کینگ بسیار جامع با قیمت های مناسب بوده که انواع دست پخت های بین المللی را سرو می کنند.

کافه و رستوران لانوته (La Notte)
لانوته، کافه ای به سبک جاز اروپایی و یک رستوران است. این کافه عمدتا غذاهای فرانسوی سرو می کند اما تاثیر زیادی از آشپزی ایتالیایی در آن دیده می شود. قیمت های رستوران لانوته کاملا منطقی و قابل قبول هستند.

رستوران لابستر پات (Lobster Pot)
لابستر پات به داشتن صدف و غذای دریایی تازه معروف است و به علت دسترسی به خلیج، لابسترهای این رستوران شهرت بالایی دارند. از محبوب ترین غذاهای این رستوران می توان به ماهی، صدف دو کپه ای، خرچنگ، میگو و کالاماری اشاره کرد.

رستوران غذاهای دریایی مارین (Marine Seafood)
رستوران دریایی مارین درست کنار کلوپ شبانه معروفی به همین اسم قرار دارد. رستوران مارین ارزانترین و بزرگترین رستوران واکینگ استریت است. همانند اغلب رستوران های واکینگ استریت، تراسی رو به خلیج پاتایا دارد. منوی این رستوران ترکیبی از غذاهای تایلندی و بین المللی است.

فستیوال های شگفت انگیز واکینگ استریت
کشورهای شرق آسیا به برگزاری فستیوال و جشن شهرت دارند. همچنین در پاتایا چند فستیوال فوق العاده ی داخلی دارد که اگر با تور پاتایا گلفام سفر همراه شوید میتوانید در این فستیوال ها شرکت کنید و هیچ نگرانی از بابت هتل نداشته باشید چون در سایت گلفام سفر شما میتوانید رزرو آنلاین هتل پاتایا را انجام دهید .این فستیوال ها عبارتند از:

فستیوال غذاهای گیاهی
این فستیوال در ماه اکتبر در شمال پاتایا برگزار می شود. هر ساله 9 روز از سال فستیوال بزرگی برگزار می شود که در آن آشپزهایی در خیابان های پاتایا غذاهای گیاهی پخته و به دست توریست ها می دهند. رسوم دیگر این جشن شامل پوشیدن لباس سفید و ممانعت از خوردن غذاهای پر ادویه می باشند.

فستیوال بین المللی موسیقی پاتایا
این فستیوال در ماه مارس در جنوب پاتایا برگزار می شود. جشن موسیقی سالانه پاتایا، مراسم مهمی است که شرکت های مهمی از سرتاسر دنیا به آن دعوت می شوند. اکثر گروه هایی که در این فستیوال اجرا دارند آسیایی هستند اما همیشه بهترین گروه های Kpop و Jpop در 3 روز از مراشم اجرا داشته و هواداران خود را به وجد می آورند.

کارناوال پاتایا
این فستیوال در ماه فوریه در ساحل جومتین برگزار می شود. در کارناوال پاتایا، جدا از برگزاری مراسم رقص و آواز و کنسرت های موسیقی، مراسم هایی نیز مربوط به پیشینه و آداب و رسوم مردم پاتایا وجود دارند. یکی از مهم ترین مراسم های این روز آتش بازی با شکوه و انتخاب دختر شایسته ی پاتایا هستند.

برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر به آدرس اینترنتی https://www.golfamsafar.com

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false