راهکارهای یک خبرنگار برای کاهش طلاق - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

پایگاه خبری جامعه خبر/ سید هادی کسایی زاده/ وقتی خبرنگار باشید و سر و کارتان در دادگاه ها باشد دعواهای زیادی را می شنوید. دلایل طلاق در ایران آن چیزی نیست که در کتاب ها و اظهار نظر کارشناسان می خوانید. وقتی یک کارشناس می تواند اظهار نظر کند که با 50 هزار زوج مطلقه در هفته اول طلاق و قبل از طلاق گفتگو و مصاحبه داشته باشد.

عواملی که موجب طلاق می شود بسیار زیاد و گسترده است که همه می دانیم. ارضای نامناسب جنسی، اعتیاد، مشکلات اقتصادی، دخالت والدین، فحاشی و توهین، دست بزن داشتن زوجین، فساد اخلاقی، ارتباط جنسی خارج از خانواده زوج یا زوجه، فرازناشویی زوجین و غیره … یکی از مهمترین و موثر ترین روش ها برای پیشگیری از طلاق دادن مجوز ازدواج از سوی یک نهاد مردمی است.

یعنی زوجین موظف شوند قبل از ازدواج هم مشاوره خانواده، هم مشاوره روانی، هم مشاوره شغلی، هم مشاوره مذهبی شوند. وقتی یک مشاور مذهبی می گوید این آقا یا این خانم ایمان و اعتقادات ضعیفی دارد هشدار را به خانواده یا طرفین می دهد.

وقتی مشاور شغلی می گوید درآمد یا تخصص و توانایی شما برای اداره زندگی کافی نیست و باید این مقدار صبر کنید یا این اقدامات را انجام دهید قطعا موثر است. یا استعلام قوه قضائیه می گوید این آقا یا خانم چقدر بدهی یا پرونده دارد. اما کدام نهاد؟ بهزیستی؟ که خودش خدای تخلفات و بی مدیریتی است؟ یا وزارت بهداشت که …بماند. اینجا باید وزارت کشور با کمک سازمان های مردم نهاد به یک سند جامع و اجرایی برسند. این گواهینامه یا سند قطعا موجب کاهش و پیشگیری از طلاق ها خواهد شد. و الا تمام این راهکارها همه بی نتیجه و عبث بوده و خواهد بود.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false