دسته گل سازمان حمایت| کله پاچه 200 هزارتومن! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
دسته گل سازمان حمایت| کله پاچه 200 هزارتومن!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر حسین رواسی در مورد آخرین وضعیت واحدهای صنفی فروش کله‌پاچه گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر شرایط به گونه‌ای رسیده است که بیشتر واحدهای صنفی ما نهایت فروش روزانه آنها 5 دست کله‌پاچه است در صورتی که حداقل هزینه یک کله‌پزی در روز 300 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان کله‌پاچه و سیراب و شیردان ادامه داد: مهم‌ترین علت افزایش قیمت کله‌پاچه کمبود در بازار است. در ماه‌های اخیر کشتار در سطح ایران کم شده است. اکنون با افزایش قیمت دلار صادرات دام زنده توجیح اقتصادی پیدا کرده به ازای صادرات هر کیلو دام زنده بیش از 50 هزار تومان قیمت دارند در حالی که در بازار داخلی قیمت آن 35 هزار تومان است که در یک گوسفند کامل 800 هزار اختلاف قیمت وجود دارد پس طبیعی است که صرفه اقتصادی در صادرات باشد.

وی افزود: در واردات نیز فقط لاشه گوشت می‌آید و دیگر اعضا و جوارح آن همچون کله پاچه،سیراب و شیردان و دل و قلوه وارد نمی‌شود در حالی که همین اعضا 42 صنف با آنها مرتبط هستند که باعث رکود آنها شده است. اکنون صد هزار واحد کله پزی و سیراب شیردان که در سطح کشور فعال هستند با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

وی در خصوص قیمت کله‌پاچه گفت: از زمانی که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با این استدلال که صنف ما کالای رقابتی دارد اجازه قیمت‌گذاری را از اتحادیه گرفت، هر واحد صنفی‌ای بنا به شرایط خود قیمت‌گذاری می‌کنند. این در حالی است که شرایط رقابتی زمانی است که عرضه بیشتر از تقاضا باشد اما اکنون که اینطور نیست سبب شده که در نقاطی از تهران هر دست کله پاچه 200 هزار تومان قیمت‌گذاری شود و در مقابل شکایت مردم در اتحادیه ما عملاً هیچ کاری نتوانیم انجام دهیم.

رواسی تاکید کرد: کاهش قدرت خرید مردم و کمبود کله پاچه باعث شده که فروش ما نسبت به سال گذشته به کمتر از یک‌سوم برسد و طی 9 ماه اخیر 20 درصد از واحدهای صنفی که در تهران مشغول به کار بودند تغییر شغل دادند.

گزارش از سعیده حسنخانی

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false