دبيرخانه کلانشهرها به دنبال احيای اتحاديه شهرداری ها برود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، دکتر نوذرپور شهردار منطقه22 در  نخستين هم انديشي «مديريت دانش»  در حوزه مديريت شهري، با اشاره به وجود اتحاديه شهرداري ها در سالهاي دور، خاطرنشان کرد : متاسفانه اين نهاد حرفه اي و تخصصي مديريت شهري در سال  1359 منحل و وظايف آن به وزارت کشور واگذار شد. اما اکنون بنظر مي رسد، تاسيس اتحاديه شهرداري ها براي انتقال تجربيات، آموزش و پژوهش و همچنين دفاع از حقوق شهرداري ها ضروري است و دبيرخانه مي تواند در پيگيري اين موضوع نقش موثري ايفا کند.

 دکتر نوذرپور در ادامه با تاکيد بر اينکه لايحه مديريت شهري و درآمدهاي پايدار که ماحصل تلاش ، نظرات و تجربيات يک دهه مديران شهري است افزود : هم اکنون اين لايحه در مجلس و دولت درحال بررسي است و در صورت تصويب ، اثرات  مثبتي براي شهرداري ها  به دنبال خواهد داشت. هر چند همين لايحه هم به دليل مرور زمان نيازمند بازبيني است ، بر اين اساس کارشناسان دبيرخانه مجمع کلانشهرها    مي توانند نظرات کارشناسي خود را در اين زمينه ارائه کنند . 

شهردار منطقه 22 در ادامه با اشاره به تصويب 7 سند آسيب شناسي تصريح کرد: دبيرخانه مجمع مي تواند در خصوص تهيه سندهاي جديد و همچنين به روز رساني اسناد قبلي با استفاده از بدنه کارشناسي خود فعاليت کند. 

وي در ادامه با اشاره به اينکه در حال حاضر اغلب شهرداري ها در زمينه استخدامي مشکل دارند، گفت: پيگيري موضوعات اداري و استخداي شهرداري ها و بحث سرمايه گذاري از ديگر موضوعات پيشنهادي براي محور فعاليت هاي اين دبيرخانه است. 

وی در ادامه با بيان اينکه در حال حاضر متاسفانه تنها منبع درآمد شهرداري ها، ساخت و ساز است، افزود: تصويب لايحه درآمدهاي پايدار از جمله موارد استراتژيک است که علاوه بر تصويب آن، نياز به تبليغات رسانه ها و برپايي جلسات و نشست هاي متعدد دارد که همسويي افکار عمومي را براي همکاري با اين طرح به دنبال داشته باشد. 

مهندس کمال مرادي مدير دبيرخانه مجمع شهرداران کلانشهرهاي ايران نيز در اين نشست ضمن مغتنم شمردن برگزاري نشست هاي اينچنيني تصريح کرد: با توجه به بازتعريف و اصلاح ساختار دبيرخانه بر اساس مصوبات نشست مجمع شهرداران و حمايت هاي شهردار سابق تهران جناب آقاي دکتر نجفي، دبيرخانه در حال حاضر داراي 9 کميسيون تخصصي است که هر کدام از آنها چندين کميته را راهبري مي کنند . 

وي در ادامه افزود:  در اين مجموعه هاي تخصصي علاوه بر معاونان و مديران مربوطه در شهرداري هاي کلانشهرها، کارشناسان دايمي دبيرخانه و همچنين کارشناسان و صاحب نظران بيرون از دبيرخانه درباره موضوعات مطرح شده در کميسيون ها اظهار نظرهاي تخصصي ارائه مي دهند و  از اينرو مي توان دبيرخانه را بازوي علمي و تخصصي کلانشهرها نيز خواند. 

نخستين هم انديشي "مديريت دانش " در حوزه مديريت شهري به منظور تبادل تجربيات صاحب نظران و اساتيد مديريت شهري و توانمند سازي دبيران کميسيون هاي تخصصي با حضور دکتر علي نوذر پور شهردار منطقه 22 تهران و از مديران سابق سازمان شهرداري ها و وزرات کشور در دبيرخانه مجمع شهرداران کلانشهرهاي ايران برگزار شد.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false