جایگاه ایران در دولت «آنجلیناجولی» - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
جایگاه ایران در دولت «آنجلیناجولی»

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده: آنجولینا جولی در خانواده ای هنرمند بزرگ شده و ورود به عرصه کار او با تبدیل شدن به مدل همراه بوده است. اصل و نسب آنجلینا ترکیبی از پنج تبار غیرآمریکایی و یک تبار آمریکایی است که به بومیان شمال آمریکا، ایروکواها برمی‌گردد. رسانه های آمریکایی در مورد زندگی کودکی او نوشته اند: مادر آنجلینا در تلاش برای جلوگیری از شرکت کردن دخترش در پارتی‌های خارج از خانه و گرایش به مواد، در ۱۴ سالگی به او اجازه داد با دوست پسرش در اتاق خوابش زندگی کند و خود در اتاق کناری بخوابد.

جولی ۲ ازدواج ناموفق داشته و در حین بازی در فیلم سینمایی آقا و خانم اسمیت با بازیگر مقابل خود براد پیت رابطه عاشقانه برقرار می کنند که در نتیجه موجب ازدواج این دو بازیگر مطرح هالیودی می شود. آنجلینا جولی به همراه براد پیت علاوه بر سه فرزند طبیعی خود سرپرستی مدوکس پسر بچه یتیم اهل کامبوج، پکس کودک ویتنامی و یک دختر یتیم اهل اتیوپی به نام زهرا را بر عهده دارند. اما این ازدواج هم با چالش هایی روبرو بود و به دلیل اعتیاد براد پیت به الکل و مواد مخدر جولی درخواست طلاق داد.

او بارها توسط رسانه‌ها به عنوان زیباترین و جذاب‌ترین زن انتخاب شده‌است. از جمله اسکوایر که در سال ۲۰۰۴ او را سکسی‌ترین زن و پیپل در سال ۲۰۰۶ او را زیباترین زن معرفی کرد.

دریافت جایزه اسکار، سه بار دریافت جایزه گلدن گلوپ، دریافت جایزه بشردوستانه ژان هرشولت، دو بار دریافت جایزه اتحادیه بازیگران سینما، آنجلینا جولی به انتخاب لیست جهانی CB150 به عنوان یکی از زیباترین زنان جهان، زیباترین زن سال ۲۰۱۱ به انتخاب مجله ونتی فر، دومین زن زیبای سال ۲۰۱۲ به انتخاب سایت بانوان، زیباترین زن سال ۲۰۱۳ به انتخاب سایت hollywood buzzُ سومین زن زیبای سال ۲۰۱۳ به انتخاب هاف‌پست و سومین زن زیبای سال ۲۰۱۴ به انتخاب hollywood buzz بوده است.

جولی از سال ۲۰۰۱ از سوی کمیسریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به عنوان سفیر حسن نیت تعیین شد و با مسافرت به نقاط دورافتاده جهان به فعالیت در زمینه حفظ حقوق آوارگان و پناهندگان مشغول شد و ۱۹ ژوئن ۲۰۱۱ با حضور در کمپ پناهندگان سوری در شهر آلتین اوزو از توابع ترکیه با پناهندگان سوریه‌ای دیدار کرد.
آنجولینا جولی اعتقادی به ممنوعیت حمل اسلحه در آمریکا ندارد و اتفاقا خودش هم دست به اسلحه است. تخصص در دفن و کفن مردگان و برگزاری مراسم ترحیم و حتی تخصصی هم در پرواز با هواپیما دارد. او هیچ وقت مدیرتبلیغات و منشی نداشته و کارهایش را خودش انجام می دهد. در دوران کودکی علاقه زیادی به مار داشت برای همین از دو مار نگهداری می کرد و دوست داشت خون آشام شود.
جولی را برخی از هوادارانش به خالکوبی هایش می شناسند. او در مجموع ۱۴ خالکوبی شناخته شده دارد. یک ضرب‌المثل لاتین “quod me nutrit me destruit” (آن‌چه مرا تغذیه می‌کند مرا نابود می‌سازد)، دو طرح سا‌ک‌یانت همراه با یک دعای محافظت و یک ببر ۳۰ در ۲۰ سانتی‌متری، و هفت مجموعه مختصات جغرافیایی که محل‌های تولد فرزندان و همسرش براد پیت را نشان می‌دهد.
با این حال از خلاصه کوتاه کودکی و زندگی و کار آنجولینا جولی می توان تا حدودی به شخصیت و روحیات او پی برد اما جولی فردی زیرک و هوشیار است و توانسته خود را در میان مردم آمریکا و حتی جهان محبوب و زیبا جلوه دهد. هوش او از این نظر قابل توجه است که پس از معروفیت در عرصه سینما تلاش کرده تا خود را به امور خیریه و بشر دوستانه خوشنام کند برای همین سفر حسن و نیت و حتی جایزه خبرنگاران ویژه سازمان ملل را از آن خود می کند. جولی با ازدواج با برد پیت معروف تر شده و از این فرصت طلایی همزمان با پذیرش فرزندخواندگی چندین کودک مسیحی و مسلمان فقیر و آفریقایی می خواهد شخصیت بشردوستانه ای از خود در جهان نشان دهد.
حضور آنجولینا جولی در سوریه و حتی اردوگاه هایی در ترکیه و همزمان حمایت رسانه های آمریکایی و اروپایی از اقدام او جولی را فردی موثر در صلح طلبی مطرح می کند و در نهایت به تصمیمی ویژه و قابل تامل برای حضور در عرصه سیاست چشم دوخته است.
خبرنگاران و برخی از سیاستمداران آمریکایی احتمال کاندیداتوری جولی برای ریاست جمهوری آمریکا بعید ندانستند و خود آنجولینا جولی هم آن را رد نکرده و گفته قصد ورود به سیاست را دارم. شکست دولت باراک اوباما و وضعیت و جایگاه آمریکا در جهان شاید این سیاست را برای فیل ها و الاغ ها دیکته کند که از چهره ای ویژه برای ریاست جمهوری آینده آمریکا استفاده کنند.
چه بخواهیم یا نخواهیم آنجولینا جولی با سیا ارتباط دارد و بر اساس سیاست های دولت آمریکا اقداماتش را انجام می دهد و تربیت او در دستگاه امنیتی آمریکا تصویر جدیدی از او در آینده جهان خواهد ساخت.
اما ایران در دولت احتمالی آنجولینا جولی چه جایگاهی دارد؟ مجله فوربس چاپ نیویورک در فهرست سالیانه خود، آنجلینا جولی، بازیگر سینمای هالیوود را به عنوان قدرتمند ترین شخصیت معروف جهان معرفی کرد و این را باید قبول کرد. سیاست آمریکا با حضور احتمالی آنجولیناجولی با ایران قطعا سیاست نرم تری خواهد بود و احتمال سفر جولی به ایران پیش بینی می شود چون او شخصیت و چهره فرهنگی و تاثیرگذار است تا چهره سیاسی و خشن …
شاید در ابتدا لبخندی گوشه لب سیاستمداران ایرانی یا آمریکایی در مورد حضور جولی در انتخابات مشاهده شود که این لبخند را برای انتخاب آرنولد (بازیگر هالیوود) در یک پست جکومتی یا ترامپ هم دیدیم. انتخاب ترامپ نشان داد که مردم آمریکا چطور رای می دهند و چگونه هیجان و تبلیغات روی آنها تاثیر دارد پس نباید باور نکرد که این بازیگر هالیوودی که آموزش های لازم را برای ورود به سیاست دیده در انتخابات یا حتی کابینه حضور نداشته باشد.
در کشور ما هم همین است. یعنی اگر چیزی به نام شورای نگهبان وجود نداشت و سنگی به نام رجل سیاسی در انتخابات کاندیداهای ریاست جمهوری پیش روی شهروندان نبود شاهد حضور هر فردی ری ریاست جمهوری بودیم. هرچند با این همه بگیر و ببند و قانون و مقررات کشور ۸ سال در دست محمود احمدی نژاد معجزه هزاراه سوم و حسن روحانی معجزه قرن بوده است.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false