تهران روزی 25میلیاردتومان برای شهرداری هزینه دارد! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
تهران روزی 25میلیاردتومان برای شهرداری هزینه دارد!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر حامد مظاهریان گفته است: در حال حاضر ۴۳ سازمان و شرکت در شهرداری وجود دارد که کمیسیون در حال حاضر روی اساسنامه آنها کار می‌کند و فرآیندهای تغییر در ساختار شهرداری در حال اجرا و تصمیم گیری است.

همکاران در مورد تغییرات ساختار گزارش مفصلی را در کمیسیون مطرح کردند و مشخصاتی که برای اصلاح ساختار سازمانی مطرح بود را عنوان کردند. از سال ۸۶ تا ۹۳ حدود ۵ مطالعه مستقل درباره شهرداری و ساختار آن در تهران انجام و گزارش های مختلف تهیه شده و علاوه بر آن مطالعات جهانی درباره تغییر در ساختار شهرداری کلانشهرهای دیگر هم مطرح شده است که نیاز به کارکنان شهرداری را مشخص می کند. در این جلسه، آقای حناچی عنوان کرد از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۹۳ حدود ۷ بار ساختار شهرداری متناسب با ماموریت های جدید، افزایش جمعیت و تحولات شهر، تغییر کرده است. در سال ۱۳۰۰ بلدیه تهران تنها ۶ اداره داشته و الان این ساختار به ۹ معاونت بزرگ رسیده است. توافق عمومی در کمیسیون این بود که هدف نهایی کار، متناسب سازی و چابک سازی شهرداری باشد و قرار شد شهردار محترم لایحه تغییر ساختار سازمانی که مطابق خواست برنامه سوم توسعه شهر است را به شورای شهر ارائه دهد.

البته صحبت تعدیل نیرو در کمیسیون مطرح نشد. صحبت تنها درباره متناسب سازی و چابک سازی ساختار شهرداری تهران بود و اگر قرار باشد در رابطه با ساختار، تغییری صورت گیرد، انجام خواهد شد. در حال حاضر ۴۳ سازمان و شرکت در شهرداری وجود دارد که کمیسیون در حال حاضر روی اساسنامه آنها کار می کند و فرآیندهای تغییر در ساختار شهرداری در حال اجرا و تصمیم گیری است.

در برنامه و بودجه ارقام را داریم. ماهانه حدود ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه جاری شهرداری تهران است. هزینه جاری شامل همه نگهداشت، پرسنل و همه اینها می شود. یعنی روزانه 750 میلیارد تومان که عدد قابل تاملی است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false