تقدیر ویژه از کلانشهرها و سازمان های برتر در حوزه توسعه انرژی های تجدید پذیر - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
تقدیر ویژه از کلانشهرها و سازمان های برتر در حوزه توسعه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر در نشست علمی تخصصی “استفاده از منابع تجدیدپذیر و بهینه سازی مصرف انرژی در مدیریت شهری کلانشهرها” از برترین های کلانشهرها، معاونت ها، مناطق و سازمان های فعال در حوزه توسعه انرژی های تجدیدپذیر و بهینه سازی مصرف انرژی توسط اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار تقدیر بشد.

همچنین نشست علمی تخصصی استفاده از منابع تجدیدپذیر و بهینه سازی مصرف انرژی در مدیریت شهری کلانشهرها با دو پنل لزوم توجه به امر مدیریت انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها و محیط شهری و همچنین کاربرد و استفاده از انرژی تجدیدپذیر در مدیریت شهری برگزار شد.

در پنل اول به ارائه عملکرد و اقدامات شهرداری تهران در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان و در زمینه اجرای مصوبه الزام شهرداری تهران به اصلاح الگوی مصرف، معرفی ویرایش جدید مبحث 19 و سازمان های دارای مسئولیت، ارائه مدلسازی فنی اقتصادی بام سبز در یک ساختمان و معرفی بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان های شهر تهران پرداخته شد.

عملکرد و اقدامات شهرداری تهران در خصوص توسعه انرژی های تجدیدپذیر و بررسی مشکلات و چالش های اجرایی و ارائه تجربیات در این زمینه، انرژی شهری، الزام شهرداری تهران به توسعه انرژی های تجدیدپذیر، اهداف و سیاست شوراء در خصوص لزوم ایجاد ارتباط بین کاربرد انرژی های تجدیدپذیر در حوزه شهر و معماری ساختمان و خرید تضمینی برق از منابع تجدیدپذیر مانند نیروگاه های کوچک خورشیدی و بادی از جمله موارد مطرح شده در پنل دوم است.

در این نشست زهرا نژاد بهرام عضو و رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران بی توجهی به طرح های توسعه شهری و عدم استفاده از انرژی های تجدیدپذیر بعنوان دو مولفه تاثیر گذار در وقوع بحران های محیط زیستی دانست و گفت: در ساخت و سازهای شهر تهران باید از الگوهای مبتنی بر توسعه انرژی های تجدیدپذیر متناسب با اقلیم بهره برد.

در پایان این نشست از کلانشهرهای مشهد و اصفهان در حوزه مدیریت شهری، معاونت حمل و نقل و ترافیک و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در حوزه انرژی های تجدیدپذیر، شهرداری مناطق 5 و 7 در حوزه بهینه سازی انرژی های تجدیدپذیر، شهرداری مناطق 4 و 18 در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی و شهرداری مناطق 6 و 9 در حوزه توسعه انرژی های تجدیدپذیر

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false