تخلف در سازمان اجتماعی کشور - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
تخلف در سازمان اجتماعی کشور

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر در وزارت کشور سازمانی تحت عنوان سازمان اجتماعی کشور تعریف شده است. سازمان امور اجتماعی کشور سازمانی دولتی است که در آذر ۱۳۹۶ تشکیل شده‌است. «ارتقای سلامت، سرمایه، رضایت، نشاط و عدالت اجتماعی، نظم و احساس امنیت، پیشگیری، مدیریت، کنترل، کاهش و حذف معضلات و آسیب‌های اجتماعی» از وظایف این سازمان است.

معاون اجتماعی وزیر کشور ریاست این سازمان را بر عهده دارد. همچنین مواجهه ریشه‌ای و پیشگیرانه با آسیب‌های اجتماعی به همراه شناخت عمیق و همه جانبه علل و عوامل شکل دهنده، مقوم و تشدید کننده آن، تقویت نقش نهادهای دینی با تاکید بر حوزه‌های علمیه و مساجد، خانواده، مدرسه و رسانه در انتقال ارزش‌های اسلامی و ایرانی به جامعه و رشد مشارکت مردم در ارتقای سلامت و سرمایه اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی هم بخش دیگری از رویکردهای شورای اجتماعی کشور است.

در این سالها تصور ما این بود که علت تمامی چالش ها و مشکلات اجتماعی این است که این امور به درستی مدیریت نمی شود. تا اینکه فهمیدیم اصل ماجرا چیز دیگری است. این سازمان اصلا عملکردی نداشته که بخواهد گزارشی ارائه کند و جایی هم این گزارش ها و حتی هزینه ها ثبت و ضبط نشده است.

مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفته است: سال گذشته سازمان برنامه و بودجه کشور اعتباری ملی را در اختیار سازمان اجتماعی وزارت کشور قرار داد اما به علت این که نحوه توزیع و گزارش درستی دریافت نکرد از وزارت کشور قطع امید کرده و اکنون از سازمان مدیریت تهران می خواهد که گزارش کامل هزینه کرد را در سطح استان تهران به آن ها ارائه کنند. اما متاسفانه این بودجه چون تحت کنترل ما نبوده نتوانستیم هیچ گزارش صحیحی را در این خصوص بدست آوریم. پس چه بهتر که شهرستان ها در این مورد پروژه های ملی را تعریف کنند تا ما بتوانیم بودجه های ملی را برای آنها تخصیص دهیم. اظهارات شفیعی نشان می دهد که احتمال تخلف مالی و برنامه ای در این سازمان دور از ذهن نیست و باید سازمان بازرسی وارد شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false