با آپشن‌های ماشین جک S5 آشنا شوید - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
با آپشن‌های ماشین جک S5 آشنا شوید

این خودرو در طراحی از هیوندای IX-35 تقلید کرده که که ظاهرا کپی‌برداری خوبی از آب درآمده است. البته برخی نیز طراحی آن را ترکیبی از هیوندای IX-35 و آئودی Q5 می‌دانند. در ایران جک s5 توسط کرمان‌خودرو عرضه می‌شود و معمولا نسبت به سایر شاسی‌بلندهای مطرح دنیا از قیمت خوبی برخودارد است. هر چند طبعا به پای آنها نخواهد رسید، اما برای مصرف‌کننده ایرانی خودرو مناسبی محسوب می‌شود. نسخه اول جک s5 در سال 94 با استقبال خوبی در ایران روبرو شد. با این حال یکی از نقاط ضعف آن اتومات نبودن آن بود که در مدل‎ بعدی این نقطه ضعف نیز برطرف شد.
یکی از موضوعات بسیار مهم درباره ماشین جک s5 ایمنی بالا در عین وزن اندک است، طراحان و مهندسان کمپانی جک با به کارگیری یک نوع فولاد بسیار مقاوم و پیشرفته در چیزی حدود 70 درصد بدنه آن توانسته اند ایمنی بالا در عین وزن اندک را به این خودرو هدیه دهند. همراه شدن مدل اتومات این خودرو با امکاناتی همچون کیسه هوایی‌های جانبی برای سرنشینان جلو، سنسور باران، دوربین عقب، سیستم تهویه مطبوع خودکار، جعبه دنده 6 سرعته 2 کلاچه و … سبب تحسین عده زیادی از خریداران خودرو شد و ازاین‌رو بود که ماشین جک s5 توانست به فروش بسیار بالایی دست پیدا کند. در این مقاله قصد داریم به بیان آپشن ها و مشخصات فنی در این خودرو بپردازیم تا در صورت تمایل بتوانید با آگاهی بیشتری نسبت به خرید آن اقدام کنید پس ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.
مشخصات فنی جک S5
ماشین جک s5 خودرویی با 4 سیلندر توربوشارژ بوده که محور محرک نصب شده برای آن از نوع دیفرانسیل جلو است. گیربکسی که در این خودرو شاهد آن هستید از نوع 6 دنده دستی و یا اتوماتیک به انتخاب شما بوده و ازنظر حداکثر سرعتی که خودرو قابل راندن است باید گفت که جک S5 انتظارات را تا حدی (و نه خیلی زیاد) برآورده ساخته و شما می‌توانید تا حداکثر 180 کیلومتر بر ساعت این خودرو را برانید. گشتاوری که توسط موتور این خودرو تولید می‌شود برابر با 265 نیوتن. متر به ازای 2000 الی 4000 دور در هر دقیقه است. ازنظر توانی نیز باید گفت که موتور آن قادر است توانی برابر با 174 اسب بخار را در 5200 دور در یک دقیقه تولید کند. ظرفیت موتور این خودرو که به رینگ 18 اینچی از جنس آلومینیوم مجهز شده برابر با 1997 سی‌سی است. این خودرو از نوع شاسی‌بلند جمع و جور بوده که شاسی آن یکپارچه است. پارامتر شتاب 0 تا 100 کیلومتر برای این خودرو 10.8 ثانیه بوده و مقدار مصرف سوخت ترکیبی آن 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است. ازنظر استاندارد آلایندگی نیز باید گفت که خودرو جک S5 یورو 5 است.
جک
ایمنی ماشین جک s5
ماشین جک s5 خودرویی مجهز به سانروف بوده که به واسطه برخورداری از سیستم‌های ایمنی متعددی که در ادامه به بیان آن‌ها پرداخته شده است از ایمنی بالایی برخوردار است. همان‌طور که در ابتدای این مقاله نیز به آن اشاره شد استفاده از فولادی مقاوم و پیشرفته در بیش از 70 درصد بدنه این خودرو سبب شده که این خودرو در برخورد با موانع و همچنین در هنگام بروز سوانح مقاومت بالایی از خود نشان دهد و در نتیجه ایمنی بالایی داشته باشد. سیستم‌های ایمنی موجود در ماشین جک s5 در ادامه آورده شده اند:
– سیستم ترمز پارک برقی یا EPB
– سنسور پارک عقب و جلو
– دوربین عقب و برخورداری از چراغ مه شکن هم در جلو و هم در عقب
– سیستم هشداردهنده مقدار باد تایر
– ترمز صد قفل یا ABS
– سیستم کنترل سرعت به هنگام قرار گرفتن در سرپایینی یا HDC
– سیستم کنترل ایستایی به هنگام قرار گرفتن در سربالایی یا HAC
– سنسورهای باران و نور
– سیستم کمک ترمز هیدرولیکی یا HBA
– سیستم توزیع الکتریکی نیرو یا EBD
– سیستم الکترونیکی پایداری یا ESC
این خودرو همچنین به 4 عدد کیسه هوا مجهز شده است. در بحث امنیتی نیز باید گفت که این خودرو به سیستم ضد سرقت و همچنین قفل کودک مجهز شده است. شما همچنین می‌توانید برای راحتی فرزند خود صندلی مخصوص خردسالان یا ISOFIX را بر روی صندلی‌های عقب ماشین جک s5 نصب کنید. قابلیت تنظیم نور چراغ جلو در ماشین جک s5 از دیگر مسائلی است که به دید بهتر به ویژه به هنگام رانندگی در شب یا محیط‌های کم‌نور کمک می‌کند و احتمال بروز تصادفات را به حداقل مقدار ممکن می‌رساند.
جک
تجهیزات و امکانات رفاهی جک S5
سیستم صوتی و تصویری نصب شده برای جک S5 از قابلیت پخش DVD برخوردار بوده و به تعداد 6 بلندگو مجهز شده است. این سیستم همچنین دارای بلوتوث بوده و شما می‌توانید از طریق ورودی‌های IPod و USB و خروجی AUX تلفن همراه خود را به آن متصل کنید. این خودرو که صندلی‌ها و فرمان آن به روکش چرمی مجهز شده اند دارای کامپیوتر سفری بوده و صندلی‌های جلوی آن همراه با گرم‌کن هستند. در این خودرو همچنین صندلی راننده از قابلیت تنظیم برقی برخوردار است.
 از دیگر آپشن های موجود در خودروی ماشین جک s5 همچنین می‌توان به قابلیت تا شوندگی برقی آینه‌های جانبی اشاره کرد. دقت داشته باشید که آینه‌های جانبی در ماشین جک s5 همراه با گرم‌کن هستند. نصب چراغ‌راهنما بر روی آینه و برخورداری از قابلیتی برای روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های اصلی به هنگام قرار گرفتن در محیط تاریک و یا کم‌نور از دیگر ملاحظات طراحی هستند که در ماشین جک s5 رعایت شده اند.
جک
قابل توجه علاقمندان خودروهای شیک و با کیفیت
به هنگام خرید هر خودرویی ازجمله ماشین جک s5 پارامترهایی همچون مشخصات فنی، سطح ایمنی و سیستم‌های ایمنی نصب شده برای خودرو و امکانات و تجهیزات رفاهی جز مسائلی هستند که باید توجه ویژه و خاصی نسبت به آن‌ها داشت. در این مقاله تلاش بودیم که این سه مشخصه در خودرو جک S5 را با دیدگاه ریزتری مورد بررسی خود قرار دهیم تا اگر قصد خرید این خودرو را دارید با دیدگاه درست‌تری بتوانید نسبت به خرید آن اقدام کنید. ولی می توان در یک کلام گفت که آپشن های عرضه شده بر روی خودروی جک S5  در حدی هست که بتواند انتظارات شما را برآوره سازد و در سطح رقبای خود به راحتی و با موفقیت قرار گیرد.
علاوه بر مسایل گفته شود یکی از ویژگی های این خودرو را میتوان خدمات پس از فروش مناسب دانست.

true
true
true
true
  1. همتی

    با پول جک s5 میشه بنز خرید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false