اطلاعاتی که هیچ‌گاه شرکت اپل درباره آیفون ۸ منتشر نکرد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
اطلاعاتی که هیچ‌گاه شرکت اپل درباره آیفون ۸ منتشر نکرد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، قبل از خرید یک گوشی خوب مثل آیفون ۸ باید به مشخصات باتری آن توجه ویژه داشت. در واقع یکی از ویژگی‌های آیفون ۸ که نسبت به سری‌ قبلی افت پیدا کرد و مورد توجه همگان قرار گرفت، باتری است. طبق اطلاعات منتشر شده ظرفیت باتری آیفون ۸ در مقایسه با مدل‌های قبلی حدود ۸ درصد کاهش داشته است. البته این اطلاعات توسط شرکت اپل هیچ‌گاه بیان نشد؛ چرا که هنگام رونمایی از محصولات خود تنها از نظر کاربران استفاده می‌کند. پس اطلاعات بیان شده در مورد ظرفیت باتری آیفون ۸ با بررسی‌های انجام شده مشخص شده و بیانگر این است که باتری آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در مقایسه با نسل قبلی یعنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس کاهش داشته و به ترتیب دارای ۱۸۲۱ و ۲۶۷۵ میلی‌آمپر ساعت می‌باشد.

در واقع اگر به عکس باتری دو سری آیفون دقت کنید؛ کاملا متوجه بزرگتر بودن باتری آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس خواهید شد.

البته کوچک بودن باتری آیفون ۸ به دلیل استفاده از پردازنده A11 Bionic است.

آیفون ۸

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس برخلاف این که از باتری کوچک‌تر استفاده می‌کنند؛ دارای پردازنده بزرگتر، بهره‌مندی از شارژ بی‌سیم و بدنه شیشه‌ای می‌باشند‌. پس با وجود پردازنده قوی‌تر درصد استفاده از باتری کاهش پیدا می‌کند.

همچنین افزایش ضخامت بدنه آیفون ۸ حدود ۰.۲ میلی‌متر نشان می‌دهند آیفون ۸ نسبت به آیفون‌ سال گذشته حدود ۲۰ گرم افزایش وزن داشته است. البته افزایش وزن تاثیری بر روی طول عمر باتری آیفون ۸ ندارد. اما با داشتن پردازنده جدید مطمئناً انرژی کمتری مصرف می کند. پس دلیل کاهش ظرفیت باتری آیفون ۸ به خاطر وجود پردازنده قدرتمند است.

خوب است بدانید، تراشه گرافیکی بکار رفته در آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به خوبی نقش موثری در مصرف کم انرژی و افزایش طول عمر باتری ایفا می‌کند. همچنین با بهره‌مندی از فناوری شارژ سریع آیفون ۸ تنها حدود دو ساعت شارژ کامل می‌شود.

شرایط شارژ سریع آیفون ۸ چگونه است؟

علاقه‌مندان به آیفون باید بدانند، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس دارای فناوری شارژ سریع هستند که این قابلیت باعث می‌شود گوشی آیفون حدود دو ساعت شارژ کامل شود. اما خیلی‌ها دوست دارند بدانند این مسئله مربوط به باتری آیفون ۸ است یا آدامپور آن.

آیفون ۸

شارژ سریع آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس تنها با کابل لایتنینگ و آداپتور برق ۲۹ واتی آیفون امکان‌پذیر است. پس قضیه شارژ سریع به باتری آیفون ۸ اصلا مربوط نمی‌شود و این قابلیت فقط در کابل و آداپتور تعبیه شده است.
البته فراموش نکنید، برای استفاده از شارژ سریع آیفون ۸ باید قابلیت شارژ سریع را در تنظیمات گوشی فعال کنید.

جالب است بدانید باتری آیفون ۷ بدون آداپتور و کابل آیفون ۸ پلاس به صورت عادی حدود ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه کاملا پر می‌شود. این یعنی در حالت عادی باتری آیفون ۷ در مقایسه با حالت شارژ سریع باتری آیفون ۸ حدود چند دقیقه از سریع‌تر پر می‌شود.

آشنایی با طراحی تکراری اما با جنس متفاوت آیفون ۸

اگر به ظاهر آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس نگاه کنیم، متوجه می‌شوید هیچ تغییری نسبت به ظاهر آیفون ۷ نداشته است. اما نظر جنس به کار رفته برای آیفون ۸ کاملا متفاوت است. شرکت اپل برای ساخت آیفون ۸ طراحی فلزی را کنار گذاشته و ترکیب فلز و شیشه را برای مدل جدید انتخاب نموده که این ترکیب این روزها جز یکی از فرمول‌های موفق در زمینه کاری تولیدکنندگان گوشی هوشمند است. بنابراین زمانی که آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس با مقاوم‌ترین بدنه شیشه‌ای و فریمی همرنگ بدنه وارد بازار شد؛ تحول شگفتی در ساخت بدنه گوشی‌های هوشمند ایجاد کرد.

خوب است بدانید، جنس آلومینیومی که در بدنه فریم گوشی آیفون ۸ به کار رفته است، در صنایع هوایی از آن استفاده می‌شود بنابراین این ویژگی نشانه‌ای از قدرتمند بودن بدنه آیفون ۸ است. میزان کارکرد باتری آیفون ۸ چگونه است؟

حال که در مورد ظرفیت باتری و عملکرد گوشی آیفون صحبت کردیم؛ بهتر است میزان عملکرد باتری آیفون ۸ پلاس را هم مورد بررسی قرار دهیم. اگر بخواهید این موضوع را بهتر درک کنید خوب است عملکرد باتری آیفون ۸ را با آیفون ۷ پلاس و سامسونگ اس ۸ مورد بررسی قرار دهید. اگر مشخصات این سه گوشی را مشاهده کنید؛ ظرفیت باتری گلکسی اس ۸ پلاس در مقایسه با آیفون ۸ و ۷ بیشتر است که با باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر روانه بازار شده. زمانی که شارژ هر سه گوشی پر باشد و شما شروع به استفاده از این سه گوشی کنید؛ اولین گوشی که خاموش می‌شود آیفون ۷ است. این آیفون عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دو گوشی دیگر دارد. بعد از آن گوشی آیفون ۸ با اختلاف کمی از آیفون ۷ خاموش می‌شود. اما همچنان مشاهده خواهید کرد سامسونگ گلکسی ۸ پلاس هنوز در حال کار است و باتری آن از عمر بهتری نسبت به باتری آیفون ۸ و ۷ برخوردار می‌باشد.

به طور کلی، اگر بخواهیم طول عمر باتری آیفون ۸ را بیان کنید، باید بگوییم که حدود ۵ ساعت و ۳۵ دقیقه می‌توان با گوشی کار کرد.
اگر تصمیم دارید آیفون ۸ پلاس خریداری کنید، علاوه بر باتری باید به نکات دیگری نیز توجه کافی داشته باشید و با توجه به نیازتان میزان عملکرد که از گوشی توقع دارید مدل گوشی خود را انتخاب کنید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false