احضار تهیه کننده سینما به دادسرا/ پول فیلم سینمایی صرف ستاد روحانی شد! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
احضار تهیه کننده سینما به دادسرا/ پول فیلم سینمایی صرف ستاد روحانی شد!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، «پیمان مندنی پور» تاجر و فعال اقتصادی 30 ساله، در مردادماه 1395 پس از آشنایی و دعوت «جواد نوروزبیگی» تهیه کننده سینما با کارنامه ای از فیلم های شاخص (سلام بمبئی، سیزده59، ماحی، رحمان1400 و زهرمار و…) بعنوان سرمایه گذار موسسه فرهنگي هنري قاب آسمان به مدیریت نوروزبیگی انتخاب می شود.
این همکاری بر اساس قراردادی در مورخ 25 بهمن ماه 1395 میان دوطرف رسمیت می یابد و مندنی پور با پرداخت 3.5 میلیارد تومان برای فیلم سینمایی«میهمان صخره ها»، 2.5 میلیارد تومان برای فیلم سینمایی «جنتلمن» و مبلغ 2 میلیارد تومان هم برای فیلم «سراسرشب» سرمایه گذاری می کند.
حالا پس از گذشت حدود 4 سال از این قرارداد مندنی پور از «جوادنوروزبیگی» تهیه کننده سینما به دادسرای فرهنگ و رسانه به اتهام کلاهبرداری شکایت کرده است!
پیمان مندنی پور می گوید: در سه فیلم «سراسرشب»، «مهمان صخره» و «جنتلمن» به پیشنهاد نوروزبیگی سرمایه گذاری کردم و برای این کار قراردادی منعقد شد که بر اساس آن مالکیت هر سه فیلم به من واگذار شده است. اما آقای «نوروزبیگی» پروانه جعلی از فیلم های سینمایی «مهمان صخره ها و جنتلمن» نشان من داد و از این راه پول گرفت که بخشی از پول واریزی صرف ستاد انتخاباتی حسن روحانی شد.
وی می گوید: این مراوردات موجب شد تا از طریق آقای نوروزبیگی با افرادی همچون کامبیز مهدی زاده (داماد حسن روحانی رئیس جمهور)، امین شاکری (رئیس ستاد کارآفرینان ستاد انتخاباتی حسن روحانی) و امیرحسین شریعتمداری (فرزند وزیر وقت کار) آشنا شوم.  تاجائیکه شاکری حکمی برای من در ستاد روحانی داد. این قدرت نمایی نوروزبیگی و اعطای حکم ابزاری شد که به هر نحوی شده کل پول سرمایه گذاری را یک جا از من بگیرد و من هم اعتماد کرده و یک جا پرداخت کردم.
مندنی پور می گوید: هرچند نوروزبیگی برخلاف قراردادش با من رفتار کرد اما فروختن فیلم «سراسر شب»که در قرارداد با من آمده به سرمایه گذار دیگر شائبه کلاهبرداری فرهنگی و لغو مالکیت معنوی را افزایش می دهد.
از این رو رسما شکایت خود را از طریق شعبه 12 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه علیه جواد  نوروزبیگی مطرح کردم. با دستور بازپرس پرونده قرارشد کارشناس رسمی دادگستری(آقای دهقان پور) اصالت قراردادها را تائید کنند. وقتی کارشناس پرونده به دفتر آقای نوروزبیگی رفتند ابتدا انکار کردند اما در ادامه تائید نمودند و در تاریخ 6 مرداد 1399 بنده همراه با آقای نوروزبیگی به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شدیم و من از خود دفاع کردم. با این حال این پرونده هنوز در نوبت بازپرسی قراردارد اما علت تاخیر در ارسال به دادگاه را نمی دانم!
مندنی پور در ادامه افزود: به دلیل برخی پیچیدگی های غیرمعمول در این پرونده از ریاست قوه قضائیه می خواهم شخصا به این پرونده ورود کنند و به برخی از مسائل پی خواهند برد که نمی توانم بازگو کنم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false