ابتکار به خرج بدهیم تا راه بیفتیم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
ابتکار به خرج بدهیم تا راه بیفتیم

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، بیژن زنگنه روز شنبه در مراسم امضای قراداد توسعه میدان گازی بلال باتشکر از همه پیمانکارانی که در پارس جنوبی فعالیت کرده‌اند، افزود: همه سکوهای این میدان تا پایان سال نصب می‌شود و به جز پالایشگاه فاز ۱۴ همه پالایشگاه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تشریح جزئیات قراردادی که امروز به امضا رسید، اضافه کرد: در این قرارداد، بخش شرقی پارس جنوبی توسعه پیدا می‌کند.
وزیر نفت با بیان اینکه پتروپارس در همه قراردادهای خود رعایت زمان و قیمت را کرده، ادامه داد: این قرارداد، نوع جدیدی از قرارداد است که قیمت نهایی نیست و مانند قراردادهای باز به مناقصه رفته و قیمت استخراج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تامین مالی از صندوق توسعه ملی انجام خواهد شد، گفت: قرارداد توسعه میدان بلال ۳۴ ماهه و به ارزش ۴۴۰ میلیون دلار خواهد بود.

زنگنه تاکید کرد: من تعهد کرده بودم تا پایان دولت دوازدهم، تکلیف همه میادین مشرک روشن خواهد شد.

وی افزود: پس از این میدان، فرزاد بی و فاز ۱۱ پارس جنوبی فعال خواهد شد. همچنین میادین غرب کارون، آبان و پایدار غرب و سایر میادین مشترک نیز تعیین تکلیف خواهند شد.

زنگنه با بیان اینکه در این دولت کار توسعه پارس جنوبی به جز فاز ۱۱ به پایان می رسد ، گفت: در تلاشیم بخش اول فاز ۱۱ تا نیمه سال ۱۴۰۰بهره برداری برسد. از این پس هر دو هفته یک قرارداد یا افتتاح خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تحریم ها صنعت نفت را متوقف نکرده است، ادامه داد: اگر صنعت نفت حرکت کند، پیمانکاران و سازندگان ایرانی فعال می شوند.

وی با اشاره به اینکه در پارس جنوبی و غرب کارون در تولید روزانه از همسایگان عقب نیستیم، افزود: عملکرد وزارت نفت نشان دهنده اقتصاد مقاومتی است و در سال رونق تولید تلاش کرده ایم تا پیمانکاران فعالتر از گدشته عمل کنند.

وزیر نفت تاکید کرد: اکنون ۹۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش گاز است. در پالایش نیز به توفیقاتی رسیده ایم.

وی با اشاره به اینکه در صادرات نفت نشان دادیم آمریکا نمی تواند صادرات را صفر کند، گفت: در موضوع صادرات اقدامات خود را بیان نمی کنیم زیرا باعث می شود دشمن هوشیارتر عمل کند.

وی به برگزاری نمایشگاه ایران پلاست در هفته آینده اشاره کرد و افزود: در اواخر جهش دوم تولید پتروشیمی هستیم که تولید را به بالای ۱۰۰میلیون تن می رساند و تولید پتروشیمی در جهش سوم به بالای ۱۴۰ میلیون تن خواهد رسید.

زنگنه تاکید کرد: در ایران پلاست خواهیم گفت که چقدر برای دوری از خام فروشی تلاش کردیم و چه برنامه هایی برای آینده داریم .

وی گفت: هرقدر تعامل با دنیا بیشتر شود این برنامه ها سریعتر انجام خواهد شد.

زنگنه با اشاره به اینکه البته اکنون نیز صنعت نفت متوقف نشده است، ادامه داد: طرح هایی که اجرا می شود ابتکاری است و با سرعت خوب جلو می رود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف قرارداد با توتال جلوگیری از افت فشار با استفاده از سکوهای تقویت فشار بود، افزود: اکنون که تحریم ها اجازه انتقال تکنولوزی را نمی دهد می خواهم تا طراحی سکوها آغاز شود زیرا در گذشته هم گفته ام که پارس جنوبی را دلار نساخت بلکه عشق مدیران و کارکنان ساخت.

انتهای پیام

true
true
true
true

false