«آوج» میزبان المپیک می شود؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
«آوج» میزبان المپیک  می شود؟

به گزارش خبرنگار جامعه خبر، اسدالله ابوالحسنی رئیس شورای شهر آوج در گفتگویی کوتاه از برخی مشکلات و چالش های این شهر در بخش مدیریت شهری گفت. ابوالحسنی با اشاره به درآمد کم مردم در این شهرستان گفت: چطور می توانیم از این مردم با عوارض و هزینه پروانه ساخت منابع مالی شهرداری را تامین کنیم؟ وقتی 99 درصد مردم شهر درآمد متوسطی ندارند.

این در حالی است که 6 ماهه کارگران شهرداری حقوق دریافت نکرده اند. رئیس شورای شهر آوج در پاسخ به اینکه بودجه شهرداری آوج چقدر است گفت: امسال این بودجه 7 میلیارد تومان برنامه ریزی شد اما تاکنون 550 میلیون اختصاص داده شده در حالی که فقط 4 میلیاردتومان بدهی داریم.

این در حالی است که سال گذشته فقط 300 میلیون تومان از بودجه 1.2 میلیاردتومانی ما اختصاص داده شد. اظهارات ابوالحسنی در حالی که برخی روستاهای جنوب تهران بودجه سالانه 40 تا 50 میلیاردتومانی دارند! یکی از منابع خوب درآمدی شهرداری آوج ایستگاه گاز سی ان جی و همچنین پل معلق است که رئیس شورای شهر از عدم تحقق درآمد از این دوپروژه توضیح داد: این پل برای شهرداری 1.3 میلیارد تومان هزینه داشت و قرار شد آن طرف پل معلق زمین های منابع طبیعی به نام شهرداری آوج شود و سرمایه گذار بتواند مجتمع بزرگ فرهنگی-تفریحی همراه با المان شهدا را اجرایی کند. اما متاسفانه هنوز پس از 5 ماه تحویل زمین رسمی نشده است.

همچنین طرح پایتخت جوانمردی ایران در آوج به تاصی از زادگاه جوانمرد ایرانی (طیب حاج رضایی) در این شهرستان در دستور کار شورای شهر و شهرداری آوج قرار گرفته است. شهرستان آوج با شب های پرستاره، رودخانه هایی که توانایی جذب گردشگر از طریق پیاده روی در آب و منابع طبیعی خاص دارد همراه با ارتفاع 1300 متری از سطح دریا بستری شد که طرح ایجاد دهکده المپیک ایران را مطرح کنیم. حتی کارشناسانی هم همراه با آقای داورزنی معاون وقت وزیرورزش بازدید آمدند اما متاسفانه پیگیری و اجرایی نشده است و از وزیرورزش و جوانان می خواهیم روی آوج و این طرح برنامه ریزی و سرمایه گذاری کند.

بیشتر بخوانید

«آوج» ممدوح است| انتقاد امام جمعه به سوء مدیریت ها

خبرهای خوش آقای استاندار برای مردم «آوج»

چراکه به دلیل مسافت کم با پایتخت و دسترسی جاده ای و حتی هوایی از طریق فرودگاه همدان موقعیت خوبی برای بازیکنان و ورزشکاران المپیکی ایران است. تاجائیکه قابلیت میزبانی المپیک در ایران را دارد. حضور میهمانان، گردشگران و ورزشکاران ایرانی و خارجی در منطقه توریستی آوج می‌تواند این شهرستان را همانند دوران باستان از ظرفیت و قابلیت بالایی برخوردار کند.

رئیس شورای شهرآوج همچنین اظهار کرد: اگر زیرساخت های لازم از سوی دولت تامین شود سرمایه گذار برای اجرای این طرح هستند و اعلام آمادگی هم کردند. موضوع انفجار ایستگاه گاز سی ان جی آوج که منبع درآمد شهرداری است هم پرسش بعدی از آقای ابوالحسنی بود که در پاسخ گفت: ما با 200 میلیون تومان به جای 2.5 میلیارد تومان ایستگاه را درست کردیم و 10 روز هم کار کرد اما امروز نیازمند دستگاه «درایر» هستیم که متاسفانه دست یک پیمانکار در کل کشور است و سایرین جرات نمی‌کنند وارد شوند و می گویند چون او وارد شده ما نمی آئیم.

از وزیرکشور و وزیرنفت می‌خواهیم در این مورد به ما کمک کنند. اظهارات رئیس شورای شهر آوج در حالی است که بخش زیادی از منابع درآمدی دولت صرف طرح هایی می شود که بافشار برخی نمایندگان مجلس با وجود غیرضروری بودن هزینه می شود. شاید با مبلغ همین قرارداد آقای ویلموس و همکارانش که بالغ بر 112 میلیاردتومان می شود طرح ایجاد دهکده المپیک کلید می‌خورد و دولت می توانست با این مبلغ زیرساخت های لازم را برای سرمایه گذار تامین کند. وقتی مدیریت کشور هیجانی و همراه با لابی باشد آخرش همین است!

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false