آشنایی با پکیج بوتان و ایران رادیاتور - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
آشنایی با پکیج بوتان و ایران رادیاتور

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سیستم های گرمایشی وظیفه ی تامین آبگرم بهداشتی و آبگرم مورد نیاز مدار گرمایشی ساختمان را به عهده دارند، و به دلیل برخوداری از مزایای بی شمار از قبیل راندمان و بازدهی بالا، کاهش اشغال فضای مفید، مصرف بهینه سوخت توانسته اند جایگزین سایر سیستم های حرارتی مورد نیاز سازه ی ساختمانی باشند. در زمینه طراحی و تولید سیستم های گرمایشی از جمله پکیج شرکت های داخلی و خارجی بسیاری در حال فعالیت و رقابت هستند که سالانه میلیون ها دستگاه را تولید و روانه بازار می کنند. در بین برندهای داخلی که از دیرباز در صدر لیست پرفروش این عرصه قرار داشته اند و در حال نیز بدلیل سطح کیفیت بسیار بالا و ارائه خدمات پس از فروش توانسته اند جایگاه خود را بین مشتریان حفظ کنند، دو برند بوتان و ایران رادیاتور می باشند.
 این دو کمپانی سالهای طولانی در خصوص طراحی و ساخت انواع سیستم های گرمایشی در حال فعالیت هستند و بواسطه ی سطح کیفیت بسیار بالا توانسته اند به دو برند اصلی و شاید بتوان گفت دو رقیب قدر، در بازار داخلی تبدیل شوند. کمپانی بوتان در سال های اخیر برای رفع نیاز بازار اقدام به طراحی و ساخت پکیج بیتا با سطح کیفیت بسیار بالا نموده که این محصول صرفا جنبه اقتصادی داشته و با قیمتی مناسب در بازار به فروش می رسد. در ادامه به مقایسه و فرق پکیج ایران رادیاتور با بوتان اشاره خواهیم داشت.
مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان
در متن بالا برای بیان فرق پکیج ایران رادیاتور با بوتان به معرفی این دو کمپانی ایرانی پرداختیم. در ادامه نگاهی داریم به اجزا و قطعات تشکیل دهنده ی این سری از پکیج های گرمایشی، همانطور که اشاره شد این دو کمپانی از اجزا و قطعات اصلی در ساخت پکیج گرمایشی بهره می برند، همچنین به دلیل رقابت همواره سعی برآن داشته اند سیستمی مدرن و مطابق نیاز روز طراحی و روانه بازار رقابت کنند.
که همین امر سبب شده محصولاتی با سطح کیفیت بسیار بالا و در عین حال با قیمت مناسب تر ارائه دهند. از فاکتورهای مهمی که حین خرید باید به آن توجه داشت و بیشتر براساس این عوامل یک پکیج را انتخاب و خریداری میکنیم میتوان به مواردی همچون ظرفیت گرمایشی، تعداد مبدل و فن دستگاه نام برد که در دو پکیج را از این نظر مورد بررسی قرار می دهیم.
ظرفیت گرمایشی پکیج
پکیج ها عموما در ظرفیت های 22 الی 36 کیلووات تولید و در بازار موجود می باشند، برای انتخاب ظرفیت مناسب پکیج متراژ ساختمان را در نظر می گیرند. پکیج بوتان و ایران رادیاتور از تمامی ظرفیت ها پکیج تولید کرده اند و همین امر انتخاب را برای مشتریان راحتتر کرده و با توجه به متراژ سازه و محیط مورد نظر یکی از ظرفیت های 22 الی 36 کیلووات را انتخاب و خریداری می نمایند. در این خصوص میتوان گفت که هرچه ظرفیت گرمایشی بالاتر باشد قیمت آن نیز افزایش می یابد. برای مقایسه و فرق پکیج ایران رادیاتور با بوتان ظرفیت گرمایشی نمیتواند تاثیر مستقیمی داشته باشد چرا که هردوی آنها از این بازه پیروی کرده و همه ی ظرفیت ها را تولید و ارائه می نمایند.
مبدل حرارتی پکیج
مبدل در پکیج نقش اصلی و مهم را ایفا می کند. وظیفه ی پکیج تامین حرارت لازم برای گرم کردن آب سرد ورودی به دستگاه است. پکیج گرمایشی در دو نوع تک مبدله و دو مبدله تولید و در بازار موجود می باشد. صرفنظر از تفاوت پکیج تک مبدله و دو مبدله که هریک ویژگی های مختص به خود را دارد، باید گفت که شرکت های ایران رادیاتور و بوتان هردو مدل پکیج را تولید می کنند. جنس مبدل ها به طور عمده از آلیاژ مس بدلیل رسانایی قوی همچنین قیمت مناسب استفاده شده است. میتوان گفت به دلیل تولید پکیج های دو مبدله و تک مبدله ایران رادیاتور و بوتان انتخاب برای مشتریان راحت تر شده و با توجه به سختی آب منطقه همچنین نوع کاربری یکی از آنها را خریداری نمایند. پس نوع مبدل نیز تاثیر مستقیمی در تفاوت و فرق پکیج ایران رادیاتور با بوتان نخواهد داشت. پکیج تک مبدله ایران رادیاتور کد آنها با حرف BM شناخته می شوند، و شرکت بوتان تنها مدل کالداونزیا تک مبدله بوده و در حال حاضر بیشتر تولیدات خود را از نوع دو مبدله طراحی و ارائه می نماید.
پکیج فن دار یا بدون فن
یکی دیگر از ملاک های انتخاب پکیج گرمایشی فن دار یا بدون فن آن است. با روشن شدن مشعل و ایجاد شعله مقدار دود و گاز ایجاد می شود که لازم است بوسیله ی دودکش به بیرون از محیط ساختمان هدایت شود. در حال حاضر به منظور افزایش ایمنی دستگاه ها از فن به عنوان تسریع دهنده ی سرعت خروج مواد حاصل از احتراق بهره می برند، بهره مندی از فن روی قیمت نهایی دستگاه تاثیر دارد، بنابراین پکیج های فن دار با قیمت بالاتری در بازار به فروش می رسند. شرکت های بوتان و ایران رادیاتور هردو مدل پکیج را تولید و به بازار ارائه می نمایند، و از کدهای مشخصی برای نشان دادن نوع فن دار و بدون فن بودن دستگاه بهره می برند. پکیج بوتان فن دار با کد s و بدون فن با i در بازار به فروش میرسد، پکیج های ایران رادیاتور نیز در مدل فن دار با کدتجاری FF و مدل بدون فن آن با کلمه CF مشخص شده است. بنابراین برای فرق پکیج ایران رادیاتور با بوتان و مقایسه ی این دو پکیج لازم است که در شرایط یکسان به طور مثال تنها مدل فن دار هردوی آنها را مورد قضاوت و بررسی قرار داد.
شما بازدید کننده عزیز می توانید با مراجعه به فروشگاه دماپویا نسبت به مشاهده و خرید سایر سیستم های گرمایشی اقدام نمایید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false