کود گوگرد و کود سیاه برای درختان در کشاورزی چه کاربرد و فوایدی دارند؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
کود گوگرد و کود سیاه برای درختان در کشاورزی چه کاربرد و فوایدی دارند؟

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، بر هیچ کس پوشیده نیست که انواع کود کشاورزی مثل کود گوگرد و کود سیاه برای درختان و گیاهان چه فوایدی دارد. از این رو در ادامه قصد داریم که این نوع کودها و فواید استفاده از آن‌ها را خدمتتان بیان کنیم.

انواع کود گوگرد و کود سیاه برای درختان

به طور کلی، اگر می‌خواهید گیاهان شما قوی و سالم باشند باید مواد مغذی به آنها بدهید. بسیاری از ما یاد گرفتیم که گیاهان غذای خود را از طریق ریشه های موجود در خاک از خورشید و آب دریافت می کنند. و گر چه این مورد بسیار صحیح و درست است، اما گیاهان برای زنده ماندن به چیزی بیش از آفتاب و آب نیاز دارند.

در اصل، چندین ماده مغذی اصلی وجود دارد که برای رشد اصولی و سالم گیاه، لازم و ضروری هستند. این جمله این مواد مغذی می‌توان به کود سیاه، ازت، فسفر، پتاسیم و کود گوگرد اشاره کرد. از بین این کودها و مواد مغذی، کود سیاه در رشد و گسترش پیدا کردن ریشه درختان و گیاهان اهمیت زیادی دارد. هم چنین کود سیاه گیاه و درختان را از آفات و بیماری‌های رایج در بین نباتات محفوظ می‌دارد. کود سیاه بیشتر از فسفر ساخته می‌شود و حتی بعضا این کود را با نام کود فسفر نیز می‌خوانند.

از چه مقدار کود شیمایی مانند کود سیاه برای درختان باید استفاده شود؟

به نقل از مقاله‌ای در سایت اخبار جدید : همان طور که گفتیم میزان و زمان استفاده از کودهای شیمایی مانند کود سیاه نکته بسیار مهمی است که باید از آن باخبر باشید. مقدار استفاده از کود (نه تنها کود سیاه و شیمایی بلکه همه کودها) به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. به همین دلیل نمی‌توان همواره مقدار معینی را برای میزان استفاده از کود سیاه برای درختان در نظر گرفت. به همین دلیل در تعیین میزان استفاده از کود سیاه برای درختان باید این موارد را مد نظر داشته باشید:

  • آب و هوای منطقه
  • نوع خاک
  • میزان آب
  • اندازه خود درخت
  • مساحت زمین
  • و …

اگر به اندازه درست و معینی از کود سیاه برای درختان و گیاهان استفاده نشود، صدمات و آسیب‌های بسیار شدیدی به درخت خواهد رسید. این نوع کود باید در طول سال به تعداد دو بار در گیاهان و برای درختان استفاده شود. مقدار استفاده در ابتدای سال باید بیشتر از دوم باشد.

انواع کود کشاورزی:

علاوه بر کود سیاه، ۹ نوع مختلف از کودهای شیمیایی و طبیعی دیگر نیز وجود دارند که در کشاورزی استفاده می‌شوند و تاثیر بسیار خوبی هم در رشد گیاهان و درختان دارند. به طور کلی این کودها در دو مجموعه‌ی کودهای معدنی و کودها طبیعی دسته‌بندی می‌شوند.

کودهای معدنی، کودهای شیمیایی هستند که عناصر و مواد مغذی برای رشد محصولات زراعی را در خود دارند. این نوع کودها عبارتند از:

  • کودهای نیتروژن
  • کودهای فسفر
  • کودهای پتاسیم
  • کودهای گوگرد
  • کودهای کلسیم و منیزیم

از بین این نوع کودهای شیمیایی، می‌توان به کود گوگرد اشاره کرد که توسط باغداران نیز به وفور استفاده می‎شود.

گوگرد یکی از مواد مورد نیاز درختان و گیاهان برای رشد است. این گیاه معمولا برای اصلاح خاک نیز به کار برده می‌شود تا مرغوبیت و حاصل خیزی آن افزایش داده شود. یکی از مهم‌ترین علل کمبود گوگرد در خاک استفاده از شیوه‌های نادرست آبیاری می‌باشد. شیوه‌های نادرست آبیاری مثل آبیاری به روش غرقابی خاک را شسته و میزان این ماده گران بها را کاهش می‌دهد. برای جبران این کاستی در خاک، بایستی گوگرد را به صورت کود در خاک اضافه کنید.

کود گوگرد در رشد درختان چه تاثیری دارد؟

این ماده گرانبها به عنوان مهم‌ترین عنصر در انجام عملیات فتوسنتز گیاهان و درختان سبز محسوب می‌شود. از این رو تاثر زیادی هم در رشد خود گیاه و هم بازدهی محصولات دارد. گوگرد در انواع خاک در مقدار خیلی کمی یافت می‌شود، پس نیاز است که از زمان کاشت تا برداشت محصولات به پای گیاهان و درختان افزوده شود.

کود گوگرد انواع و اقسام بسیار متنوعی را شامل می‌شود که برخی از آن‌ها عبارتند از:

۱- کود اوره گوگردی ۱۰-۵۰: استفاده از این نوع کود گرانوله باعث خواهد شد تا رشد گیاهان شما بیشتر شود، کیفیت محصولات نیز افزایش پیدا کند و همچنین میزان آهکی و قلیایی بودن خاک کنترل شود.

۲- کود گوگرد ۲۰% گرانوله: از کاربردهای کود گوگرد ۲۰% اثر قارچ کشی آن است که در خاک سبب کاهش انواع بیماری‌ها می‌شود.

۳- کود اوره گوگردی ۱۰-۵۰ (۲۵کیلویی): موثر در افزایش رشد و عملکرد گیاه، بهبود کمی و کیفی محصولات و اصلاح خاک های قلیایی و آهکی و بهبود خاک زمین کشاورزی از ویژگی‌های این نوع کود می‌باشد.

۴- و … .

شما به راحتی می‌توانید همه این نوع کودها را همین حالا و در سریع‌ترین زمان ممکن از سنا پالیز خریداری نمایید. سناپالیز، دایره وسیعی از محصولات اصل و باکیفیت حوزه کشاورزی را که شامل سیستم‌های نوین آبیاری، تجهیزات آبیاری تحت فشار (قطره ای و بارانی و نوار تیپ)، تجهیزات آبیاری کم فشار و همچنین ماشین های آبیاری، فیلتراسیون، پمپ، اتصالات، لوله، محصولات ارگانیک، فروش انواع کود و نهاده های کشاورزی (بذر و سموم)، خوراک دام و طیور و … را پوشش می‌دهد.

همین حالا می‌توانید به وب سایت سناپالیز به آدرس www.Sanapaliz.com مراجعه کنید و انواع کودهای مورد نیاز و تجهیزات آبیاری را به صورت کامل خریداری کنید. همچنین اگر در نحوه خرید و همچنین انتخاب محصول مورد نیاز خود به مشکلی برخورد کردید، به راحتی می‌توانید از طریق شماره‌های قرار داده شده با مشاوران مجرب سناپالیز تماس حاصل کرده و مشاوره دریافت نمایید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false