کارگروه آمایش سرزمینی وارد فرایند صدور مجوز مجتمع های صنفی استان تهران شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
کارگروه آمایش سرزمینی وارد فرایند صدور مجوز مجتمع های صنفی استان تهران شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران به ریاست انوشیروان محسنی بندپی و دبیری مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و اعضای شورا در طبقه ۱۶ ساختمان عباس آباد برگزار شد.

در این جلسه چالش ها و نقدی بر نحوه صدور مجتمع های صنفی در سطح استان تهران وارد شد که چرا برخی از این مجتمع ها خارج از سند آمایش سرزمینی ایجاد می شوند؟ و باید کارگروه زیربنایی استان روی آن نظر داشته باشد.

بر اساس پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران مقرر شد زنجیره صدور مجوز مجتمع های صنفی در استان تهران با تغییراتی همراه باشد و کارگروه زیربنایی و آمایش استان تهران هم بعنوان یک مقام مشورتی وارد زنجیره صدور مجوز شود.

بر اساس این گزارش مقرر شد نحوه صدور مجتمع های صنفی به شرح ذیل خواهد شد: ۱) ارسال درخواست صدور مجتمع های صنفی استان تهران از سوی متقاضی از طریق اتاق اصناف شهرستان به اداره صمت شهرستان؛ ۲) بررسی کارشناسی در اداره صمت شهرستان؛ ۳) طرح در کمیته برنامه ریزی شهرستان؛ ۴) طرح در شورای برنامه ریزی توسعه استان در صورت تصویب در کمیته برنامه ریزی شهرستان؛ ۵) طرح موضوع در کارگروه زیربنایی و آمایش استان تهران بعنوان بازوی مشورتی و کارشناسی ۶) صدور جواز تاسیس توسط سازمان صمت استان در صورت تصویب در شورای برنامه ریزی استان تهران انجام می شود.

البته این پیشنهاد و مصوبه منتقدانی هم داشت و فرماندار بهارستان موافق آن نبود و گفت این اقدام فرایند کار را طولانی می کند و اگر هم می خواهید تصویب کنید برای مجوزهای بعدی باشد.

مسعود شفیعی گفت: دغدغه ما این است که طوری تصمیم گیری کنیم که به اهداف قانونی برسیم. طوری نباشد که وقتی مجتمع های صنفی قبلی چالش دارند مجتمع دیگری ایجاد شود. چه نهادی باید بر نحوه مدیریت و کارکرد آنها نظارت داشته باشد؟

استاندار تهران گفت: سازمان مرجع که جواز تاسیس را صادر می کند باید پاسخگو باشد. و سازمان مدیریت باید در این مورد یک کار پژوهشی انجام دهد.
یکی از اعضای جلسه گفت: سازمان مدیریت باید تعریفی داشته باشد که هر شهرستان چقدر نیاز به مجتمع های صنفی دارد و بیش از آن مجوز صادر نشود.

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false