مهاباد اصفهان عزدار است| میدان شهید فخری زاده مهاباد نامگذاری شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
مهاباد اصفهان عزدار است| میدان شهید فخری زاده مهاباد نامگذاری شد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر با هدف ارج نهادن به مقام والای شهید فخری‌زاده که مورد ترور ناجوانمردانه و نفرت‌انگیز عوامل مزدور و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی قرار گرفت، ابتدا قرار شد یکی از میدان‌های شهدا و آب‌نما به نام وی تغییر یابد.

رئیس شورای شهر مهاباد اعلام کرد: با بررسی‌های بیشتر، میدان شهدا یا شهرداری واقع در بلوار شهید سلیمانی و مسیر گلزار شهدای مهاباد که بزرگتر از میدان ‌آب‌نماست به نام این شهید والامقام مزین شد.

شهید فخری‌زاده که هنگام شهادت ریاست سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عهده‌دار بود اصالت مهابادی دارد و از قدیم اقوام وی در محله‌ای به نام فخری در این شهر سکونت داشتند.

به گفته معتمدان محلی، خانواده این شهید در دهه ۳۰ خورشیدی از شهر مهاباد به قم مهاجرت کردند.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

شهر مهاباد با جمعیت حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر در ۲۲ کیلومتری شمال غربی شهرستان اردستان واقع است و ۲ سال پیش به بخش ارتقا یافت.

شهرستان اردستان هم با بیش از ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false