شتاب دهنده ها به سراغ «فرش دستباف» آمدند| فرش ها صاحب داستان زندگی می شوند! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
شتاب دهنده ها به سراغ «فرش دستباف» آمدند| فرش ها صاحب داستان زندگی می شوند!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر نخستین جلسه شورای راهبری و پایش هنر-صنعت فرش دستباف ایران با حضور روسا، معاونین و مدیران از سازمان توسعه تجارت ایران، گمرک ایران، سازمان صمت استان تهران، کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، بانک توسعه تعاون، اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان فرش دستباف، مشاور قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی و سایر اعضای شورا به ریاست فرح ناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران صبح روز سه شنبه در ساختمان سعادت آباد تشکیل جلسه داد.

در این جلسه مژده صفایی کارشناس و محقق طرح خود را با هدف ایجاد شتاب دهنده ها در حوزه فرش دستباف ارائه کرد.

وی گفت: شتاب دهنده ها سازمان ها و شرکت های خصوصی هستند که با هدف همراهی با صاحبان ایده تمامی خلاقیت ها و ایده ها را پرورش داده و آنها را تجاری سازی می کنند.

صفایی افزود: ما می خواهیم با محوریت استان تهران و 5 استان معین بستری آماده کنیم تا شاب دهنده های بومی شکل بگیرد و به صورت رایگان زیرساخت ها و ایده ها را پرورش و آماده کرده و تسهیل گری کنیم. بعنوان مثال وقتی یک استان قابلیت ایجاد پایانه صادرات فرش دارد بخش فروش آن لاین، بازریابی و زنجیره فروش آن با شتاب دهنده ها خواهد بود.

وی اظهار کرد: پس از اینکه شتاب دهنده های بومی امتحان خود را پس دادند و موفقیت آمیز بود شتاب دهنده تخصصی مرکز شکل می گیرد. هدف از این اقدام ایجاد بانک اطلاعات کامل و جامع، بازاریابی حرفه ای، تولید محتوا، آموزش است. بعوان مثال وقتی فردی با تلفن همراه خود را به سمت نقش یک فرش دستباف می گیرد می تواند اطلاعات فرش را از تولید، طراحی، رنگرزی تا بافت به صورت فیلم های کوتاه مشاهده کند.

بر اساس این گزارش در یکی از ده ها مشخصه های بارز شتاب دهنده ها موضوع داستان سرایی برای فرش های دستباف بسیار جالب و تاثیرگذار است. یعنی هر فرش دستباف که حاوی هنر و صنعت است از بدو طراحی تا فروش داستانی دارد. اگر هر مصرف کننده فرش دستباف ایرانی در داخل و خارج از کشور داستان فرشی که روی آن قدم می زند را بداند بزرگترین شناسنامه فرش ایرانی خواهد بود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false