خانه های لاکچری در «باقرشهر»| 2 میلیارد تومان با استخر! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
خانه های لاکچری در «باقرشهر»| 2 میلیارد تومان با استخر!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار آزاد نوشت: روزی که ساکنان منطقه محروم «باقرآباد» شهرستان ری خبر تبدیل این بخش به شهر را شنیدند تصور نمی کردند که مسئولان شهری بخش قدیمی شهر را رها کرده و به فکر توسعه و درآمد زایی از بخش جدید شهر می افتند.

امروز به جرات باید گفت که درآمد شهرداری «باقرشهر» با توجه به ساخت و سازهای شبانه روزی و درآمدهای جانبی خوب است اما با قدم زدن در بافت قدیمی شهر مردم از ارائه خدمات شهرداری رضایت کافی ندارند. ناگفته نماند که شهرداری «باقرشهر» در 10 سال اخیر خدمات و تحول زیادی در شهر ایجاد کرده که از ساخت بوستان ها و ورزشگاه های بزرگ مانند عطریاس، مصلی و راه های مواصلاتی گرفته تا ایجاد فضای سبز و غیره اما این شهر همچنان نیازمند ارائه حداقل های خدمات شهری است.

وقتی با مردم گفتگو می کنیم می گویند: شهرداری «باقرشهر» درآمد و پول زیادی دارد اما مشخص نیست دقیقا کجا هزینه می شود؟ مردم آنچه را که می بینند را قبول دارند و باید خدمات شهرداری برای آنها قابل مشاهده باشد. با کمی قدم زدن در می یابیم که این شهر به دو بخش تقسیم شده که جاده قدیم قم مرز میان آنها را تشکیل می دهد.

در بخش جدید یا همان بالاشهر شاهد آپارتمان های لوکس و شیک همراه با کوچه ها و خیابان های عریض و بلوارهای جدید هستیم که قیمت هر متر آپارتمان تا عدد 12 و 14 میلیون تومان هم می رسد که در یک نمونه آپارتمان های لوکسی را پیدا کردم که برای خرید آن باید بیش از 2 میلیارد تومان پرداخت. در حالی که در بخش قدیمی «باقرشهر» برای خرید آپارتمان نرخ خرداد99 حدود متری 6 تا 7 میلیون تومان است.

در بافت جدید «باقرشهر» برخی آپارتمان ها دارای استخر، سونا و جکوزی هستند. البته وقتی وارد روف گاردن و پنت هاوس آنها می شویم پنجره آپارتمان تصویر بهشت زهرای تهران و گلدسته های حرم مطهر امام خمینی(ره) را بعنوان ویو و منظره به شما نشان می دهد و الباقی زمین های خالی است. و این نشان از توسعه روزافزون بافت شهری می دهد.

در«باقرشهر» هم همانند کهریزک و حسن آباد نرخ رشد جمعیت شهری رو به افزایش است و اقشار ضعیف به نزدیک ترین مکان به پایتخت نقل مکان می کنند. حالا سوال این است که با ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در «باقرشهر» آیا زیرساخت های مناسب تامین شده است؟ آیا شهرداری طبق اسناد توسعه استان تهران پیش می رود؟ آیا طرح تفصیلی علمی و تخصصی «باقرشهر» به درستی تدوین و اجرایی می شود؟

این پرسش ها در حالی است که وقتی در این شهر قدم می زنیم انبوهی از خودروهای سواری در کوچه ها و خیابان ها پارک هستند چراکه پارکینگ ها به طور معجزه آسایی تبدیل به واحد مسکونی یا انبار و فروشگاه شده است و این نشانه خوبی برای قدرت نمایی مدیریت شهری نیست.

شهرداران حرفه ای تمام تلاش و استعداد و علم خود را برای داشتن شهری آرام، زیبا، محیط زیست محور، با ترافیک روان، امن، آن لاین با فرهنگ بالا می کنند و اگر غیر از این باشد بازنده اند.

احتیاج نیست برای دانستن آنچه از مدیریت شهری نیاز داریم دفاتر و اسناد شهرداری را ورق بزنیم چون با قدم زدن در شهر می توان قدرت، جسارت، سلامت، توان و هوشیاری شهرداران را رصد کرد. پیشنهاد من بعنوان روزنامه نگار به شهرداران و مدیران شهری «باقرشهر» این است که می دانم تلاش می کنید اما تلاش بدون برنامه حرفه ای و استفاده از تمام ظرفیت ها بی نتیجه است. استفاده از ظرفیت نخبگان حوزه مهندسی و معماری شهری، حمل و نقل، زیباسازی، ترافیک و فن آوری اطلاعات برای پیشبرد برنامه ها امری ضروری است و نباید تصور کنیم همه چیز را می دانیم!

در کنار آن هنر استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری است و اصل مهم مشارکت عمومی و بخش خصوصی است. هروقت در لیست مدیران خود افراد بدون تخصص که با رانت و رابطه وارد شده اند مشاهده کردید بدانید که بازنده میدان هستید. مردم می بینند و می شنوند و در مورد شما قضاوت می کنند. من شنیدم که می گفتند فلان شهردار چند بار منصوب شده و اقدامی نکرده و یا فلان فرد در فلان حزب و گروه دوست و رفیق فلان فرد است و اینطور انتصابات شکل می گیرد.

آیا مردم دروغ می گویند؟ آیا نباید قضاوت کنند؟ آیا حقی ندارند؟ ناگفته نماند که «باقرشهر» در مهمترین شاهراه مواصلاتی پایتخت واقع شده و محل تردد صدها هزار زائر، مسافر و ترانزیت است. این ظرفیت هیچ وقت دیده نشده و برای آن برنامه ریزی درستی انجام نشده است. قطعا با یک تدبیر درست می توان فقط از یک ظرفیت مواصلاتی سالانه صدها میلیارد تومان درآمد عاید مردم و شهرداری «باقرشهر»کرد. اما متاسفانه تمرکز به درآمدزایی از راه مجوز ساخت ساختمان های جدید و برخی درآمدهای حاشیه ای فرصت خلاقیت را از مدیریت شهری گرفته و همین موجب برخی چالش ها شده است.

true
true
true
true
  1. خرید سیم کارت همراه اول

    خوب بود امیدوارم مسولان به فکر مردم این شهر باشه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false