آخر و عاقبت زندان کهریزک! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
آخر و عاقبت زندان کهریزک!

سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار برنامه خبری را پوشش داده که در آن نکاتی قابل تامل است:

به گزارش جامعه خبر این روزنامه نگار نوشت: صبح روز دوشنبه با حضور رئیس پلیس تهران، فرماندار ری و بخشدار کهریزک در زندان قدیمی کهریزک و کمپ فعلی ترک اعتیاد مهرسروش برنامه کلنگ زنی برگزار شد.

در این مراسم اعلام شد ۶۰۰ معتاد متجاهر در کمپ مهرسروش در حاشیه شهرکهریزک مستقر هستند که از این تعداد ۲۲۸ نفر شغل آزاد، ۱۲ نفر شغل دولتی و ۳۶۹ نفر هم بیکارند.‌از این تعداد ۱۳۸ نفر مجرد، ۳۰۰ نفر متاهل و ۱۶۲ نفر متارکه کرده اند.بر اساس آمارها علت گرایش معتادان دوست ناباب و دوم خانواده است. اما آنچه قابل تامل است اینکه ۳۷۰ نفر بیش از ۵ بار ترک اعتیاد داشتند که اسفبار است.

در این کمپ حرفه ای ۴۸۰ نفر از تهران و ۱۲۰ نفر از سایر استان ها در حال بازپروری هستند.

آنچه در این مراسم بعنوان نیازهای این کمپ اعلام شد راه اندازی کتابخانه، تصفیه خانه فاضلاب، استخرپرورش ماهی، سالن آمفی تاتر، درمانگاه، آتش نشانی، باغ پسته، مرکز غربالگری، پارکینگ، برق و گاز، باغ پرندگان، سردخانه و اسکان کارگری است که بسیار اهمیت دارد و نیازمند کمک مسئولان و خیرین است.

مسئولان کمپ اعلام کردند: تاتردرمانی، ورزش صبحگاهی، مسابقات قرآن کریم، ایجاد گروه سرود، مراسمات مذهبی و مرکز مشاوره بخشی از خدمات این مرکز در کنار آموزش اشتغال است.

فرماندار ری: تقویت نیروی انتظامی شهرستان در دستور کار است
حسین توکلی فرماندار شهرستان ری در ادامه مراسم گفت: ورود خیرین به بحث امنیت نگاه خوبی است و نگاه امام راحل (ره) هم در ایجاد نهضت سواد آموزی و کمیته امدادهم همین نگاه مردم سالاری بود. و امروز مجمع خیرین سلامت و مدرسه ساز داریم.

وی افزود: در شهرستان ری بیشترین مجموعه بازپروری را در فشافویه و کمپ شفق، شهید زیاریان و سروش داریم که البته نارضایتی های مردمی هم در برداشته اما در تلاش هستیم آسیب ها را کم کنیم.

فرماندار شهرستان ری گفت: استاندار تهران همیشه تاکید داشتند نقش شهرداری تهران باید در این حوزه پررنگ تر باشد. ما در کمپ شفق آب نداشتیم اما امروز این مشکل را حل کردیم. و برنامه خوبی برای تقویت نیروی انتظامی در شهرستان ری داریم. آقای بابایی بخشدار محترم کهریزک هم نگاه اجتماعی دارد و در این حوزه کمک خواهند کرد.

یکی از خیرین گفت: آقای دکتر توکلی تفاهم نامه امضا کنید و بفرمایید کدام کارها را شما تقبل می کنید و ما هم وارد شویم.
توکلی گفت: نیاز به تفاهم نامه نیست چون بودجه و برنامه تقویت نیروی انتظامی را در دستور کار داریم و در بخش انتقال آب به سروش هم مساعدت خواهیم کرد.

سردار رحیمی: اجازه ندادم زندان کهریزک بازداشتگاه بماند/ اینجا را محل زندگی دوباره کردیم
سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در پایان این مراسم گفت: در زمان قبل با بودجه ۱۵ میلیارد تومانی برای کار دیگری (زندان) ساخته شده بود و حتی من با دستور قاضی هم متهم به این مرکز منتقل نکردم. من یک سال تلاش کردم به آقایان بگویم اینجا بهترین مکان برای کمپ ترک اعتیاد و بازپروری معتادان متجاهر است.

تهران ۴۰۰ هزار معتاد دارد
سردار رحیمی گفت: این شکل بازپروری در کشور اشتباه است و نباید فرد بعد از ۵ بار ترک دوباره به سمت اعتیاد برود. و حالا ۴۰۰ هزار معتاد به هر شکلی و ۲۰ هزار معتاد متجاهر در تهران بزرگ داریم.

جمع آوری معتادان وظیفه نیروی انتظامی نیست
وی گفت: جمع آوری معتادان به هیچ عنوان وظیفه نیروی انتظامی نیست اما وارد شدیم. چون این کار دلی است. من آنقدر گرفتاری و مسئولیت امنیت پایتخت را دارم که می تونستم وارد بحث کمپ نشوم اما همیشه گفتم مردم را من برادران و خواهران وفرزندان خودم می دانم. حتی آن دختر خانمی که روسری اش کمی عقب رفته هم فرزند ماست و نباید برخورد سلبی داشت. پلیس بزرگترین افتخارش این است که بگوید من نوکر مردم هستم. اما گاهی در تامین نان شب معتادان در کمپ مهرسروش مانده ام اما یک نفر را بیرون نکرد و ایستاد. ما می خواهیم بعد از بازپروری این افراد را سالم تحویل خانواده بدهیم. امروز تماس تصویری با خانواده برقرار می کنیم و مواردی داشتیم معتاد ۸ ساله خانواده از او بی خبر است. او باید وارد بازار کار شود و تحویل جامعه بدهیم.

غذا دادن به معتادان شوش کار خوبی نیست و برخورد می کنیم
چرا باید در میدان شوش افراد غذا به معتادان خیرات کنند؟ ما باید آنها را برگردانیم به جامعه و این مهم است.
سردار رحیمی از جوانی نام برد و روی سن آورد و گفت: این مرد جوان معتاد متجاهر بود و امروز مداح و معاون فرهنگی مجموعه شده چون ظرفیت ها را شناختیم.

در حاشیه مراسم کلنگ ایجاد سوئیت ویژه مددجویان به زمین زده شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false